Komunikaty PR

"WARTA warta posprzątania" - Lidl Polska 3. raz rusza z akcją!

2024-09-09  |  16:00
Biuro prasowe

Już 11 i 12 września 2024 r., w ramach inicjatywy „WARTA warta posprzątania”, wolontariusze posprzątają poznańskie brzegi Warty i okoliczne tereny zielone. Wydarzenie organizowane jest w ramach 31. Akcji Sprzątania świata - Polska przez Lidl Polska we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia.

„WARTA warta posprzątania” to akcja organizowana w Poznaniu przez Lidl Polska i Fundację Nasza Ziemia, w partnerstwie z Miastem Poznań oraz pod patronatem organizacji UN Global Compact Network Poland. Wydarzenie w warstwie organizacyjnej i edukacyjnej wspierać będą jednostki miejskie takie, jak np. Zakład Zagospodarowania Odpadów czy Zarząd Zieleni Miejskiej. Podczas dwóch dni akcji, wolontariusze będą wspólnie działać, aby pozostawić rzekę i jej okolice piękniejszymi i czystszymi. W poprzednich edycjach, prawie 1600 ochotników zebrało niemal 3 tony odpadów. To imponujący wynik, ale zarazem sygnał, jak istotne jest aktywne działanie na rzecz dbania o środowisko w tym miejscu. W inicjatywę włączają się w dużej mierze dzieci w wieku szkolnym, dlatego organizatorom zależy na podnoszeniu świadomości na temat problemu śmiecenia. Promowanie dobrych wzorców i edukacja ekologiczna są jednymi z założeń projektu. Podczas całego wydarzenia, w kwaterze głównej akcji, dostępne będą specjalne stoiska edukacyjne, gdzie odbędą się ciekawe konkursy.

Plastik – temat rzeka

Lidl Polska inicjuje po raz trzeci akcję „WARTA warta posprzątania” w ramach realizacji strategii REset Plastic. Zaangażowanie sieci ma nie tylko przyczynić się do ograniczania ilości tworzyw sztucznych w firmie i jej otoczeniu, lecz także podnieść świadomość problemu oraz edukować w zakresie ekologii. Aby zminimalizować swój wpływ na środowisko naturalne, w ramach strategii REset Plastic, Lidl dąży do tego, aby do 2025 r., 100% opakowań produktów marek własnych nadawała się maksymalnie do recyklingu, aby zredukować o 30% zawartość plastiku w opakowaniach oraz wykorzystywać w nich średnio 25% recyklatów. Firma bierze również odpowiedzialność za plastik, który już znajduje się w środowisku naturalnym, a nie został poddany recyklingowi.

„WARTA warta posprzątania” to nie tylko wspaniała inicjatywa, lecz także nasz wkład w walkę z problemem zalegających odpadów. W sieci Lidl zdajemy sobie sprawę z wagi zrównoważonych rozwiązań, dlatego konsekwentnie redukujemy wykorzystanie plastiku. Jesteśmy wdzięczni wszystkim wolontariuszom za tak ogromne zaangażowanie w ochronę naturalnego charakteru Warty, rzeki nam szczególnie bliskiej, zważając na naszą działalność w Wielkopolsce. Zależy nam na edukowaniu i zwiększaniu świadomości oraz zachęcaniu lokalnych społeczności do aktywności. Zapraszamy każdego, komu stan przyrody nie jest obojętny, aby dołączył do nas i przekonał się, jak wiele możemy wspólnie osiągnąć. – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR  w Lidl Polska.

Z raportów podsumowujących wyniki ogólnopolskich akcji koordynowanych przez Fundację Nasza Ziemia w ramach Akcji Sprzątanie świata - Polska od 1994 roku[endnoteRef:2] wynika, że odpady z tworzyw sztucznych są drugim po szklanych opakowaniach odpadem najczęściej sprzątanym w naturze. Plastikowe butelki, opakowania po jedzeniu, torby foliowe bardzo szkodzą naszej Planecie. Wystarczy przyjrzeć się wynikowi tylko jednej akcji, którą Fundacja przeprowadziła w partnerstwie z firmą Lidla Polska oraz Urzędem Miasta Poznania w roku 2023 nad Wartą. 330 kg z całkowitej sumy 1035 kg zebranych śmieci z brzegów oraz z samej rzeki Warty, stanowiła frakcja żółta. Większość tych odpadów powinna była trafić do odpowiedniego pojemnika jako cenny surowiec. Bez znaczenie jest czy plastikowe śmieci są pozostawione na nadmorskich plażach, brzegach rzek, w toni jeziora, czy w lesie - wszystkie w efekcie zanieczyszczają wodę, której potrzebujemy do życia My – ludzie oraz cały ekosystem. – mówi Beata Butwicka – Prezeska Zarządu Fundacji Nasza Ziemia. [2: https://naszaziemia.pl/akcja-sprzatanie-swiata/ ]

Razem posprzątajmy kolejny kawałek Ziemi!

Zaśmiecone brzegi rzeki to niejedyny problem, z którym zmaga się natura. W związku z tym, w tym roku rozszerzamy zasięg akcji o dodatkowe tereny zielone w Poznaniu. Oprócz tradycyjnego sprzątania brzegów Warty, część wydarzenia będzie przeprowadzona na terenie Szacht, dawnych cegielni, które obecnie są miejscem odpoczynku dla wielu poznanianek i poznaniaków. Nie tylko WARTA warta jest posprzątania!

Informacje organizacyjne:

Punkty zbiórek: 11 września, godz.: 11:00-14:30 – Kwatera Główna lub Kwatera Terenowa

12 września, godz.: 11:00-14:30 – Kwatera Główna

Więcej informacji znajduje się na:

· Wydarzenie FB https://fb.me/e/5Exbu2hxn

· Strona Warta warta posprzątania - Lidl Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.