Samsung: zwiększyliśmy trzykrotnie efektywność linii produkcyjnej w firmie PTAK
Specjaliści z Samsung Electronics Poland Manufacturing (SEPM) przekazali swój know-how firmie PTAK i pomogli zoptymalizować jedną z linii produkcyjnych maseczek medycznych. Dzięki wprowadzonym zmianom linia trzykrotnie zwiększyła swoją moc produkcyjną i może produkować niemal 69 tysięcy maseczek dziennie. Pomoc jest bezpłatna i odbywa się w ramach solidarności przemysłu w czasie pandemii.
- Samsung optymalizuje jedną z linii produkcyjnych maseczek medycznych w firmie PTAK w ramach solidarności przemysłu w czasie pandemii
- Trzykrotnie wzrasta moc produkcyjna – do niemal 69 tysięcy maseczek dziennie, czyli ponad 25 milionów rocznie w trybie trzyzmianowym
- Początkowa przepustowość wyniosła 23 tysiące maseczek dziennie. Po optymalizacji zrobionej przez ekspertów z SEPM, moc produkcyjna zwiększyła się trzykrotnie i wzrosła do aż 69 tysięcy maseczek dziennie
Podczas pandemii, ale też i po zniesieniu wielu ograniczeń maseczki są nieodzownym i bardzo ważnym elementem chroniącym przed zarażeniem się wirusem SARS-CoV-2. Wciąż w wielu miejscach jest obowiązek ich noszenia. Firma Samsung, która ma ogromne globalne doświadczenie w instalacji i optymalizowaniu linii produkcyjnych zaoferowała bezpłatną pomoc firmie PTAK, która szyje maseczki w ramach rządowego programu Polskie Szwalnie. Dzięki optymalizacji linii udało się zwiększyć przepustowość produkcyjną z 23 tysięcy do aż 69 tysięcy maseczek dziennie. Przy pracy w trybie trzyzmianowym docelowa moc wynosi aż ponad 25 milionów maseczek rocznie!
„Cieszymy się bardzo, że mogliśmy przekazać naszym kolegom z polskiego przemysłu odzieżowego coś, na czym znamy się najlepiej: know-how w zakresie optymalizacji produkcji. Nasza pomoc ma charakter solidarnościowy, ale jest bardzo wymierna – nasi inżynierowie zwiększyli możliwości produkcyjne linii aż trzykrotnie, teraz będzie działać na 100% swoich możliwości” – powiedział Jacek Łęgiewicz Dyrektor ds. Publicznych w Samsung Electronics Polska.
Zaangażowani w projekt inżynierowie na co dzień pracują w fabryce firmy Samsung we Wronkach, gdzie produkowany jest najwyższej jakości sprzęt AGD na rynki całego świata (m.in. słynny Family Hub). Z tego właśnie względu to Polska jest pierwszym po Korei krajem, w którym Samsung zdecydował się na przekazanie swojego know-how. „Naszym celem było podniesienie wydajności maszyn, a tym samym maksymalizacja ilości produkowanych masek. Podczas audytu procesów produkcji i logistyki, zdiagnozowaliśmy duży potencjał na ich poprawę. Rezultatem pracy zespołu było ustalenie wąskich gardeł procesu, rodzaju i miejsc występowania strat oraz ich eliminacja. Nasze działania pokazały możliwość zwiększenia efektywności całego procesu. Jednym z przykładów była poprawa synchronizacji interfejsów pomiędzy maszyną do produkcji masek a układem zgrzewarek – powiedział Kamil Batura Dyrektor Produkcji w Samsung Electronics Poland Manufacturing.
„Jesteśmy niezmiernie wdzięczni firmie Samsung za zaangażowanie się w projekt, który pozwoli nam stać się największym producentem maseczek medycznych w Europie. Efekty prac i wprowadzonych zmian przerosły nasze oczekiwania. Efekty tym ważniejsze, że nasza firma działa w ramach projektu Polskie Szwalnie. Produkujemy maseczki medyczne dla służb, szpitali, placówek publicznych i jest to ważny krok w kierunku uniezależnienia naszego kraju od importu. Dało nam to również możliwość utrzymania, a nawet zwiększenia liczby miejsc pracy. Mamy już wiele zamówień, ale wiemy też, że zapotrzebowanie w najbliższych miesiącach na maseczki medyczne produkowane w Europie będzie jeszcze rosło. Dzięki wysiłkom i ekspertyzie firmy Samsung z pewnością będą one łatwiej dostępne” – powiedział Tomasz Szypuła Prezes PTAK Warsaw Expo, Członek Rady Nadzorczej PTAK S.A.
Obie firmy planują współpracę przy optymalizacji kolejnych linii produkcyjnych. Maseczki już są dostępne w procesie zamówień hurtowych.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.