Ruszają zapisy na IV spotkanie Food Working. Tematem mięso przyszłości
Zbliża się kolejne spotkanie Food Working, organizowane pod skrzydłami agencji kreatywnej Od kuchni. Podczas wydarzenia wybrani eksperci związani z branżą food będą dyskutować na bardzo gorący w ostatnim czasie temat – przyszłości mięsa. Twórcy projektu Food and Design, w ramach którego odbywają się cykliczne spotkania Food Working, postanowili wziąć pod lupę status rynku mięsa tradycyjnego, roślinnego, a także potencjał, jaki drzemie w mięsie komórkowym, określanym przez wielu mięsem przyszłości. Panel dyskusyjny poprzedzą prelekcje wybranych ekspertów.
Wśród panelistów IV spotkania Food Working znaleźli się m.in.:
Wiesław Macherzyński, COO – LabFarm,
Agnieszka Szymecka-Wesołowska, wspólnik i współzałożyciel – Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego,
Marcin Tischner, Corporate Engagement & Sustainability Specialist – ProVeg Polska.
Spotkanie odbędzie się w czwartek, 25 maja 2023 r., w siedzibie agencji Od kuchni na warszawskiej Pradze. Wydarzenie potrwa od 18:00 do 22:00. Będzie to ostatni Food Working przed przerwą wakacyjną.
Organizatorzy zachęcają do udziału w wydarzeniu zarówno osoby zawodowo związane z branżą food, jak i pasjonatów chcący zgłębić wiedzę na temat przyszłości jedzenia, rynku FMCG czy HoReCa. Udział w spotkaniu jest bezpłatny, jednak obowiązuje wcześniejsza rejestracja na stronie foodanddesign.pl/food-working/. Liczba miejsc jest ograniczona.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.