Śnieżka przystąpiła do Polskiego Paktu Plastikowego
NOBILI PARTNERS
Sienna 39
00-121 Warszawa
sniezka|nobili.pl| |sniezka|nobili.pl
605 838 422
nobili.pl
Grupa Śnieżka przystąpiła do Polskiego Paktu Plastikowego (PPP). Dzięki udziałowi w tej inicjatywie Śnieżka będzie mogła poszerzyć zakres działań na rzecz wprowadzania obiegu zamkniętego opakowań. Przystąpienie do Paktu jest zgodne z celami Strategii Zrównoważonego Rozwoju Śnieżki 2023+, ogłoszonej na początku bieżącego roku.
Realizowana Strategia obejmuje trzy filary: Środowisko, Ludzie i Biznes. W ramach pierwszego filaru – Środowisko – Śnieżka będzie wykorzystywać opakowania zawierające określony procent surowca pochodzącego z recyklingu. W przypadku opakowań z tworzyw sztucznych Śnieżka zadeklarowała, że do końca 2023 roku co drugie opakowanie będzie posiadało minimum 10% udziału surowca z recyklingu. To pierwszy krok w kierunku osiągnięcia gospodarki obiegu zamkniętego dla opakowań z tworzyw sztucznych. Dzięki temu Grupa realizuje zakupy w sposób odpowiedzialny i wdraża zrównoważony rozwój w łańcuchu dostaw.
– Przystąpiliśmy do Polskiego Paktu Plastikowego, ponieważ chcemy się dobrze przygotować do nadchodzących zmian legislacyjnych. Widzimy wartość w wymianie wiedzy i partnerstwie na poziomie całego łańcucha wartości. Wierzymy, że dołączając do Paktu, stajemy się częścią profesjonalnej platformy współpracy na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym, co istotnie wesprze realizację naszych celów i założeń w obszarze opakowań – mówi Waldemar Jezioro, dyrektor ds. zakupów Grupy Kapitałowej Śnieżka.
W najbliższym czasie firmy czekają spore zmiany w legislacji dotyczącej obiegu tworzyw sztucznych w gospodarce opakowaniami. Obejmą one rozporządzenie Unii Europejskiej w zakresie opakowań i odpadów opakowaniowych, krajową ustawę o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, a także kolejne, nadchodzące rozwiązania globalne. Między innymi do końca 2024 roku na poziomie ONZ ma powstać Traktat Plastikowy, dokument dotyczący zanieczyszczenia plastikiem, którego rangę porównuje się do Porozumienia Paryskiego z 2015 roku.
Dostęp do wiedzy eksperckiej w ramach Paktu i jego globalnej sieci, wymiana doświadczeń i możliwość realizacji wspólnych projektów z innymi uczestnikami pozwolą Spółce na wprowadzanie realnych zmian w organizacji. W ramach licznych inicjatyw i aktywności Polskiego Paktu Plastikowego przedstawiciele Śnieżki planują zaangażowanie się w prace tych grup roboczych, których celem jest dążenie do zwiększenia udziału surowców wtórnych w opakowaniach z tworzyw sztucznych oraz zmniejszenia zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych.
– Zamknięcie obiegu opakowań z tworzyw sztucznych na polskim rynku to ambitna wizja, która przyświeca Polskiemu Paktowi Plastikowemu. Dlatego z wielką satysfakcją zaczynamy partnerską współpracę ze Śnieżką. Pakt stanowi platformę współpracy dla firm, uczestniczących w łańcuchu wartości opakowań plastikowych. Lada moment w tym obszarze istotne zmiany na firmach wymusi legislacja. Dzięki zaangażowaniu w prace Paktu Grupa Śnieżka może się do nich przygotowywać z większym spokojem – mówi Małgorzata Żochowska, specjalistka ds. budowania relacji i rozwoju projektów w Polskim Pakcie Plastikowym.
Inauguracja nowych partnerstw odbyła się 10 października 2023 roku podczas III konferencji urodzinowej Polskiego Paktu Plastikowego pt. „Wiele perspektyw - wspólna wizja opakowań w obiegu zamkniętym”. Grupę Śnieżka zaprezentowała Aleksandra Małozięć, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i ESG, a towarzyszyły jej także: Bożena Uryasz, dyrektor ds. badań i rozwoju oraz Małgorzata Grykiel, dyrektor ds. zapewnienia jakości.
Podczas konferencji Polski Pakt Plastikowy przedstawił kluczowe wyniki i obszary działania w 2022 roku i najważniejsze aktualności ze świata opakowań. W części zamkniętej konferencji reprezentacja firmy uczestniczyła w networkingu tematycznym poświęconym m.in. legislacji opakowaniowej, wymianie dobrych praktyk oraz współpracy z konsumentem.
Polski Pakt Plastikowy wobec europejskich problemów gospodarki odpadami
Polski Pakt Plastikowy to międzysektorowa inicjatywa, która stawia sobie za cel zmianę obecnego modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach na polskim rynku w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Została powołana w ramach Kampanii 17 Celów i jest częścią Plastics Pact Network Fundacji Ellen MacArthur.
Polski Pakt Plastikowy jest jedynym jak dotychczas Paktem w Europie Środkowo-Wschodniej. Wraz z innymi krajowymi Paktami Plastikowymi we Francji, Holandii, Portugalii, Chile, RPA, Kenii, Kanadzie i USA działa on pod egidą Fundacji Ellen MacArthur. Wszystkie łączy wizja gospodarowania opakowaniami z tworzyw sztucznych w obiegu zamkniętym.
Polski Pakt Plastikowy tworzą firmy związane bezpośrednio z całym łańcuchem wartości opakowań z tworzyw sztucznych: producenci tworzyw sztucznych, opakowań z tworzyw sztucznych, produktów w tych opakowaniach, firmy handlu detalicznego, zarządzające odpadami i inne. Wraz z nimi w Pakcie współpracują organizacje pozarządowe i biznesowe, izby gospodarcze i instytuty badawcze oraz eksperci wspierający i opiniujący analizy prowadzone na potrzeby realizacji celów Paktu.
*****
Grupa Śnieżka to jeden z liderów rynku farb dekoracyjnych w Polsce, jeden z największych graczy tej branży na Węgrzech, a także jeden z liderów w produkcji farb i szpachli w Ukrainie. Grupa Śnieżka jest klasyfikowana do grona 25 największych producentów farb w Europie (wg European Coatings).
Kluczowe marki Grupy Śnieżka to: Magnat, Śnieżka, Poli-Farbe, Vidaron, Rafil i Foveo-Tech. Grupa działa aktywnie na kilkunastu rynkach zagranicznych.
We wszystkich spółkach należących do Grupy zatrudnionych jest ponad 1 100 pracowników, a siedem zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w czterech krajach wytwarza rocznie około 140 mln kg produktów do dekoracji i ochrony różnego rodzaju podłoży.
Grupa Śnieżka realizuje Strategię Zrównoważonego Rozwoju Śnieżki 2023+. FFiL Śnieżka SA została oceniona przez EcoVadis – największego na świecie dostawcę ratingów zrównoważonego rozwoju w biznesie i otrzymała w 2023 roku Złoty Medal EcoVadis.
W skład Grupy wchodzą: Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA – której akcje od 2003 roku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – oraz jej spółki zależne w Polsce i za granicą. Założyciele spółki i ich sukcesorzy kontrolują około 65% głosów na jej walnym zgromadzeniu. Od debiutu na giełdzie Śnieżka każdego roku wypłaca akcjonariuszom dywidendę z wypracowanych zysków.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.