Raport PMR: Kto kupuje odżywki dla sportowców?


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
W poprzednich latach rynek odżywek dla osób uprawiających sport w Polsce rósł dość dynamicznie. Jego rozwój wspierany był przez rozbudowę infrastruktury sportowej oraz modę na zdrowy styl życia, co przekładało się na wzrost liczby Polaków uprawiających sport. Po dobrym dla branży 2019 r., pandemia COVID-19 oraz wprowadzone w odpowiedzi na nią restrykcje przełamały pozytywny trend i w 2020 r., według szacunków PMR, rynek ten skurczył się o 5% r/r.
Stosowanie odżywek najpopularniejsze wśród…
Według badania przeprowadzonego przez PMR, najpopularniejszymi rodzajami sportu uprawianymi przez osoby stosujące odżywki dla sportowców są: jazda na rowerze, rolkach i deskorolce (46%), następnie bieganie (42%) oraz fitness, gimnastyka i aerobik (38%).
Badanie zostało zrealizowane przez PMR we wrześniu 2020 roku na celowej próbie 830 dorosłych Polaków, którzy zakupili odżywki dla osób uprawiających sport w 2019 (przed pandemią koronawirusa) lub w 2020 r.
Wartość rynku odżywek dla sportowców
Wartość rynku odżywek dla sportowców w Polsce w 2019 r. wyniosła 325 mln zł, wynika z najnowszego raportu PMR „Rynek odżywek dla sportowców w Polsce 2020. Analiza rynku i perspektywy rozwoju”. Trwająca pandemia COVID-19 i związane z nią ograniczenia w postaci zamykania siłowni i klubów fitness miały w 2020 r., wraz z innymi ograniczeniami, negatywny wpływ na rynek.
Dodatkowo trudny dla rynku jest również początek 2021 roku, gdyż siłownie i kluby fitness mają być nadal zamknięte, nie podano kiedy ograniczenia w ich funkcjonowaniu zostaną zniesione. Ponadto nadal nie jest pewne, kiedy zostanie zniesione ograniczenie dotyczące obiektów sportowych. Program szczepień przeciwko COVID-19 w Polsce jest realizowany, a liczba potwierdzonych dziennych zachorowań na COVID-19 powoli spada, jednak rząd nie podjął jeszcze decyzji o złagodzeniu ograniczeń, o których mowa.
Uwagi metodologiczne:
Wartość rynku przedstawiona w raporcie PMR rozumiana jest jako wartość sprzedaży produktów prezentowanych jako odżywki dla osób aktywnych fizycznie posiadających różny status prawny np. suplementu diety lub innego środka spożywczego, np. produktów określanych wcześniej jako dietetyczne środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego. Wartość rynku dotyczy sprzedaży detalicznej w kanałach internetowych (sklepach, aptekach internetowych i na platformach sprzedażowych) i stacjonarnych (sklepach specjalistycznych z odżywkami, sklepach sportowych, sklepach w galeriach handlowych, spożywczych i w aptekach).
Więcej informacji w raporcie PMR: ,,Rynek odżywek dla osób uprawiających sport w Polsce 2020. Analiza rynku i perspektywy rozwoju” ► https://bit.ly/pmr-odzywki-2020
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.