Ruszyły zapisy na Warszawski Maraton Fotograficzny Green Caffè Nero

Justyna Wrzosek
Questia
ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Fotograficzne wyzwanie dla amatorów, pasjonatów i profesjonalistów odbędzie się w Warszawie w sobotę 16 września 2023 r. już po raz czwarty. Na starcie maratonu staną uczestnicy, których zadaniem będzie wykonanie ośmiu zdjęć w ciągu ośmiu godzin. Będą one ilustrować osiem nieznanych wcześniej fotografom tematów, a dodatkową trudność będzie stanowić brak możliwości edycji zdjęć po ich wykonaniu. Na zwycięzców czeka 11 atrakcyjnych nagród. Minimalna wartość każdej z nich to 1000 złotych. Do wygrania są m.in. nagroda pieniężna, vouchery na sprzęt fotograficzny, sprzęt elektroniczny, smartfony, bilety do teatru, czy pobyt w hotelu. Organizatorem fotomaratonu jest sieć kawiarni Green Caffè Nero. Patronat honorowy objął Prezydent m. st. Warszawy. Gala finałowa odbędzie się w Pałacu Kultury i Nauki.
Idea fotomaratonu jest znana na całym świecie – podobne imprezy odbywają się m.in. w Berlinie, Sztokholmie, Mediolanie, ale także w bardziej odległych zakątkach globu: w Szanghaju, Sri Lance czy Filipinach. Pierwszy maraton fotograficzny w Polsce został zainicjowany przez kawiarnie Green Caffè Nero. Co roku przyciąga dziesiątki zapalonych twórców. Od zeszłej edycji zdjęcia można zrobić również telefonem, więc nie jest to konkurs ukierunkowany wyłącznie na profesjonalistów z bogatym doświadczeniem w branży i drogim sprzętem. Wśród zwycięzców poprzednich edycji znaleźli się także zupełni nowicjusze.
− W Green Caffè Nero od lat angażujemy się w wiele inicjatyw kulturalnych, staramy się aktywnie tworzyć tkankę miejską, a Warszawski Maraton Fotograficzny jest naszym sztandarowym projektem miastotwórczym. W poprzedniej edycji wzięło udział ponad 400 uczestników. Liczymy, że w tym roku pobijemy ubiegłoroczny rekord. Co roku otrzymujemy mnóstwo pozytywnych komentarzy od uczestników, którzy przeżywają wielkie emocje i dają z siebie 100% kreatywności tworząc serię 8 zdjęć. – powiedziała Ewelina Karpińska, szefowa marki i marketingu w Green Caffè Nero.
Zawodnicy biorący udział w konkurencji będą działać na czas. Początkowo otrzymują 4 tematy, a po 3 godzinach mogą odebrać w środkowym punkcie maratonu kolejne 4. Zdjęcia powinny tworzyć spójną całość. Chociaż dozwolone są pomoce fotograficzne (lampy, statywy, filtry itp.), to po naciśnięciu migawki nie będzie możliwości ingerencji w zdjęcie. Wszystkie osiem zdjęć musi powstać przed upływem ośmiu godzin, a gotowa seria zostanie zgrana na mecie maratonu − jej lokalizacja nie będzie znana uczestnikom z wyprzedzeniem.
Wszystkie zdjęcia zostaną zweryfikowane w dedykowanym oprogramowaniu w celu sprawdzenia, czy nie zostały poddane obróbce. Następnie zostaną ocenione przez 8-osobowe jury. Jury konkursu składa się z wielu znanych fotografów i ludzi kultury − wśród nich są m.in.: Marek Grygiel, Filip Siemaszko, Beata Łyżwa-Sokół. Jurorzy wybiorą 8 zwycięzców w każdej z kategorii oraz laureatów 1, 2 i 3 nagrody za serię ośmiu zdjęć.
W tegorocznej edycji, jury wyłoni zwycięzcę dodatkowej nagrody za najlepszy portret wykonany podczas maratonu.
– Marka OPPO wyznacza trendy w dziedzinie mobilnej fotografii od czasu premiery jej pierwszego smartfona z serii Reno. Najnowsza odsłona tej serii pozwala wykonywać naturalne oraz wyraźne portrety w różnych sytuacjach i warunkach. Dlatego jako partner Maratonu chcemy zachęcić uczestników, by portretowali warszawiaków i warszawianki, pokazywali ich uczucia – takie zdjęcia są intrygujące i wyjątkowe, bo niosą ładunek emocji i na długo zapadają w pamięć odbiorców. – powiedział Robert Sierpiński, PR Manager OPPO. – Osoba, która stworzy najlepszy portret ilustrując dowolny z 8 zadanych tematów Maratonu otrzyma nagrodę – wiodący w dziedzinie fotografii mobilnej, najnowszy smartfon z teleobiektywem portretowym OPPO Reno10 Pro 5G.
Partnerami bieżącej edycji są Sony Polska – Partner Główny, Fotoforma – Partner Główny, Intelligent Technologies – Partner Technologiczny, NowaWarszawa.pl – Patron medialny, Radio Kolor – Patron medialny, oraz: Sigma Sklep, Empik Foto, OPPO, Pałac Kultury i Nauki, Galeria Le Guern, Hotel Verte Warsaw, Teatr Muzyczny Roma.
Zapisy do udziału w konkursie odbywają się poprzez stronę www.warszawskimaratonfotograficzny.pl, na której znajduje się szczegółowy regulamin oraz zdjęcia z przebiegu poprzednich edycji, prace konkursowe, czy reportaż z gali finałowej.
***
O Green Caffè Nero
Green Caffè Nero pozostaje wierne misji, która przyświecała jej założycielom: oferowaniu najlepszej kawy i tworzeniu kameralnej, domowej atmosfery, w której można się delektować kawą. Green Caffè Nero posiada 76 kawiarni w Polsce, a każda z nich została zaprojektowana w niepowtarzalny sposób, aby odzwierciedlać charakter lokalnej społeczności oraz tradycje miejsca, w którym się znajduje.
www.greencaffenero.pl
https://www.facebook.com/greencoffeepl
https://www.instagram.com/greencaffenero_/
Filozofia marki
Green Caffè Nero oferuje swoim gościom najwyższej jakości kawę parzoną przez doświadczonych baristów oraz świeże jedzenie przygotowywane codziennie z regionalnych produktów. W naszych kawiarniach staramy się stworzyć miłą atmosferę europejskiego salonu, popularne miejsce spotkań towarzyskich – dostępne i przyjazne. Chcemy, aby nasze lokale były wypełnione gwarem kawiarnianym, a jednocześnie dawały poczucie komfortu, relaksu, ciepła i przytulności. Osiągamy to dzięki naszym pracownikom – otwartym i serdecznym – oraz unikalnej aranżacji wnętrz i oryginalnej muzyce. Wystrój kawiarni jest współtworzony przez polskich artystów i rzemieślników, dlatego każda z nich ma swój indywidualny charakter, który idealnie pasuje do otoczenia.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.