Komunikaty PR

Rynek żywności eko wart ponad 125 miliardów euro i będzie rósł

2023-10-17  |  01:00
Biuro prasowe

Stany Zjednoczone, Niemcy oraz Francja – te trzy kraje to największe rynki żywności ekologicznej. Cały światowy segment eko żywności wart jest ponad 125 miliardów euro. Do rozwoju trendów ekologicznych przyczynia się między innymi prawodawstwo unijne, które zakłada, że w 2030 roku 25 % wszystkich upraw w UE będzie uprawami ekologicznymi. Efekty zaczynają być powoli widoczne. Jak wynika z raportu The World Of Organic Agriculture 2023 zauważalny jest dynamiczny wzrost rynków ekologicznych.

„Rynek żywności ekologicznej dynamicznie się rozwija, jest to wyraźnie widoczne w statystykach. Powierzchnia światowych ekologicznych użytków rolnych cały czas rośnie i obecnie wynosi 76,4 mln hektarów ekologicznych użytków rolnych, w tym także obszary w trakcie konwersji. Perspektywy rozwoju rynku żywności eko są bardzo dobre. Trendy idą w parze z założeniami Unii Europejskiej. Już teraz w UE są kraje, których obszar upraw ekologicznych jest na wysokim poziomie. Austria 26,5 %, czy Estonia 23 %” – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.

Zwiększające się obszary zajmowane przez uprawy ekologiczne sprawiają, że produkty eko są coraz szerzej dostępne, a co za tym idzie bardziej powszechne. Globalna sprzedaż żywności eko w 2021 roku osiągnęła niemal 125 miliardów euro. Największym rynkiem były Stany Zjednoczone, wartość tego rynku to niemal 49 miliarda dolarów. – „Potencjał tego rynku jest ogromy i w kolejnych latach będziemy zapewne obserwować dalsze umocnienie trendów i jeszcze większe zainteresowanie produktami ekologicznymi w Stanach Zjednoczonych” – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.

Jeśli chodzi o średnie wydatki na żywność ekologiczną prym wiodą kraje europejskie, z grupy wysoko rozwiniętych. Na pierwszym miejscy znalazła się Szwajcaria, której mieszkańcy wydają średnio 425 euro na tego rodzaju produkty, na kolejnych miejscach są Duńczycy – 384 euro i mieszkańcy Luksemburga - 313 euro. W grupie pięciu pierwszych krajów z najwyższymi wydatkami na żywność ekologiczną znalazła się jeszcze Austria i Szwecja. Ta sama grupa krajów ma najwyższy udział żywności organicznej w całym rynku spożywczym.

„Z analizy danych dotyczących wydatków i udziału żywności eko w całym rynku widzimy, że kraje wysoko rozwinięte, z wysoką świadomością ekologiczną są w czołówce. Jesteśmy przekonani, że w kolejnych latach wyższy poziom wydatków na bio żywność osiągną także kraje rozwijające się, w tym Polska, w której wydatki na bio żywność to obecnie około 9 EUR rocznie. Rosnące zainteresowanie produktami ekologicznymi widzimy w systematycznym wzroście sprzedaży. W pierwszym półroczu 2023 roku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży o około 27 % rok do roku” – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.

Bio Planet S.A. jest obecnie liderem wśród dostawców żywności ekologicznej w Polsce. Działalność spółki koncentruje się na konfekcjonowaniu oraz dystrybucji żywności ekologicznej. W ofercie posiada ok. 8,0 tys. indeksów sprzedażowych obejmujących produkty trwałe oraz produkty świeże. Od 2007 roku produkty Bio Planet S.A. posiadają certyfikat AGRO BIO TEST, który jest podstawą kwalifikowania żywności oferowanej przez Spółkę jako żywności ekologicznej (żywności bio).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.