Ruszyła 2. edycja konkursu „Firma wolna od tytoniu”
Pracodawcy RP rozpoczynają drugą edycję konkursu „Firma wolna od tytoniu”. To część projektu „Nie palę, bo…” skierowanego do pracodawców i pracowników, promującego ideę miejsc pracy wolnych od tytoniu.
Do konkursu mogą zgłosić się te wszystkie firmy, które wprowadziły w życie działania zachęcające do ograniczenia używania wyrobów tytoniowych w czasie pracy. Oprócz szansy zdobycia atrakcyjnych nagród konkurs daje możliwość pokazania innym przedsiębiorstwom skutecznych metod walki z tytoniowym nałogiem.
Firmy mogą zgłosić się w 3 kategoriach:
1. „Przedsiębiorstwo, firma, zakład pracy najbardziej angażująca i wspierająca swoich pracowników w walce z nałogiem”.
2. „Najbardziej skuteczne przedsiębiorstwo, firma, zakład pracy”.
3. „Najbardziej nowatorskie i kreatywne praktyki”.
W konkursie mogą wziąć udział przedsiębiorstwa, które zgłosiły swoje uczestnictwo w projekcie „Nie palę, bo…” oraz wypełniły formularz konkursowy dostępny na stronie www.firmawolnaodtytoniu.pl. Głównym zadaniem konkursowym jest przedstawienie sposobów ograniczania używania wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych w zakładzie pracy oraz przesłanie dokumentacji fotograficznej prowadzonych aktywności.
Zdecydowaliśmy się na kontynuację konkursu „Firma wolna od tytoniu”, ponieważ chcemy pokazywać dobre praktyki, które przynoszą efekty w walce z nałogiem palenia w zakładach pracy. To także doskonała okazja do nagrodzenia przedsiębiorstw aktywnie uczestniczących w naszym projekcie. Dzięki nim rośnie świadomość o tym, jakie negatywne skutki dla zdrowia i otoczenia niesie palenie. Naszym głównym celem jest edukacja oraz profilaktyka, a poprzez bezpośrednie działania w firmach jest ona najbardziej skuteczna. Zachęcamy wszystkich do udziału – mówi Patrycja Kosińska z Departamentu Funduszy Europejskich Pracodawców RP, realizatora projektu „Nie palę, bo…”.
Termin nadesłania zgłoszeń mija 31 października 2020 roku. Wszystkie informacje dotyczące konkursu można znaleźć na stronie www.firmawolnaodtytoniu.pl.
Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb
RUSZA BCC STARTUPS
Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.