Razem można więcej – o pomyśle, początkach i planach 4D Grupy
Istnieje od niespełna dwóch lat, a już zrzesza 35 największych producentów materiałów budowlanych i blisko 40 hurtowni z całej Polski. O tym, czym tak naprawdę jest 4D Grupa opowiada prokurent – Tomasz Piotrowski.
Skąd wziął się pomysł na stworzenie 4D Grupy?
TP: U źródeł powstania 4D Grupy leży nisza jakościowa związana z ideą funkcjonowania tego typu projektów w Polsce. Dotychczas funkcjonujące grupy, w odczuciu założycieli 4D Grupy, nie dostrzegały konieczności zrównoważonego, partnerskiego rozwoju współpracy na linii kanał dystrybucyjny — producent — inwestor. Ponadto brakowało mocnego, marketingowego wsparcia dla tej współpracy.
Jakie były początki Pańskiej współpracy z 4D Grupą?
TP: Przez większość swojej kariery związany byłem z branżą budowlaną, a ściślej z branżą dachową. Po wielu latach budowania doświadczenia zdecydowałem się wykorzystać zdobyte umiejętności w doradztwie innym podmiotom. Kiedy w 2020 roku nawiązałem współpracę ze świeżo powstałą spółką 4D Grupa, będącą zintegrowaną siecią hurtowni dachowych, wiedziałem, że jest to projekt, do którego pasuję, i który pasuje również mnie. Pasjonujące było wyzwanie budowania czegoś od podstaw, rekomendowania rozwiązań, które od lat chodziły mi po głowie i kreowanie nowej, lepszej rzeczywistości w dobrze znanej mi przestrzeni.
Czym tak naprawdę jest Zintegrowana Sieć Hurtowni Dachowych?
TP: 4D Grupa zrzesza duże, uznane hurtownie oraz współpracujących z nimi największych producentów materiałów dachowych. Synergia płynąca z konsolidacji uznanych firm przynosi wymierne i konkretne korzyści, które byłyby trudne do osiągnięcia przez pojedyncze podmioty. Innymi słowy – chcemy, by hurtownie dostrzegały korzyści w konsolidacji działań marketingowych, a producenci czerpali korzyści ze spójności grupy. Działamy w myśl sloganu „Razem w górę!”, który jasno pokazuje, jakie jest nasze nastawienie do Partnerów biznesowych.
Co kryje się pod nazwą „4D Grupa”?
TP: Dach, dom, design i dialog – to cztery fundamenty, na których oparta jest firma. DACH jest kluczową częścią biznesu naszych Partnerów. DOM, bo Grupa nie ogranicza się tylko do sprzedaży i dystrybucji materiałów dachowych. DESIGN ma z kolei odzwierciedlać nowoczesność w działaniach marketingowych, a DIALOG jest podstawą kultury organizacyjnej w naszej firmie.
Co daje przynależność do 4D Grupy?
TP: Grupa oferuje wsparcie na wielu polach. Pomagamy realizować cele biznesowe współpracującym z nami firmom, a za pośrednictwem własnych kanałów komunikacyjnych aktywnie promujemy zarówno hurtownie, produkty, jak i marki dachowe. Ponadto cyklicznie organizujemy szkolenia i webinaria podnoszące poziom wiedzy menedżerskiej oraz produktowej wśród właścicieli i pracowników hurtowni, zaś producentom udostępniamy kanały dotarcia z nowościami produktowymi. 4D Grupa ściśle współpracuje również z przedstawicielami mediów branżowych i regularnie dostarcza im ciekawe, merytoryczne materiały.
Jak przedstawiają się plany na najbliższą przyszłość?
TP: Jeszcze w tym miesiącu rozpoczynamy cykl spotkań pod nazwą „Śniadania Marketingowe w 4D Grupie”, na które będziemy zapraszać przedstawicieli producentów materiałów dachowych, z którymi współpracujemy. Mają one być okazją do wspólnych rozmów o działaniach marketingowych i promocyjnych, a także stać się polem do wymiany doświadczeń oraz pomysłów dotyczących współpracy. Ponadto dalej będziemy rozwijać sieć hurtowni zrzeszonych w Grupie, a także markę własną Montica, której właścicielem jest 4D Grupa.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.