Komunikaty PR

Redan będzie się nadal koncentrować na obsłudze Top Secret

2020-11-30  |  17:00

Redan opublikował sprawozdanie finansowe za pierwsze trzy kwartały 2020 r. W tym okresie spółka poniosła jednostkową stratę netto w wysokości 1,6 mln zł co oznacza poprawę o 9,6 mln zł względem tego samego okresu rok wcześniej. Operacje związane z marką Top Secret pozostaną nadal kluczowym przedmiotem działalności Redan. Poza tym spółka będzie dalej rozwijała sprzedaż zagraniczną towarów pod marką Top Secret oraz zacznie poszukiwać nowych klientów w zakresie obsługi logistycznej i IT.

„Sprzedaż udziałów Top Secret, dokonana pod koniec sierpnia br., nie ma wpływu na prowadzone przez Redan bieżące operacje gospodarcze. Redan będzie nadal realizował na rzecz Top Secret operacje logistyczne oraz świadczył usługi (m.in. w zakresie IT, zarządzania finansami oraz HR) w takim samym zakresie jak dotychczas. Tym samym operacje związane z marką Top Secret pozostaną kluczowym przedmiotem naszej działalności. Natomiast z uwagi na zakończenie konsolidacji wyników Top Secret podstawą sprawozdawczości grupy kapitałowej będą teraz wyniki jednostkowe” - powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan.

W pierwszych trzech kwartałach br., pomimo bardzo trudnej sytuacji w branży odzieżowej, Redan poniósł jednostkową stratę netto w wysokości 1,6 mln zł. Jest to wynik o 9,6 mln zł lepszy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Z kolei jednostkowe przychody zmniejszyły się w ujęciu r./r. o 53% do 52,7 mln zł. Na spadek sprzedaży przez Redan towarów do sklepów Top Secret oraz dla odbiorców e-commerce w Polsce (czyli do spółki Top Secret), bezpośredni negatywny wpływ miała epidemia koronawirusa SARS-CoV-2. W efekcie jej rozprzestrzeniania wprowadzone zostało czasowe zamknięcie sklepów. Następnie po uwolnieniu handlu odczuwalne było znaczne zmniejszenie liczby wejść klientów do placówek, a w konsekwencji także spadek sprzedaży z Redan do Top Secret.

„W efekcie wprowadzonych pod koniec sierpnia br. zmian w zasadach współpracy ze spółkami z grupy Top Secret, w kolejnych okresach spodziewamy się poprawy warunków prowadzenia naszego biznesu. Dotyczyć to będzie zarówno wzrostu marży na sprzedaży towarów oraz zdjęcia z Redan ryzyka niesprzedanych towarów pod marką Top Secret, za które odpowiedzialność przejęła spółka prowadząca kanały dystrybucji” – dodał Bogusz Kruszyński. Podkreślił, że prognozowany jest również wzrost sprzedaży do odbiorców zagranicznych. „W przypadku Ukrainy, po zakończeniu w minionym roku sprzedaży towarów do odbiorców hurtowych, od marca tego roku prowadzimy bezpośrednią sprzedaż online poprzez sklep internetowy www.topsecret.ua. Na tej działalności jest realizowana znacznie wyższa marża detaliczna zamiast hurtowej. Nowa forma sprzedaży z pewnością będzie mieć pozytywny wpływ na nasze wyniki” – stwierdził Bogusz Kruszyński.

W kolejnych okresach Redan, poza rozwojem sprzedaży krajowej (do spółki Top Secret) oraz zagranicznej, będzie poszukiwał także nowych klientów w zakresie obsługi logistycznej i IT.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,
Firma Ewidencja godzin pracy – obowiązek każdego pracodawcy w 2025 roku
2025-02-25 | 11:45

Ewidencja godzin pracy – obowiązek każdego pracodawcy w 2025 roku

Prawidłowe ewidencjonowanie godzin pracy jest kluczowe dla zachowania porządku w organizacji, zarówno dla pracodawcy, jak i pracowników. Zgodnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.