Komunikaty PR

Skuter czy łódź motorowa? Można mieć i jedno i drugie.

2021-05-04  |  01:00
Biuro prasowe

Wielkimi krokami zbliża się lato. To najwyższy czas, by miłośnicy spędzania wolnego czasu nad wodą, mogli zaopatrzyć się w profesjonalne skutery i dobrze wyposażone łodzie motorowe. Warto rozważyć opcje sprowadzenia ich z zagranicy. Jednak zdaniem ekspertów koszty takich transakcji nie są małe, więc nie warto robić tego na własną rękę, tylko zlecić specjalistom. 

Skuter na rodzinny wypad 

Rynek amerykański jest bardzo bogaty w kwestii wyboru odpowiedniej jednostki. Skutery wodne w Polsce pojawiły się pod koniec lat 80. Obecnie są coraz bardziej popularną formą spędzania wolnego czasu nad wodą. Nowy skuter to koszt od 50 do 120 tysięcy złotych. Sprowadzenie używanej maszyny jest zdecydowanie tańsze i trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu od 30 do 60 tysięcy złotych – w zależności od stanu modelu, marki. Największą popularnością cieszą się takie marki jak: Yamaha, Sea-Doo, Kawasaki.

Odpowiednio dobrany model skutera może być idealną formą rozrywki dla kilkuosobowej rodziny. Niektóre są wyposażone w funkcję holowania narciarza wodnego oraz tempomat. W najnowszych modelach możemy spotkać nawet pokładowy komputer oraz wsteczny bieg. Z reguły skuter wodny zbudowany jest z mocnych materiałów kompozytowych, które wzmocnione są dodatkowo włóknem szklanym.

- Warto zaufać firmom, które profesjonalnie zajmują się sprowadzaniem maszyn z zagranicy Na bazie wieloletniego doświadczenia już po kilku informacjach i pobieżnym obejrzeniu maszyny jestem w stanie stwierdzić, czy wart jest swojej ceny i czy mogę ze spokojnym sumieniem polecić je klientowi – mówi Sebastian Pućkowski z Kameleon Transport.

Trzeba jednak pamiętać, że skuter wodny musi być zarejestrowany we właściwym inspektoracie żeglugi śródlądowej. Mozna to zrobić również za pomocą strony www.reja24.pl lub w odpowiednim oddziale urzędu miejskiego bądź starostwa . W Polsce osoby, które chcą pływać skuterem, muszą posiadać patent Sternika Motorowodnego.

A może jednak łódź?

Również łodzie motorowe, które są zdecydowanie droższe niż skutery, sprawdzają się idealnie zarówno na długie wakacje, jak i krótkie, weekendowe wypady. Motorówki są świetną okazją do relaksu i realizacji swoich pasji takich jak wędkarstwo bądź sporty wodne. Jednak tu trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu około 60 tysięcy zł. - jeżeli decydujemy się na używaną łódź, sprowadzoną z zagranicy.

Łodzie motorowe otwartopodłogowe typu Bowrider wykorzystywane są na przykład do opalania się. Łódź bowrider jest też lżejsza, co ułatwia osiąganie większych prędkości. Z kolei łódź motorowa kabinowa daje możliwość w miarę wygodnego poruszania się nawet w niesprzyjających warunkach atmosferycznych, dając schronienie przed deszczem czy silnym wiatrem.

Rynek amerykański to największe skupisko czołowych producentów łodzi. Zza oceanu wywodzą się takie marki jak: Sea Ray, Gloston, Kobalt, Boyliver, Chris Craft.

Łodzie – ze względu na dużo większe gabaryty mają indywidualnie wyceniany koszt transportu morskiego i lądowego. Łodzie mogą być transportowane na dwa sposoby. Mniejsze w kontenerach, większe typu RoRo na statku.


 Wśród opłat, które będą musiały zostać pokryte, znajdują się:

* cło wynoszące 1,7% + 25% na łodzie wyprodukowane w USA,

* cło wynoszące 1,7% na łodzie wyprodukowane poza USA,

* podatek VAT – 19% w Niemczech, 21% w Holandii, 23% w Polsce,

* koszty rejestracji łodzi w kraju – około 200 zł.

- Jako jedyni z nielicznych organizujemy odprawę zakupionych łodzi w Holandii ze względu na wymagany przez Unię Europejską certyfikat CE. Aby dowiedzieć się o kosztach celnych, związanych z importem łodzi w Holandii prosimy o bezpośredni kontakt z naszym doradca klienta. Dokonamy kompleksowego zakupu łodzi z pełną obsługą logistyczną i celną, realizujemy zakupy jednostek kupionych przez klientów indywidualnych. – dodaje przedstawiciel Kameleona.

Oferta tej marki obejmuje między innymi: transport lądowy po USA, przygotowanie łodzi do wysyłki, zabezpieczenie przed wpływem warunków atmosferycznych, zabezpieczenie silnika na czas transportu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Ekologia na torach – czyli co? Biuro prasowe
2024-09-23 | 01:00

Ekologia na torach – czyli co?

Infrastruktura kolejowa i tramwajowa odgrywają ważną rolę w codziennym funkcjonowaniu miast i regionów w całym kraju. Aby sprostać rosnącym wymaganiom przewozowym oraz poprawić
Motoryzacja Volkswagen Financial Services na Kongresie Nowej Mobilności 2024
2024-09-20 | 12:00

Volkswagen Financial Services na Kongresie Nowej Mobilności 2024

Volkswagen Financial Services, lider w finansowaniu aut osobowych oraz laureat nagrody „Lider Elektromobilności 2023” w kategorii Finansowanie, jest ponownie partnerem strategicznym
Motoryzacja Ulepszony czytnik najazdowy Goodyear CheckPoint do dokładniejszej kontroli opon
2024-09-19 | 09:40

Ulepszony czytnik najazdowy Goodyear CheckPoint do dokładniejszej kontroli opon

Goodyear udoskonalił swój czytnik najazdowy Goodyear CheckPoint, wprowadzając nową, modułową konstrukcję czujnika mierzącego głębokość bieżnika i zaawansowane lasery i kamery,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.