Relaks z widokiem na ekran
Ponad połowa Polaków uważa telewizję za ważną część swojego życia, a 78% używa telewizora w celu dostarczenia sobie rozrywki – tak wskazują wyniki badań zleconych przez firmę TP Vision, do której należy marka Philips TV & Sound. Obchodzony 15 sierpnia Międzynarodowy Dzień Relaksu to okazja do przyjrzenia się upodobaniom rodaków dotyczących tak istotnego dla nich źródła rozrywki.
Odbiorniki na stałe zagościły nie tylko w domach Polaków, ale są tez częścią ich życia – ponad 60% badanych uważa telewizor za ważny element salonu. Jak wskazało 78% ankietowanych, najczęstszym powodem, dla którego go używają jest rozrywka. Choć króluje telewizja linearna (prawie 40% wskazań), zmienia się tendencja użytkowania odbiorników – coraz częściej służą do streamingu (20%) czy oglądania kanałów na YouTube (ponad 13%).
Współczesne telewizory, tzw. smart TV dają możliwość połączenia z Internetem, dzięki czemu umożliwiają oglądanie zarówno tradycyjnej telewizji, jak korzystanie z szerokiej gamy aplikacji. Stały się zatem domowym centrum rozrywki, które w jednym miejscu pozwalają na dostęp do wielu różnych usług w zależności do wieku użytkownika i jego potrzeb – od gamingu, przez platformy streamingowe, aż po słuchanie muzyki samemu lub w gronie znajomych, zarówno w domu jak i podczas spotkań on-line – komentuje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.
Mimo, że telefon stał się dla wielu z nas przedłużeniem ręki, jeśli chodzi o oglądanie filmów i serialu idzie w odstawkę. Nic więc dziwnego, że telewizor uznajemy za najważniejszą rzecz wystroju salonu i co więcej – za 5 lat również chcemy go tam widzieć. Wielu widzów posiada własne tradycje i nawyki dotyczące oglądania telewizji, chociażby podczas różnych świąt, a śledzenie na żywo transmisji ważnych wydarzeń buduje poczucie wspólnoty, przynależności i dostarcza im wielu emocji. Polacy świadomi czynników, które wzmacniają te doznania, takich jak jakość dźwięku i obrazu, kierują się nimi podczas kupna telewizora.
- Z przeprowadzonego badania wynika, że Polacy podchodzą do kupna telewizora w sposób racjonalny. Cenią jakość, trwałość i dobre parametry techniczne, ważna jest dla nich cena. Potwierdza to nasze obserwacje – właśnie do takich klientów, zwracających uwagę na korzystny stosunek jakości do ceny, kierujemy serię telewizorów Philips Performance, które oferują jakość na poziomie urządzeń premium, są wyposażone w technologię Ambilight, a przy tym dostępne za rozsądne pieniądze – podkreśla Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.
***
O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez PanelWizard Direct, na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia, w dniach 1-15 marca 2022 roku.
TP Vision
TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie. TP Vision jest czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV. Firma koncentruje się na rozwoju, produkcji i sprzedaży urządzeń pod marką Philips – telewizorów (w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej, Indiach, a także w wybranych krajach Azji i Pacyfiku) oraz sprzętu audio (na całym świecie). TP Vision łączy rozpoznawalność marki Philips z doświadczeniem w zakresie rozwoju i projektowania produktów, doskonałymi działaniami operacyjnymi i pozycją TPV na rynku. Celem firmy jest tworzenie urządzeń, które oferują konsumentom najwyższą jakość dźwięku i obrazu.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.