Sieci gastro tworzą własne aplikacje do zamówień online
Miesiące kwarantanny pokazały ogromny potencjał rynku delivery. Wiele lokali utrzymało się tylko dlatego, że przeszło na dostawy. Teraz, po odmrożeniu gastronomii, wprowadzają nowocześniejsze, autorskie rozwiązania IT usprawniające zamówienia online. Zazwyczaj powiązane są one, tak jak w przypadku Fit Cake z Białegostoku, z systemem lojalnościowym.
Już w ubiegłym roku eksperci zajmujący się branżą spożywcza ogłosili, że delivery rewolucjonizuje polską gastronomię. Według danych sondażowni GfK Polonia już 1/3 Polaków zamawia jedzenie na wynos. Podczas pandemii wykres jeszcze poszybował w górę. Dowozy stały się kwestią przetrwania.
Autorskie zamawiarki online
- Pandemia pokazała, że trzeba liczyć na siebie i na najbliższe otoczenie. Dlatego wiosną zaczęliśmy intensywnie pracować nad własną aplikacją do zamówień online. Naszą koncepcję wcieliła w życie zaprzyjaźniona firma z Podlasia. Aplikacja działa od maja. Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy całkowitą kontrolę nad tym, jak wygląda zmawiarka, możemy szybko wprowadzać zmiany, promocje, modyfikować ustawienia - mówi Rafał Kościuk, współwłaściciel liczącej 14 lokali sieci Fit Cake produkującej zdrowe słodycze, w tym ciasta bez cukru i bez glutenu oraz wegańskie lody.
Nie jest w tej decyzji odosobniony. Pośrednictwo w zamawianiu jedzenia online powoli przestaje być domeną kilku największych graczy na polskim rynku. Coraz więcej sieci gastronomicznych próbuje się uniezależnić wprowadzając własne koncepty. Argumenty “za” to także oszczędność (pieniądze na pośrednictwo pozostają w kieszeni), bezawaryjność i możliwość precyzyjnego określenia funkcji jakie ma spełniać system.
- Mogliśmy skorzystać z gotowego, szablonowego rozwiązania, ale chcieliśmy, by aplikacja odpowiadała dokładnie na potrzeby naszych klientów. Nawet pytaliśmy ich jak ma wyglądać, jakie informacje mają w niej być. Jest więc skrojona idealnie - dodaje Kościuk.
Lepszy kontakt z klientem
- Nasza sieć ten trudny czas pandemii przeszła suchą nogą nie tylko dlatego, że dobrze logistycznie rozwiązaliśmy dowozy. Przede wszystkim nie zawiedli nasi stali klienci. Mimo, że niektórzy nie mogli wychodzić z domu, zamawiali u nas ulubione ciasta bez cukru, obchodzili urodziny przy naszych bezglutenowych tortach. Żartowali nawet, że jesteśmy ich najlepszą apteką - mówi Rafał Kościuk. - Teraz, aby utrzymać dobrą łączność z naszymi gośćmi, aplikację online zintegrowaliśmy z systemem lojalnościowym. Nasi bywalcy mogą liczyć na specjalne promocje i wymienić punkty na złotówki, by kupować ulubione słodycze taniej.
Klienci Fit Cake docenili innowacyjność “niecukierni”, bo tak jest przez nich nazywana, ze względu na to, że nie używa w ogóle cukru. Podkreślają poręczność, prostotę i intuicyjną obsługę aplikacji. Mogą dzięki niej sprawdzić skład wybranego produktu, jego kaloryczność, wygląd oraz dostępność.
- Mimo że aplikacja funkcjonuje dopiero miesiąc, już wiemy, że to była trafiona inwestycja. Mamy bardzo pozytywny odzew - komentuje współwłaściciel Fit Cake. - Pewnie będziemy mieć wkrótce naśladowców, bo cała branża mocno skręca w tę stronę.
Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową
Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej
KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.