Komunikaty PR

Silny głos kobiet – szansą dla polskiej gospodarki

2023-10-12  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
OMG Agencja marketingowa
OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.

Fałata 2
02-534 Warszawa
pr|openmindedgroup.pl| |pr|openmindedgroup.pl
602600867
openmindedgroup.pl

W wyborach parlamentarnych, które odbędą się 13 października 2023 roku, kobiety stanowią ponad 50% uprawnionych do głosowania. Ich głos może mieć więc kluczowe znaczenie dla wyniku wyborów.

W Polsce kobiety stanowią 65% absolwentów szkół wyższych, ale tylko 25% specjalistów w debacie publicznej. W spółkach giełdowych stanowią tylko 5% prezesek, a zarabiają o 20% mniej niż mężczyźni. Dysproporcje te są spowodowane głęboko zakorzenionymi stereotypami, wewnętrznymi przekonaniami i mentalnymi „szklanymi sufitami”.

Kobiety dochodzą do głosu, zrzeszają się, współpracują ze sobą, wspierają i co ważne – dbają  o włączanie mężczyzn w tę zmianę przekonań i parytetów, dbają o różnorodność, równość i inkluzywność. Mam nadzieję, że już 15 października rekordowa frekwencja kobiet w wyborach będzie kolejnym dowodem wzrostu sprawczości kobiet i ich społecznej odpowiedzialności – mówi Ewa Rzodkiewicz, dyrektorka Loży Warszawskiej Business Centre Club, prowadząca projekt BCC Kobiety.

Sytuacja kobiet w biznesie powoli się poprawia. Liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych się zwiększa, a coraz więcej mówi się o równości i konieczności niwelowania luki płacowej.

Rola Business Centre Club

Business Centre Club od początku istnienia wspiera rolę kobiet w biznesie i propaguje równość w życiu gospodarczym niezależnie od płci. W ramach projektu BCC Kobiety organizacja zrzesza przedsiębiorczynie i konsoliduje rynek.

Badania dowodzą, że zróżnicowanie płciowe w zespołach kierowniczych ma pozytywny wpływ na wyniki finansowe firm. Dlatego równości w biznesie nie należy rozpatrywać jako oczywistej normy, ale jako szansy.

Nowe regulacje UE zakładają, że do czerwca 2026 roku w firmach zatrudniających powyżej 250 osób liczba kobiet wśród członków organów zarządzających firmą ma wynieść co najmniej 40 proc.

Agnieszka Holland, ambasadorka projektu BCC propagującego równość w biznesie, uważa, że sprawa równości jest dla niej najważniejsza w perspektywie przyszłościowej. Mówi, że nie dojdzie nigdy do prawdziwego partnerstwa, jeśli ta równość nie zostanie osiągnięta. Ma nadzieję, że małe kroki doprowadzą do wielkiej zmiany.

Włączenie kobiet do dyskusji społecznej i gospodarczej jest dziś kluczowe. Silny głos kobiet może przyczynić się do rozwoju polskiej gospodarki i stworzenia bardziej sprawiedliwego społeczeństwa.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków

Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.

Polityka

Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.

Konsument

Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.