"Go Green with Taiwan 2024" – zielone innowacje z szansą na nagrodę
Startuje kampania „Go Green with Taiwan”, skierowana do autorów ekologicznych inicjatyw na całym świecie. Celem konkursu jest promowanie zrównoważonych rozwiązań oraz wspieranie współpracy technologicznej w zakresie zrównoważonego rozwoju środowiskowego i gospodarczego. Trzy najlepsze propozycje otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 20 000 USD oraz możliwość przedstawienia swojego projektu w czasie wyjazdu na Tajwan. Inicjatywa, organizowana przez Międzynarodową Administrację Handlową przy Tajwańskim Ministerstwie Gospodarki, realizowana jest przez Tajwańską Radę Rozwoju Handlu Zewnętrznego.
Konkurs „Go Green with Taiwan” ma na celu wspieranie zrównoważonego rozwoju poprzez promowanie ekologicznych produktów i rozwiązań oraz technologicznej współpracy międzynarodowej. Działania te mają na celu stworzenie zrównoważonej i przyjaznej środowisku przyszłości. Tajwan od lat angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, a ta kampania stanowi kolejny krok w realizacji tych celów. W ramach konkursu, uczestnicy z całego świata, w tym również z Polski, mogą zgłaszać swoje innowacyjne propozycje, które wykorzystują tajwańskie zielone technologie do rozwiązywania globalnych problemów środowiskowych i ekonomicznych.
Organizatorem konkursu jest Międzynarodowa Administracja Handlowa (TITA) przy tajwańskim Ministerstwie Gospodarki, a realizatorem Tajwańska Rada Rozwoju Handlu Zewnętrznego (TAITRA). To nie przypadek, że właśnie rząd tajwański organizuje takie przedsięwzięcie. Tajwan, jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie krajów, posiadających rozwiniętą infrastrukturę oraz silne zaplecze badawczo-rozwojowe, co czyni go atrakcyjnym partnerem dla międzynarodowych inicjatyw na rzecz zielonej energii. Kampania „Go Green with Taiwan” stanowi potwierdzenie gotowości kraju do pozyskania partnerów w realizowaniu zrównoważonego rozwoju.
Konkurs jest skierowany do członków firm, podmiotów prawnych oraz grup nieposiadających osobowości prawnej, takich jak instytucje badawcze, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia publiczne, a także szkoły i uczelnie oraz grupy studenckie i uczniowskie. Trzy najlepsze propozycje otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 20 000 USD każda. Dodatkowo sześciu finalistów otrzyma możliwość wyjazdu na Tajwan poprzez pokrycie kosztów biletu lotniczego i pobytu.
Propozycje muszą koncentrować się na wykorzystaniu tajwańskich ekologicznych produktów i rozwiązań lub wspieraniu współpracy technologicznej w celu osiągnięcia zrównoważonego rozwoju środowiskowego i gospodarczego. Zgłoszenia będą oceniane na podstawie czterech kryteriów: jakoś środowiskowa i gospodarcza przedstawionego rozwiązania, jego wykonalność., innowacyjność oraz powiązanie z produktami lub rozwiązaniami tajwańskich przedsiębiorstw.
Terminy nadsyłania propozycji upływają 31 sierpnia 2024. Finał kampanii będzie miał miejsce na Tajwanie, 10 grudnia 2024 roku. A zwycięzców konkursu „Go Green with Taiwan” poznamy pod koniec 2024 roku.

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.