Komunikaty PR

Raport PMR: Kto kupuje odżywki dla sportowców?

2021-04-29  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

W poprzednich latach rynek odżywek dla osób uprawiających sport w Polsce rósł dość dynamicznie. Jego rozwój wspierany był przez rozbudowę infrastruktury sportowej oraz modę na zdrowy styl życia, co przekładało się na wzrost liczby Polaków uprawiających sport. Po dobrym dla branży 2019 r., pandemia COVID-19 oraz wprowadzone w odpowiedzi na nią restrykcje przełamały pozytywny trend i w 2020 r., według szacunków PMR, rynek ten skurczył się o 5% r/r.

 

Stosowanie odżywek najpopularniejsze wśród…

Według badania przeprowadzonego przez PMR, najpopularniejszymi rodzajami sportu uprawianymi przez osoby stosujące odżywki dla sportowców są: jazda na rowerze, rolkach i deskorolce (46%), następnie bieganie (42%) oraz fitness, gimnastyka i aerobik (38%).

Badanie zostało zrealizowane przez PMR we wrześniu 2020 roku na celowej próbie 830 dorosłych Polaków, którzy zakupili odżywki dla osób uprawiających sport w 2019 (przed pandemią koronawirusa) lub w 2020 r.

 

Wartość rynku odżywek dla sportowców

Wartość rynku odżywek dla sportowców w Polsce w 2019 r. wyniosła 325 mln zł, wynika z najnowszego raportu PMR „Rynek odżywek dla sportowców w Polsce 2020. Analiza rynku i perspektywy rozwoju”. Trwająca pandemia COVID-19 i związane z nią ograniczenia w postaci zamykania siłowni i klubów fitness miały w 2020 r., wraz z innymi ograniczeniami,  negatywny wpływ na rynek.

Dodatkowo trudny dla rynku jest również początek 2021 roku, gdyż siłownie i kluby fitness mają być nadal zamknięte, nie podano kiedy ograniczenia w ich funkcjonowaniu zostaną zniesione. Ponadto nadal nie jest pewne, kiedy zostanie zniesione ograniczenie dotyczące obiektów sportowych. Program szczepień przeciwko COVID-19 w Polsce jest realizowany, a liczba potwierdzonych dziennych zachorowań na COVID-19 powoli spada, jednak rząd nie podjął jeszcze decyzji o złagodzeniu ograniczeń, o których mowa.

 

Uwagi metodologiczne:

Wartość rynku przedstawiona w raporcie PMR rozumiana jest jako wartość sprzedaży produktów prezentowanych jako odżywki dla osób aktywnych fizycznie posiadających różny status prawny np. suplementu diety lub innego środka spożywczego, np. produktów określanych wcześniej jako dietetyczne środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego. Wartość rynku dotyczy sprzedaży detalicznej w kanałach internetowych (sklepach, aptekach internetowych i na platformach sprzedażowych) i stacjonarnych (sklepach specjalistycznych z odżywkami, sklepach sportowych, sklepach w galeriach handlowych, spożywczych i w aptekach).

 

Więcej informacji w raporcie PMR: ,,Rynek odżywek dla osób uprawiających sport w Polsce 2020. Analiza rynku i perspektywy rozwoju” ► https://bit.ly/pmr-odzywki-2020

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument 85 procent Polaków twierdzi, że nie ma problemu z płaceniem rachunków Biuro prasowe
2024-10-17 | 08:00

85 procent Polaków twierdzi, że nie ma problemu z płaceniem rachunków

Jako społeczeństwo w większości deklarujemy, że nasze dochody pozwalają na opłacenie bieżących rachunków. Jedynie co 7. gospodarstwo domowe przyznaje, że nie jest w stanie
Konsument Jakość, tradycja i unikalność – czyli biznesowe upominki na Święta 2024!
2024-10-11 | 15:00

Jakość, tradycja i unikalność – czyli biznesowe upominki na Święta 2024!

Przed nami jeden z najbardziej wyczekiwanych momentów w roku – Boże Narodzenie. Z tej okazji marka Nobilia stworzyła wyjątkowe zestawy z myślą o nadchodzącym sezonie
Konsument BRAK ZDJĘCIA
2024-10-09 | 01:00

20 lat ochrony praw pasażerów lotniczych

20 lat ochrony praw pasażerów lotniczych. Jak Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 zmieniło podróże lotnicze Minęło już 20 lat od wejścia w życie Rozporządzenia (WE) nr 261/2004, które zrewolucjonizowało ochronę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Green Industry Summit 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polska unijnym liderem w pracach nad Społecznym Planem Klimatycznym. Ma pomóc w walce z ubóstwem energetycznym

Polska jest najbardziej zaawansowana spośród państw członkowskich w pracach nad stworzeniem Społecznego Planu Klimatycznego, który ma zostać przedstawiony w ciągu kilku tygodni. W ramach planu 50 mld zł ze Społecznego Funduszu Klimatycznego trafi na wsparcie transformacji energetycznej w Polsce, z czego jedna trzecia – na inwestycje w obszarze budownictwa. Z założenia środki te mają uchronić najbiedniejszych przed ubóstwem energetycznym w czasie przejściowym transformacji energetycznej.

IT i technologie

Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji

Rozwój nowoczesnych technologii, w tym zwłaszcza uczenia maszynowego czy generatywnej sztucznej inteligencji, zwiększa możliwości statystyków. Mogą oni korzystać z nowych źródeł danych i poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji. Wraz z rozwojem narzędzi informatycznych zmienia się też sposób, w jaki odbiorcy poszukują danych statystycznych. Opracowania przygotowywane przez jednostki takie jak Główny Urząd Statystyczny czy Eurostat będą musiały konkurować z tymi, które przygotowują podmioty niewyspecjalizowane lub nawet modele językowe, bazujące często na niepewnych źródłach.

DlaWas.info

Infrastruktura

Firmy energetyczne cierpią na niedostatek kadr. Niepewność w branży zniechęca do edukacji w tym kierunku

Branżę energetyczną w całej Europie, także w Polsce, czeka szeroko zakrojona zielona transformacja. Tymczasem w ciągu ostatnich 30 lat dokonywano bardzo mało inwestycji w tym sektorze, a wykonawcy zajmujący się budową infrastruktury borykają się z niedostatkiem odpowiednio wykwalifikowanej kadry. Przyciąganie pracowników i szkolenie ich jest utrudnione przez niepewność zamówień w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.