Ruszyły zapisy na Warszawski Maraton Fotograficzny Green Caffè Nero

Justyna Wrzosek
Questia
ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Fotograficzne wyzwanie dla amatorów, pasjonatów i profesjonalistów odbędzie się w Warszawie w sobotę 16 września 2023 r. już po raz czwarty. Na starcie maratonu staną uczestnicy, których zadaniem będzie wykonanie ośmiu zdjęć w ciągu ośmiu godzin. Będą one ilustrować osiem nieznanych wcześniej fotografom tematów, a dodatkową trudność będzie stanowić brak możliwości edycji zdjęć po ich wykonaniu. Na zwycięzców czeka 11 atrakcyjnych nagród. Minimalna wartość każdej z nich to 1000 złotych. Do wygrania są m.in. nagroda pieniężna, vouchery na sprzęt fotograficzny, sprzęt elektroniczny, smartfony, bilety do teatru, czy pobyt w hotelu. Organizatorem fotomaratonu jest sieć kawiarni Green Caffè Nero. Patronat honorowy objął Prezydent m. st. Warszawy. Gala finałowa odbędzie się w Pałacu Kultury i Nauki.
Idea fotomaratonu jest znana na całym świecie – podobne imprezy odbywają się m.in. w Berlinie, Sztokholmie, Mediolanie, ale także w bardziej odległych zakątkach globu: w Szanghaju, Sri Lance czy Filipinach. Pierwszy maraton fotograficzny w Polsce został zainicjowany przez kawiarnie Green Caffè Nero. Co roku przyciąga dziesiątki zapalonych twórców. Od zeszłej edycji zdjęcia można zrobić również telefonem, więc nie jest to konkurs ukierunkowany wyłącznie na profesjonalistów z bogatym doświadczeniem w branży i drogim sprzętem. Wśród zwycięzców poprzednich edycji znaleźli się także zupełni nowicjusze.
− W Green Caffè Nero od lat angażujemy się w wiele inicjatyw kulturalnych, staramy się aktywnie tworzyć tkankę miejską, a Warszawski Maraton Fotograficzny jest naszym sztandarowym projektem miastotwórczym. W poprzedniej edycji wzięło udział ponad 400 uczestników. Liczymy, że w tym roku pobijemy ubiegłoroczny rekord. Co roku otrzymujemy mnóstwo pozytywnych komentarzy od uczestników, którzy przeżywają wielkie emocje i dają z siebie 100% kreatywności tworząc serię 8 zdjęć. – powiedziała Ewelina Karpińska, szefowa marki i marketingu w Green Caffè Nero.
Zawodnicy biorący udział w konkurencji będą działać na czas. Początkowo otrzymują 4 tematy, a po 3 godzinach mogą odebrać w środkowym punkcie maratonu kolejne 4. Zdjęcia powinny tworzyć spójną całość. Chociaż dozwolone są pomoce fotograficzne (lampy, statywy, filtry itp.), to po naciśnięciu migawki nie będzie możliwości ingerencji w zdjęcie. Wszystkie osiem zdjęć musi powstać przed upływem ośmiu godzin, a gotowa seria zostanie zgrana na mecie maratonu − jej lokalizacja nie będzie znana uczestnikom z wyprzedzeniem.
Wszystkie zdjęcia zostaną zweryfikowane w dedykowanym oprogramowaniu w celu sprawdzenia, czy nie zostały poddane obróbce. Następnie zostaną ocenione przez 8-osobowe jury. Jury konkursu składa się z wielu znanych fotografów i ludzi kultury − wśród nich są m.in.: Marek Grygiel, Filip Siemaszko, Beata Łyżwa-Sokół. Jurorzy wybiorą 8 zwycięzców w każdej z kategorii oraz laureatów 1, 2 i 3 nagrody za serię ośmiu zdjęć.
W tegorocznej edycji, jury wyłoni zwycięzcę dodatkowej nagrody za najlepszy portret wykonany podczas maratonu.
– Marka OPPO wyznacza trendy w dziedzinie mobilnej fotografii od czasu premiery jej pierwszego smartfona z serii Reno. Najnowsza odsłona tej serii pozwala wykonywać naturalne oraz wyraźne portrety w różnych sytuacjach i warunkach. Dlatego jako partner Maratonu chcemy zachęcić uczestników, by portretowali warszawiaków i warszawianki, pokazywali ich uczucia – takie zdjęcia są intrygujące i wyjątkowe, bo niosą ładunek emocji i na długo zapadają w pamięć odbiorców. – powiedział Robert Sierpiński, PR Manager OPPO. – Osoba, która stworzy najlepszy portret ilustrując dowolny z 8 zadanych tematów Maratonu otrzyma nagrodę – wiodący w dziedzinie fotografii mobilnej, najnowszy smartfon z teleobiektywem portretowym OPPO Reno10 Pro 5G.
Partnerami bieżącej edycji są Sony Polska – Partner Główny, Fotoforma – Partner Główny, Intelligent Technologies – Partner Technologiczny, NowaWarszawa.pl – Patron medialny, Radio Kolor – Patron medialny, oraz: Sigma Sklep, Empik Foto, OPPO, Pałac Kultury i Nauki, Galeria Le Guern, Hotel Verte Warsaw, Teatr Muzyczny Roma.
Zapisy do udziału w konkursie odbywają się poprzez stronę www.warszawskimaratonfotograficzny.pl, na której znajduje się szczegółowy regulamin oraz zdjęcia z przebiegu poprzednich edycji, prace konkursowe, czy reportaż z gali finałowej.
***
O Green Caffè Nero
Green Caffè Nero pozostaje wierne misji, która przyświecała jej założycielom: oferowaniu najlepszej kawy i tworzeniu kameralnej, domowej atmosfery, w której można się delektować kawą. Green Caffè Nero posiada 76 kawiarni w Polsce, a każda z nich została zaprojektowana w niepowtarzalny sposób, aby odzwierciedlać charakter lokalnej społeczności oraz tradycje miejsca, w którym się znajduje.
www.greencaffenero.pl
https://www.facebook.com/greencoffeepl
https://www.instagram.com/greencaffenero_/
Filozofia marki
Green Caffè Nero oferuje swoim gościom najwyższej jakości kawę parzoną przez doświadczonych baristów oraz świeże jedzenie przygotowywane codziennie z regionalnych produktów. W naszych kawiarniach staramy się stworzyć miłą atmosferę europejskiego salonu, popularne miejsce spotkań towarzyskich – dostępne i przyjazne. Chcemy, aby nasze lokale były wypełnione gwarem kawiarnianym, a jednocześnie dawały poczucie komfortu, relaksu, ciepła i przytulności. Osiągamy to dzięki naszym pracownikom – otwartym i serdecznym – oraz unikalnej aranżacji wnętrz i oryginalnej muzyce. Wystrój kawiarni jest współtworzony przez polskich artystów i rzemieślników, dlatego każda z nich ma swój indywidualny charakter, który idealnie pasuje do otoczenia.

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.