Rynek transakcji M&A trzyma się mimo wojny
Autorem jest Magdalena Druzic, radca prawny, szef specjalizacji prawo nowych technologii w Gut i Wspólnicy Kancelaria Prawna sp.k.
Ostatnie lata dla rynku transakcji M&A można określić jako dobre i coraz lepsze. I być może zwyżkowa tendencja nie byłaby niczym wątpliwym, gdyby nie czarny łabędź w postaci wojny w Ukrainie. Podobnie jak w roku 2020 roku świat został zaskoczony przez pandemię Covid 19, tak rok 2022 przyniósł kolejne perturbacje związane z wojną. W przypadku Covid 19 ostatecznie gospodarka, a wraz z nią rynek fuzji i przejęć, podniosły się z pierwszego szoku, co owocowało wyższą liczbą transakcji w 2021 roku. Obecna sytuacja związana z wojną oraz wywołanymi nią sankcjami gospodarczymi może z jednej strony odbić się negatywnie na transakcjach w regionie CEE, ze względu na przedłużające się działania wojenne, kolejne sankcje gospodarcze i niewiadomą związaną z dalszym rozwojem sytuacji. Dane z I półrocza 2022 roku z kolei nie wskazują również, by regon CEE stał się mniej atrakcyjny dla inwestorów z powodu wojny. Z drugiej strony – biznes nie znosi próżni, zatem w dłuższej perspektywie należy spodziewać się, że wojna na Ukrainie nie będzie miała aż tak decydującego wpływu na rynek transakcyjny, jaki może mieć np. ciągły wzrost inflacji, który dotyka wszystkich gałęzi gospodarki bez wyjątku.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.