Rusza pierwsza Żabka Nano na terenie szpitala
Grupa Żabka dąży do tego, aby zapewnić klientom wygodny dostęp do najwyższej jakości produktów w każdym możliwym miejscu, dlatego rozwija projekt autonomicznych sklepów i otwiera pierwszą taką placówkę w szpitalu. Dzięki Żabce Nano, zlokalizowanej na terenie Szpitala Wojewódzkiego w Poznaniu, zarówno jego pacjenci, odwiedzający, jak i pracownicy będą mogli zaopatrywać się w produkty z bogatej oferty sieci przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
Żabka Nano na terenie Szpitala Wojewódzkiego w Poznaniu mieści się przed wejściem głównym (wejściem A), obok rotundy, przy parkingu, na który wjeżdża się od ul. Juraszów. To jak do tej pory najmniejszy sklep autonomiczny sieci – powierzchnia sali sprzedaży wynosi 16 m2. Sklep zostanie otwarty w drugim kwartale tego roku. Wstęp do placówki możliwy będzie przy wykorzystaniu dowolnej karty płatniczej lub aplikacji mobilnej Żappka z kartą płatniczą podpiętą pod Żappka Pay.
– Otwarcie sklepu Żabka to zawsze szansa dla lokalnej społeczności na zrobienie szybkich zakupów. Szpital to kolejny typ lokalizacji, w którym nasz sklep autonomiczny jest dostępny dla klientów, bo zgodnie z naszą misją, chcemy im zapewniać wygodę wszędzie tam, gdzie to możliwe – mówi Paweł Grabowski, dyrektor rozwiązań bezobsługowych w Żabka Future.
Mimo niewielkiej powierzchni sklepu, asortyment Żabki Nano na terenie poznańskiego szpitala będzie liczyć ok. 900 produktów. Znajdą się w nim m.in. produkty marek własnych Żabki, takie jak dania gotowe Szamamm, kanapki Tomcio Paluch, płynne przekąski Foodini, soki i lemoniady Wycisk oraz świeżo mielona kawa z ekspresu. Ze względu na lokalizację i potrzeby pacjentów szpitala, sklep będzie dysponował również rozbudowaną ofertą produktów higienicznych.
– Szpital Wojewódzki w Poznaniu, jako pierwszy w Polsce, umożliwi swoim pacjentom, osobom odwiedzającym i pracownikom zakupy w sklepie sieci Żabka. Podjęliśmy propozycję współpracy, ponieważ jest to zgodne z naszą wizją świadczenia usług na wysokim poziomie i sięgania po nowoczesne rozwiązania. Sklep Żabka Nano oznacza, że nasza niemedyczna oferta wzbogaci się o miejsce bardzo potrzebne, przyjazne i na najwyższym europejskim poziomie. Jesteśmy przekonani, że na funkcjonowaniu takiego sklepu na terenie szpitala zyskają przede wszystkim pacjenci, gdyż będzie otwarty 24h na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Tak jak Szpital – dodaje Piotr Nowicki, Dyrektor Szpitala Wojewódzkiego w Poznaniu.
Największa sieć sklepów autonomicznych w Europie
Żabka Nano to innowacyjny koncept, który zmienia i kształtuje postrzeganie doświadczeń konsumenckich. Pierwszy sklep rozpoczął swoją działalność w czerwcu 2021 r. w Poznaniu. Obecnie Żabka Nano to największa sieć sklepów autonomicznych w Europie. Liczy ponad 50 tego typu placówek, a w planach jest otwarcie kolejnych kilkudziesięciu. Sklepy Żabka Nano zlokalizowane są m.in. w miejscach, w których – ze względu na ograniczoną powierzchnię lub wymogi prawne – nie zmieściłaby się standardowa placówka sieci Żabka, np. w biurowcach, klubach fitness czy akademiku. Stanowią także ważny element tkanki miejskiej – są obecne na ważnych ulicach miast czy na stacjach metra.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.