Komunikaty PR

"WARTA warta posprzątania" - Lidl Polska 3. raz rusza z akcją!

2024-09-09  |  16:00
Biuro prasowe

Już 11 i 12 września 2024 r., w ramach inicjatywy „WARTA warta posprzątania”, wolontariusze posprzątają poznańskie brzegi Warty i okoliczne tereny zielone. Wydarzenie organizowane jest w ramach 31. Akcji Sprzątania świata - Polska przez Lidl Polska we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia.

„WARTA warta posprzątania” to akcja organizowana w Poznaniu przez Lidl Polska i Fundację Nasza Ziemia, w partnerstwie z Miastem Poznań oraz pod patronatem organizacji UN Global Compact Network Poland. Wydarzenie w warstwie organizacyjnej i edukacyjnej wspierać będą jednostki miejskie takie, jak np. Zakład Zagospodarowania Odpadów czy Zarząd Zieleni Miejskiej. Podczas dwóch dni akcji, wolontariusze będą wspólnie działać, aby pozostawić rzekę i jej okolice piękniejszymi i czystszymi. W poprzednich edycjach, prawie 1600 ochotników zebrało niemal 3 tony odpadów. To imponujący wynik, ale zarazem sygnał, jak istotne jest aktywne działanie na rzecz dbania o środowisko w tym miejscu. W inicjatywę włączają się w dużej mierze dzieci w wieku szkolnym, dlatego organizatorom zależy na podnoszeniu świadomości na temat problemu śmiecenia. Promowanie dobrych wzorców i edukacja ekologiczna są jednymi z założeń projektu. Podczas całego wydarzenia, w kwaterze głównej akcji, dostępne będą specjalne stoiska edukacyjne, gdzie odbędą się ciekawe konkursy.

Plastik – temat rzeka

Lidl Polska inicjuje po raz trzeci akcję „WARTA warta posprzątania” w ramach realizacji strategii REset Plastic. Zaangażowanie sieci ma nie tylko przyczynić się do ograniczania ilości tworzyw sztucznych w firmie i jej otoczeniu, lecz także podnieść świadomość problemu oraz edukować w zakresie ekologii. Aby zminimalizować swój wpływ na środowisko naturalne, w ramach strategii REset Plastic, Lidl dąży do tego, aby do 2025 r., 100% opakowań produktów marek własnych nadawała się maksymalnie do recyklingu, aby zredukować o 30% zawartość plastiku w opakowaniach oraz wykorzystywać w nich średnio 25% recyklatów. Firma bierze również odpowiedzialność za plastik, który już znajduje się w środowisku naturalnym, a nie został poddany recyklingowi.

„WARTA warta posprzątania” to nie tylko wspaniała inicjatywa, lecz także nasz wkład w walkę z problemem zalegających odpadów. W sieci Lidl zdajemy sobie sprawę z wagi zrównoważonych rozwiązań, dlatego konsekwentnie redukujemy wykorzystanie plastiku. Jesteśmy wdzięczni wszystkim wolontariuszom za tak ogromne zaangażowanie w ochronę naturalnego charakteru Warty, rzeki nam szczególnie bliskiej, zważając na naszą działalność w Wielkopolsce. Zależy nam na edukowaniu i zwiększaniu świadomości oraz zachęcaniu lokalnych społeczności do aktywności. Zapraszamy każdego, komu stan przyrody nie jest obojętny, aby dołączył do nas i przekonał się, jak wiele możemy wspólnie osiągnąć. – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR  w Lidl Polska.

Z raportów podsumowujących wyniki ogólnopolskich akcji koordynowanych przez Fundację Nasza Ziemia w ramach Akcji Sprzątanie świata - Polska od 1994 roku[endnoteRef:2] wynika, że odpady z tworzyw sztucznych są drugim po szklanych opakowaniach odpadem najczęściej sprzątanym w naturze. Plastikowe butelki, opakowania po jedzeniu, torby foliowe bardzo szkodzą naszej Planecie. Wystarczy przyjrzeć się wynikowi tylko jednej akcji, którą Fundacja przeprowadziła w partnerstwie z firmą Lidla Polska oraz Urzędem Miasta Poznania w roku 2023 nad Wartą. 330 kg z całkowitej sumy 1035 kg zebranych śmieci z brzegów oraz z samej rzeki Warty, stanowiła frakcja żółta. Większość tych odpadów powinna była trafić do odpowiedniego pojemnika jako cenny surowiec. Bez znaczenie jest czy plastikowe śmieci są pozostawione na nadmorskich plażach, brzegach rzek, w toni jeziora, czy w lesie - wszystkie w efekcie zanieczyszczają wodę, której potrzebujemy do życia My – ludzie oraz cały ekosystem. – mówi Beata Butwicka – Prezeska Zarządu Fundacji Nasza Ziemia. [2: https://naszaziemia.pl/akcja-sprzatanie-swiata/ ]

Razem posprzątajmy kolejny kawałek Ziemi!

Zaśmiecone brzegi rzeki to niejedyny problem, z którym zmaga się natura. W związku z tym, w tym roku rozszerzamy zasięg akcji o dodatkowe tereny zielone w Poznaniu. Oprócz tradycyjnego sprzątania brzegów Warty, część wydarzenia będzie przeprowadzona na terenie Szacht, dawnych cegielni, które obecnie są miejscem odpoczynku dla wielu poznanianek i poznaniaków. Nie tylko WARTA warta jest posprzątania!

Informacje organizacyjne:

Punkty zbiórek: 11 września, godz.: 11:00-14:30 – Kwatera Główna lub Kwatera Terenowa

12 września, godz.: 11:00-14:30 – Kwatera Główna

Więcej informacji znajduje się na:

· Wydarzenie FB https://fb.me/e/5Exbu2hxn

· Strona Warta warta posprzątania - Lidl Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.