Komunikaty PR

Rynek agencji pracy tymczasowej w Polsce

2023-10-31  |  01:00
Biuro prasowe

Według raportu „Rynek usług HR 2022”, polskie agencje zatrudnienia odgrywają istotną rolę w procesie zatrudniania, wspierając w znalezieniu pracy aż 1 milion osób rocznie. Spośród blisko 9 tysięcy agencji, te, których obszarem działalności jest praca tymczasowa, stanowią ponad połowę. Ich znaczenie nie ulega wątpliwości, a szacowana wartość całego polskiego rynku pracy tymczasowej – wynosząca 6 miliardów złotych – tylko potwierdza ich rolę[1]. Oprócz korzyści, jakie agencje zatrudnienia niosą zarówno pracodawcom, jak i pracownikom, same mierzą się nierzadko z problemami natury finansowej. Ich rozwiązaniem może być faktoring. Dlaczego? Z co najmniej 6 powodów.

Rynek agencji pracy tymczasowej w Polsce

Agencje pracy tymczasowej pośredniczą między pracodawcami a pracownikami, umożliwiając firmom pozyskiwanie pracowników na określony czas, co pozwala na zaspokajanie zmieniających się potrzeb kadrowych. Firmy coraz częściej doceniają tę elastyczność i możliwość dostosowywania zatrudnienia do bieżących potrzeb, dlatego współpraca z agencjami pracy tymczasowej zyskuje na popularności. Korzysta z niej chętnie zwłaszcza sektor produkcji, w którym zatrudnienie znajduje 58% pracowników tymczasowych, oraz usługowy (41%)[2].

Niemniej problematyczną kwestią dla wielu agencji pracy tymczasowej może być fakt, że muszą ponosić koszty od dnia zatrudnienia pracownika, a środki otrzymają dopiero po wyświadczeniu usługi i wystawieniu faktury. Zwykle trwa to 30-60 dni. W tym czasie agencje muszą regulować bieżące wydatki, takie jak wynagrodzenia dla pracowników, koszty zakwaterowania, podatki czy inne wydatki operacyjne. Oczekiwanie na opłacenie faktur przez klientów może więc wpłynąć na płynność finansową agencji i sprawić, że będzie miała trudności w wywiązywaniu się z tych zobowiązań. Dlatego warto rozważyć alternatywne rozwiązania, takie jak faktoring, które pomagają poprawić płynność finansową.

Czym jest faktoring?

Faktoring umożliwia szybką konwersję wystawionych faktur na gotówkę. Dzięki temu agencje mogą regulować bieżące koszty, wypłacać wynagrodzenia pracownikom tymczasowym i inwestować w rozwój biznesu. Na czym dokładnie polega ta usługa?

– Faktoring to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych form finansowania działalności. Przekazując swoje faktury firmie faktoringowej przedsiębiorcy mogą szybko pozyskać środki finansowe oraz zwiększyć swój ogólny poziom bezpieczeństwa finansowego. To prosty proces, który umożliwia przedsiębiorcy natychmiastowe uzyskanie dostępu do swoich środków. – wyjaśnia Agnieszka Kubacka, Dyrektor Zarządzająca w FaktorOne.

Jak wynika z danych Polski Związek Faktorów (PZF), w 2022 r. polscy faktorzy dostarczyli finansowanie dla 25 000 krajowych firm, przeznaczając w tym czasie blisko 100 miliardów euro na ich bieżącą działalność, w tym zaspokojenie potrzeb finansowych i uniknięcie opóźnień w płatnościach. Elastyczność finansowa to niewątpliwie ogromny atut faktoringu także dla agencji pracy tymczasowej, ale nie jedyny.

Korzyści płynące z faktoringu dla agencji pracy tymczasowej

Faktoring w przypadku agencji pracy tymczasowej może się opłacać z wielu powodów. Jednym z nich jest skrócenie okresu oczekiwania na płatności od klientów, a co za tym idzie – poprawa płynności finansowej. – Uzyskanie środków pieniężnych za niezapłacone jeszcze faktury nawet w 15 minut, pomaga w utrzymaniu stabilnej płynności finansowej i zapobiega opóźnieniom w wypłacaniu wynagrodzeń pracownikom. – zauważa Dyrektor Zarządzająca w FaktorOne. – Ponadto finansujemy faktury z terminem płatności nawet do 120 dni. – dodaje.

Zwiększenie dostępności środków finansowych na bieżącą działalność pozwala z kolei na bardziej efektywne zarządzanie gotówką. Daje możliwość inwestowania i skupienia się na rozwoju i rozbudowie działalności – dzięki faktoringowi agencja może skoncentrować się m. in. na pozyskiwaniu nowych klientów i lepszej obsłudze pracowników. Wszystko to w efekcie przekłada się na zwiększenie konkurencyjności na rynku.

Współpraca z faktorem oznacza także dostęp do specjalistycznej wiedzy i możliwość skorzystania z dodatkowych usług. Faktorzy posiadający wieloletnie doświadczenie, mają bogatą wiedzę na temat potencjalnych czynników, wpływających na płynność finansową. Tacy specjaliści, dzięki długiej obecności na rynku, mieli w praktyce do czynienia  z tysiącami różnorodnych przypadków. Dzięki temu niejednokrotnie potrafią przewidzieć, jak zachowają się różni kontrahenci, na co zwracać uwagę oraz jakie kroki podjąć. W przypadku długofalowej współpracy stają się więc nie tylko dostawcami usług faktoringowych, ale także cennymi partnerami, gotowymi do udzielania fachowych porad i wsparcia w podejmowaniu decyzji finansowych.

Faktoring może więc stanowić atrakcyjne rozwiązanie dla agencji pracy tymczasowej, które chcą poprawić zarządzanie finansami i zwiększyć swoją stabilność finansową. Co istotne, faktoring nie jest formą pożyczki, a to oznacza, że ​​agencja nie musi się bać o spadek zdolności kredytowej. Oczywiście przed podjęciem decyzji o faktoringu, warto dokładnie przeanalizować dostępne oferty i warunki, aby wybrać najlepszego partnera faktoringowego i dzięki nawiązanej współpracy móc w pełni korzystać z elastyczności finansowej.

 


[1] https://polskieforumhr.pl/wp-content/uploads/2023/03/RAPORT-_RYNEK_USLUG_HR_2022.pdf

[2] https://polskieforumhr.pl/wp-content/uploads/2023/03/RAPORT-_RYNEK_USLUG_HR_2022.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.