Komunikaty PR

Razem można więcej – o pomyśle, początkach i planach 4D Grupy

2022-06-10  |  14:00

Istnieje od niespełna dwóch lat, a już zrzesza 35 największych producentów materiałów budowlanych i blisko 40 hurtowni z całej Polski. O tym, czym tak naprawdę jest 4D Grupa opowiada prokurent – Tomasz Piotrowski.

Skąd wziął się pomysł na stworzenie 4D Grupy?

TP: U źródeł powstania 4D Grupy leży nisza jakościowa związana z ideą funkcjonowania tego typu projektów w Polsce. Dotychczas funkcjonujące grupy, w odczuciu założycieli 4D Grupy, nie dostrzegały konieczności zrównoważonego, partnerskiego rozwoju współpracy na linii kanał dystrybucyjny — producent — inwestor. Ponadto brakowało mocnego, marketingowego wsparcia dla tej współpracy.

Jakie były początki Pańskiej współpracy z 4D Grupą?

TP: Przez większość swojej kariery związany byłem z branżą budowlaną, a ściślej z branżą dachową. Po wielu latach budowania doświadczenia zdecydowałem się wykorzystać zdobyte umiejętności w doradztwie innym podmiotom. Kiedy w 2020 roku nawiązałem współpracę ze świeżo powstałą spółką 4D Grupa, będącą zintegrowaną siecią hurtowni dachowych, wiedziałem, że jest to projekt, do którego pasuję, i który pasuje również mnie. Pasjonujące było wyzwanie budowania czegoś od podstaw, rekomendowania rozwiązań, które od lat chodziły mi po głowie i kreowanie nowej, lepszej rzeczywistości w dobrze znanej mi przestrzeni. 

Czym tak naprawdę jest Zintegrowana Sieć Hurtowni Dachowych?

TP: 4D Grupa zrzesza duże, uznane hurtownie oraz współpracujących z nimi największych producentów materiałów dachowych. Synergia płynąca z konsolidacji uznanych firm przynosi wymierne i konkretne korzyści, które byłyby trudne do osiągnięcia przez pojedyncze podmioty. Innymi słowy – chcemy, by hurtownie dostrzegały korzyści w konsolidacji działań marketingowych, a producenci czerpali korzyści ze spójności grupy. Działamy w myśl sloganu „Razem w górę!”, który jasno pokazuje, jakie jest nasze nastawienie do Partnerów biznesowych. 

Co kryje się pod nazwą „4D Grupa”?

TP: Dach, dom, design i dialog – to cztery fundamenty, na których oparta jest firma. DACH jest kluczową częścią biznesu naszych Partnerów. DOM, bo Grupa nie ogranicza się tylko do sprzedaży i dystrybucji materiałów dachowych. DESIGN ma z kolei odzwierciedlać nowoczesność w działaniach marketingowych, a DIALOG jest podstawą kultury organizacyjnej w naszej firmie.

Co daje przynależność do 4D Grupy? 

TP: Grupa oferuje wsparcie na wielu polach. Pomagamy realizować cele biznesowe współpracującym z nami firmom, a za pośrednictwem własnych kanałów komunikacyjnych aktywnie promujemy zarówno hurtownie, produkty, jak i marki dachowe. Ponadto cyklicznie organizujemy szkolenia i webinaria podnoszące poziom wiedzy menedżerskiej oraz produktowej wśród właścicieli i pracowników hurtowni, zaś producentom udostępniamy kanały dotarcia z nowościami produktowymi. 4D Grupa ściśle współpracuje również z przedstawicielami mediów branżowych i regularnie dostarcza im ciekawe, merytoryczne materiały. 

Jak przedstawiają się plany na najbliższą przyszłość? 

TP: Jeszcze w tym miesiącu rozpoczynamy cykl spotkań pod nazwą „Śniadania Marketingowe w 4D Grupie”, na które będziemy zapraszać przedstawicieli producentów materiałów dachowych, z którymi współpracujemy. Mają one być okazją do wspólnych rozmów o działaniach marketingowych i promocyjnych, a także stać się polem do wymiany doświadczeń oraz pomysłów dotyczących współpracy. Ponadto dalej będziemy rozwijać sieć hurtowni zrzeszonych w Grupie, a także markę własną Montica, której właścicielem jest 4D Grupa. 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.