Komunikaty PR

Pyszne.pl wspiera restauracje w wyborze ekologicznych rozwiązań - akcja promocyj

2021-04-22  |  13:00
Biuro prasowe

Dostawa przyjazna dla środowiska, nadające się do recyklingu opakowania na jedzenie i dania roślinne w menu to najczęściej spotykane proekologiczne rozwiązania wprowadzane przez restauracje. Wdrażają je z uwagi na dobro planety, ale także ze względu na zmieniające się preferencje klientów. Aby realnie wesprzeć je w wyborze ekologicznych alternatyw, serwis Pyszne.pl 22 kwietnia oferuje 20% zniżki na opakowania z logo marki w sklepie internetowym dla restauracji partnerskich.

Proekologiczna świadomość Polaków jest coraz większa - 56% z nas zdaje sobie sprawę z konieczności ochrony środowiska, jednak zaledwie 12% podejmuje aktywne działania na rzecz Ziemi. Mimo zaniepokojenia zmianami klimatycznymi i aktualnym stanem środowiska, pozostała część nie zawsze wie, co zrobić, by zadbać o dobro planety. Spaliny samochodowe, plastik, produkcja prowadzona w sposób szkodliwy dla klimatu - to tylko niektóre z wielu czynników negatywnie oddziałujących na ekosystem. Jak restauracje stawiają czoła wyzwaniom środowiskowym i w jaki sposób Pyszne.pl je w tym wspiera? 

Branża restauracyjna stawia coraz silniej na ekologiczne rozwiązania. Motywowana troską o planetę, a także chęcią sprostania zmieniającym się oczekiwaniom klientów, wdraża je na wielu płaszczyznach, w tym w obszarze dostaw. Coraz częściej restauracje wybierają środki transportu przyjazne dla środowiska. “Od zeszłego roku mamy swoją dostawę. W swoim zapleczu na ten moment mamy 6 rowerów elektrycznych, ale z pewnością będziemy zwiększać ich liczbę. Poza nimi jedzenie rozwozimy samochodami napędzanymi gazem LPG, a Pyszne.pl dostarcza nasze zamówienia za pomocą elektrycznych rowerów” - mówi Jakub Aleksandrowicz, manager sieci restauracji Pasibus. Dostawa obsługiwana nieemisyjnymi pojazdami generuje 10 razy mniej CO2 niż analogiczna dostawa samochodem, dlatego dostawy obsługiwane przez kurierów Pyszne.pl realizowane są na rowerach, e-rowerach i skuterach elektrycznych. Taki rodzaj dostawy pojawia się w kolejnych miastach Polski. Obecnie jest dostępny w 22 miastach. 

Proekologiczne postawy restauracji uwidaczniają się także w doborze opakowań, który wynika nie tylko z potrzeby dbania o środowisko, ale także z chęci spełnienia zmieniających się oczekiwań klientów. Czasami lokale od początku obierają proekologiczny kierunek, a niekiedy decydują się na zwrot w stronę ekologii w trakcie swojej działalności. Wówczas zmiany realizowane są stopniowo i nieinwazyjnie, a nowe rozwiązania na bieżąco udoskonalane. “Od początku działalności nie korzystaliśmy z opakowań plastikowych. W pojedynczych przypadkach, gdy poniekąd zmuszała nas do tego sytuacja, zupę transportowaliśmy w plastikowych opakowaniach, bo były bardziej szczelne niż papierowe, a chcieliśmy, żeby podczas dostawy danie dotarło w nienaruszonym stanie.” - wyjaśnia Aleksandra Wielińska, manager restauracji Shoku. 

Dostępne na rynku opakowania stają się z każdym rokiem coraz bardziej zaawansowane technologicznie i dostosowane do transportu każdego rodzaju produktów żywnościowych. Jednocześnie przyjazne dla środowiska wybory restauracji są doceniane przez coraz bardziej świadomych klientów. “Dwa lata temu, gdy na rynku zaczęły pojawiać się eko słomki czy sztućce - od razu zastąpiliśmy nimi te plastikowe. Od tego momentu dzień w dzień dostawaliśmy wiadomości od gości z podziękowaniami za taki gest.” - tłumaczy Jakub Aleksandrowicz. 

W wyborze ekologicznych alternatyw restauracje wspiera serwis Pyszne.pl, który z okazji Światowego Dnia Ziemi oferuje 20% zniżkę na opakowania z logo marki w dedykowanym sklepie dla partnerów. “W 2020 roku zainteresowanie alternatywnymi opakowaniami w naszej ofercie wzrosło o 61% w porównaniu do roku 2019. Podczas rozmów z restauracjami stale poruszamy temat opakowań przyjaznych dla środowiska. Omawiamy ich dostępne rodzaje, proponujemy rozwiązania dopasowane do ich menu. Stale poszerzamy ich wybór, a z okazji Dnia Ziemi wprowadziliśmy 20% zniżkę, która mamy nadzieję, zachęci restauracje do podjęcia lub kontynuowania eko wyzwania.” - mówi Karolina Jastrzębska, manager działu ds. Doradztwa i Rozwoju B2B Pyszne.pl (Account Management).

Serwis Pyszne.pl już 1 grudnia 2019 roku usunął z oferty swojego sklepu internetowego dedykowanego dla restauracji partnerskich opakowania plastikowe. W to miejsce zostały wprowadzone alternatywne produkty - nie tylko służące do transportu żywności  (m.in. torby papierowe, torebki biodegradowalne wykonane ze skrobi kukurydzianej), ale również drewniane sztućce czy nadające się do recyklingu opakowania na jedzenie.

Coraz bardziej świadomi ekologicznie klienci starają się pozytywnie wpływać na środowisko, przynajmniej od czasu do czasu wybierając dania roślinne. To z kolei zachęca restauracje do wprowadzania do menu takich propozycji. Jak wynika z raportu “Kuchnia roślinna w Polsce”, weganizm przestał być postrzegany jako zjawisko marginalne, a jego rozwój potwierdzają dane - w okresie od listopada 2019 do listopada 2020 zarówno różnorodność dostępnych w serwisie Pyszne.pl dań roślinnych, jak i liczba ich zamówień wzrosła dwukrotnie. “W naszej karcie znajdują się pozycje roślinne, ale jest ich zdecydowanie za mało. Jesteśmy w trakcie tworzenia nowej karty i kładziemy nacisk właśnie na takie dania, pracujemy nad nimi najbardziej i chcemy, żeby było ich dużo więcej.” - dodaje manager restauracji Shoku. 

Ekologia ma coraz większe znaczenie dla branży restauracyjnej. Kwestię opakowań plastikowych reguluje unijna dyrektywa ograniczająca wykorzystywanie opakowań plastikowych jednorazowego użytku, która wchodzi w życie z dniem 3 lipca 2021. Wiele restauracji zdecydowało się jednak na zmianę przyzwyczajeń znacznie wcześniej i w znacznie szerszym zakresie niż zobowiązują je do tego przepisy. Poza dostawami przyjaznymi dla środowiska czy daniami roślinnymi w menu, wprowadzają także proekologiczne rozwiązania dla pracowników i całej organizacji. Idąc z duchem czasu i dostosowując się do oczekiwań współczesnych klientów, restauracje zwiększają konkurencyjność. “Dzień Ziemi to dobra okazja, żeby przemyśleć różne możliwości zarówno pod względem działania w duchu eko, jak  i atrakcyjności dla klienta” - mówi Karolina Jastrzębska. 

 

 









 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Komfort nauki na nowy rok szkolny z Komfort Biuro prasowe
2024-08-09 | 14:00

Komfort nauki na nowy rok szkolny z Komfort

Oto kilka praktycznych rozwiązań, które przekształcą pokój ucznia w prawdziwą oazę skupienia. Krok 1: Zaplanuj przestrzeń Chaos i bałagan w pokoju mogą rozpraszać i
Konsument Wielka zbiórka ubrań i innych tekstyliów w 14 centrach NEPI Rockcastle
2024-08-09 | 11:10

Wielka zbiórka ubrań i innych tekstyliów w 14 centrach NEPI Rockcastle

W Polsce rocznie aż 2,5 mln ton wszystkich odpadów stanowią odpady tekstylne[1]. Chociaż połowa z nich nadaje się do odzysku, to tak się nie dzieje. Dlatego tak ważna
Konsument Jak oszczędzać na zakupach produktów dla zwierząt?
2024-08-05 | 11:41

Jak oszczędzać na zakupach produktów dla zwierząt?

  Jak oszczędzać na zakupach produktów dla zwierząt? Każdy opiekun zwierzaka wie, że troska o pupila wiąże się z pewnymi kosztami. Jednak istnieje wiele sposobów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

W przyszłym roku spodziewana jest fala inwestycji ze środków UE. Prawo zamówień publicznych wymaga pewnych korekt

W 2025 roku spodziewany jest w Polsce początek boomu inwestycyjnego, związanego głównie z większym niż dotychczas napływem funduszy z KPO i regularnych środków unijnych. Skorzysta na tym przede wszystkim budownictwo, ale pewne obawy budzi przewidywana kumulacja inwestycji, również w kontekście systemu zamówień publicznych. – O ile może prawo zamówień publicznych wymagać pewnych punktowych korekt, o tyle chyba nie ma potrzeby jego gruntownego przemeblowania – ocenia Mariusz Haładyj, prezes Prokuratorii Generalnej RP. Jak wskazuje, niektóre elementy zamówień publicznych wymagają raczej wypracowania praktycznych rozwiązań niż zmian legislacyjnych.

Prawo

Polska prezydencja w Radzie UE będzie szansą na kształtowanie polityki gospodarczej Unii. Przedsiębiorcy mają swoje oczekiwania

Poprawa otoczenia prawnego, uproszczenie regulacji, likwidacja protekcjonizmu w poszczególnych krajach członkowskich wobec innych rynków UE, ale też budowanie otoczenia sprzyjającego rozwojowi innowacji i nowoczesnego rynku technologicznego – to główne postulaty Federacji Przedsiębiorców Polskich wobec nadchodzącej polskiej prezydencji w Radzie UE. Wszystkie te elementy mają wzmocnić konkurencyjność unijnych firm i przemysłu na arenie międzynarodowej, gdzie dziś przegrywają wyścig z USA i Azją.

DlaWas.info

Transport

Sejm pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych pasażera. Linie lotnicze liczą na uniknięcie miliardowych kar

Parlament pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych dotyczących przelotu pasażera. Wymaga tego orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE, który orzekł, że niektóre wprowadzone dyrektywą i wdrożone w krajach członkowskich regulacje są zbyt restrykcyjne. Chodzi m.in. o obowiązek przekazywania danych pasażerów na wszystkich lotach wewnątrz UE. Poprawy w polskiej ustawie wymaga także mechanizm nakładania kar na przewoźników za niewywiązanie się z obowiązków. Na razie nad liniami lotniczymi wisi widmo 4 mld zł kar, ale projekt ustawy zawiera propozycję abolicji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.