Komunikaty PR

Ruszyły nominacje do 5. edycji LGBT+ Diamonds Awards

2022-07-25  |  13:10

Polska zajmuje coraz niższe miejsca w badaniach Rainbow Europe Map and Index, które oceniają poziom równouprawnienia osób LGBT+. Aby odwrócić tę tendencję, liczne organizacje pozarządowe, działacze_ki społeczni_e oraz firmy podejmują inicjatywy na rzecz budowania tolerancji, różnorodności i inkluzji. Takie przedsięwzięcia już od 5 lat wyróżniane są w konkursie LGBT+ Diamonds Awards, organizowanym przez NatWest Group w Polsce, do którego w tym roku dołączył ABSL. Od dziś można zgłosić swoich_je faworytów_ki w publicznych nominacjach.

 

  • Polska po raz trzeci zajęła ostatnie miejsce wśród krajów Unii Europejskiej w rankingu Rainbow Europe Map and Index, który ocenia stan równouprawnienia osób LGBT+ w 49 krajach Europy.
  • Aż 43 proc. osób LGBT+ czuje się dyskryminowanych w swoim otoczeniu, wynika z badań Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej w 2020 roku.
  • Wystartowały publiczne nominacje w konkursie LGBT+ Diamonds Awards, w którym nagradzane są osoby, organizacje i firmy uczące tolerancji, działające na rzecz równości w biznesie i społeczeństwie.

Po raz trzeci z rzędu Polska znalazła się na końcu rankingu Rainbow Europe Map and Index[1], który szacuje stopień równouprawnienia osób LGBT+ w 49 krajach Europy. Zajęliśmy 43 miejsce ex aequo z Monako. Niższe wyniki otrzymało tylko 5 państw: Białoruś, Rosja, Armenia, Turcja i Azerbejdżan. Aż 43 proc. osób LGBT+ czuje się dyskryminowanych w swoim otoczeniu, wynika z badań Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej. Te dane wskazują, że przed nami jeszcze wiele pracy.

- Potrzebna jest zmiana społeczna, a my jesteśmy jej częścią. Różnorodność jest wartością nie tylko w biznesie, ale w każdym obszarze życia. Dostrzegamy, że w ciągu ostatnich lat w Polsce dużo mówi się o osobach LGBT+. Coraz więcej firm, NGO i działaczy_ek jest nominowanych w naszym konkursie. Rośnie też zainteresowanie polityką inkluzywności w środowisku zawodowym. To pokazuje, że akceptacja jest wynikiem zrozumienia oraz empatii w stosunku do innych - mówi Rafał Dembe kierujący pracowniczą siecią LGBT+ w NatWest Group w Polsce.

Jesteśmy razem już 5 lat!

Konkurs LGBT+ Diamonds Awards organizowany jest od 2018 roku. Nagradzane są w nim osoby, firmy oraz organizacje pozarządowe działające na rzecz budowy społeczeństwa, w którym każdy ma równe prawa. Wręczane statuetki są wyrazem wdzięczności za wprowadzanie zmian w lokalnych społecznościach, inkluzywne zarządzanie biznesem oraz odwagę w mówieniu o sytuacji osób LGBT+ w Polsce. W poprzednich edycjach nagrody przyznawane były tym firmom, które m.in. wprowadziły wewnętrzną komunikację włączającą czy utworzyły tęczowe sieci pracownicze, organizacjom społecznym, które współtworzyły marsze równości i osobom, które swoją odwagą inspirowały do działania na rzecz osób LGBT+.

Pierwszym etapem konkursu są publiczne nominacje, które wystartowały 18 lipca. Do 2 września na stronie www.lgbtdiamondsawards.pl każdy_a może zgłaszać swoich fawortytów_ki w ramach 6 kategorii:

  • Pracodawca/Pracodawczyni roku wspierający_a osoby LGBT+
  • Pracownicza sieć LGBT+ roku
  • Ambasador/Ambasadorka osób LGBT+
  • Inicjatywa roku wspierająca osoby LGBT+
  • Partnerstwo roku (organizacja pozarządowa)
  • Lokalna inicjatywa roku

 

- Spotkanie to początek, wspólne działanie to sukces. Tegoroczne motto LGBT+ Diamonds Awards w jasny sposób odnosi się do tego, że najlepsze efekty uzyskujemy działając razem. Mamy wspólny cel, promujemy wartości takie jak otwartość, tolerancja i szacunek dla różnorodności. NatWest Group w Polsce, ABSL, współpracujące firmy, tęczowe organizacje społeczne oraz aktywistów_ki zjednoczyła chęć nagradzania liderów_ek inkluzywnych zmian. Łączy nas idea, która pozwala na współpracę środowiska biznesowego ze społecznym, czego kulminacją jest właśnie finał LGBT+ Diamonds Awards - wyjaśnia Anna Berczyńska, Wiceprezes ds. Talentów, ABSL.

Inkluzywność w pracy i nie tylko

Wraz z większą widocznością osób LGBT+ rośnie dyskryminacja ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową. Aż 43 proc. osób LGBT+ zadeklarowało, że czują się prześladowane w swoim otoczeniu, wynika z badań Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej[2] . Dobrostan i motywację pracowników_czek kształtują nie tylko benefity czy płaca, ale także odpowiednia kultura organizacyjna oraz równe, a przede wszystkim przyjazne środowisko pracy. W poprzednich edycjach LGBT+ Diamonds Awards za budowanie środowiska zawodowego sprzyjającego różnorodności nagrodzeni_one zostali_ły: Nielsen, Dentons Europe Dąbrowski i Wspólnicy oraz IKEA Polska.

- Programy inkluzywne powinny być standardem, a nie wyróżnikiem na rynku pracy. Takie podejście stosujemy w NatWest Group w Polsce i staramy się promować je również poza firmą, także pokazując dobre praktyki w innych organizacjach w ramach konkursu LGBT+ Diamonds Awards - dodaje Rafał Dembe kierujący pracowniczą siecią LGBT+ w NatWest Group w Polsce.

Realizacja idei diversity & inclusion to zapewnienie każdemu_j pracownikowi_czce, bez względu na pochodzenie, wykształcenie, wyznawane wartości, tożsamość i orientację seksualną, takich samych szans na osiągnięcie sukcesu. W polityce różnorodności i inkluzji należy czerpać korzyści z różnic, pozwalać na realizację ambicji i planów każdej osobie, zakładając, że dojście do celu może być nietypowe.

- Naszym zadaniem jest edukacja, dzielenie się dobrymi praktykami i wskazywanie dlaczego i jak firmy, instytucje i pracownicy_zki, powinni_e dbać o realizację programów diversity & inclusion. Pamiętajmy, że kształtowanie różnorodnych, otwartych miejsc pracy to proces, który nie może być przeprowadzony w ciągu jednego dnia, a nawet roku. Wymaga wielu aktywności w różnych obszarach, zaangażowania oraz ciągłości działań - tłumaczy Anna Berczyńska, Wiceprezes ds. Talentów, ABSL.

Wraz z doświadczonymi w obszarze różnorodności firmami i organizacjami, stworzona została lista dobrych praktyk dla pracodawców_czyń wspierających osoby LGBT+. Znajdują się na niej takie, działania jak: regularne prowadzenie szkoleń w zakresie różnorodności, równego traktowania; posługiwanie się językiem inkluzywnym w miejscu pracy, w oficjalnej dokumentacji, prezentacjach; tworzenie i wspieranie sieci pracowniczych, również tzw. sieci tęczowych; regularna współpraca z organizacjami pozarządowymi np. poprzez odprowadzanie części zysku na rzecz wybranego NGO i wiele innych aktywności, które sprawiają, że każdy_a może czuć się dobrze i być sobą w pracy.

Przyznanie nagród LGBT+ Diamonds 2022 odbędzie się 26 października. Wydarzenie będzie transmitowane na Facebooku oraz na stronie konkursu. Inicjatorem wydarzenia jest NatWest Group w Polsce, brytyjska instytucja finansowa działająca na polskim rynku od 15 lat, którego zespół pracowników i pracowniczek stworzył jedną z większych sieci tęczowych w Polsce. W tym roku po raz pierwszy konkurs współorganizowany jest przez ABSL - Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, który zrzesza przedstawicieli_ki firm z sektora nowoczesnych usług.

Więcej informacji na stronie www.lgbtdiamondsawards.pl.


[1] Rainbow Europe Map and Index 2022, https://www.ilga-europe.org/report/rainbow-europe-2022/.

[2] A long way to go for LGBTI equality, Agencja Praw Podstawowych Unii Europejskiej (FRA),https://fra.europa.eu/sites/default/files/fra_uploads/fra-2020-lgbti-equality-1_en.pdf, 2020.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.