Różowy transformator Hitachi Energy wspiera Miesiąc Świado-mości Raka Piersi
Z okazji Różowego Października łódzka fabryka Hitachi Energy wyprodukowała dla Stoen Operator nietypowy transformator, który nie tylko zapewni niezawodność dostaw energii dla tysięcy gospodarstw domowych, ale także wesprze lokalne działania na rzecz walki z rakiem piersi.
Czy wiesz, że każdego roku na całym świecie raka piersi rozpoznaje się u 1,7 mln? W Polsce stanowi on około 23% wszystkich zachorowań na nowotwory[1]. Od wielu lat, aby promować profilaktykę, październik uznawany jest za Miesiąc Świadomości Raka Piersi, popularnie określany jako „Różowy Październik”. W tym roku Hitachi Energy, w partnerstwie ze Stoen Operator, operatorem sieci dystrybucyjnej energii elektrycznej na terenie Warszawy, który obsługuje ponad milion klientów w stolicy Polski, dołączyła do wspierania inicjatywy produkując transformator w kolorze różowym, kolorze wstążeczki symbolizującej Miesiąc Świadomości Raka Piersi.
Łódzki kampus Hitachi Energy to zaawansowane technologicznie centrum badawcze i produkcyjne, które ma na koncie dostawy niezliczonych zamówień na transformatory mocy oraz rozdzielcze dla klientów z całego świata - m.in. do zakładów energetycznych, centrów danych czy farm wiatrowych. Transformatory są kluczowym elementem systemów elektroenergetycznych.
Ponieważ symbolami Miesiąca Świadomości Raka Piersi jest różowa wstążka i kolor różowy, w łódzkich zakładach Hitachi Energy wyprodukowany został wyjątkowy transformator dystrybucyjny o mocy 630 kVA w kolorze różowym, aby wesprzeć akcję. Firma od lat angażuje się we wspieranie lokalnych społeczności, a tym razem przekaże część dochodów ze sprzedaży transformatora na rzecz „Łódzkiego Klubu Amazonka”. Stowarzyszenie to stanowi samopomocową grupę wsparcia kobiet dotkniętych rakiem piersi i edukuje w zakresie profilaktyki.
‒ Jesteśmy zaszczyceni mogąc wspierać Miesiąc Świadomości Raka Piersi pomagać lokalnej społeczności i promować zdrowy styl życia wśród naszych pracowników. Cieszymy się, że firma Stoen Operator włączyła się w realizację tej szlachetnej inicjatywny i zamówiła transformator w tak wyróżniającym się kolorze. Ta inicjatywa pokazuje też moc leżącą w biznesowych partnerstwach – w tym wypadku w szczególnej, słusznej sprawie. – mówi Mateusz Kowalczykiewicz, dyrektor ds. operacyjnych w Hubie Europejskim Transformatorów Suchych, Dystrybucyjnych i Trakcyjnych w Hitachi Energy.
Ten wyjątkowy, różowy transformator będzie zamontowany przy jednym z oddziałów Stoen Operator w Warszawie.
– Nasza inicjatywa z Hitachi Energy ma znaczenie nie tylko biznesowe. Podczas gdy sektor energetyczny jest tradycyjnie uważany za zdominowany przez mężczyzn, nasza organizacja, Stoen Operator, z dumą zatrudnia również wiele kobiet. Poprzez symboliczny kolor transformatora wyrażamy nasze zaangażowanie we wspieranie naszych koleżanek nie tylko w ich pracy zawodowej, ale także w życiu osobistym. Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu tego projektu. – Tomasz Żuraw, dyrektor Usług Sieciowych w Stoen Operator.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.