Komunikaty PR

Sposób dostawy coraz ważniejszym czynnikiem wyboru sklepu internetowego

2020-12-11  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Sadowska
IQS Sp. z o.o.

ul. Mangalia 2a
02-758 Warszawa
beata.sadowska|gmail.com| |beata.sadowska|gmail.com
(22) 592 63 00
www.grupaiqs.pl
Do pobrania komunikat ( 0.11 MB )

Rozwój zakupów przez Internet powoduje wzrost znaczenia sposobu dostawy jako czynnika wpływającego na wybór konkretnego miejsca zakupu. Jak wynika z badania ”Covidowe zakupy świąteczne”[1] przeprowadzonego przez IQS, dla 4/10 Polaków jest to na tyle ważny element finalizacji transakcji, że zdarzyło się im zrezygnować z wybranego sklepu internetowego ze względu na brak preferowanej metody dostarczenia przesyłki.

Jak pokazują badania, do tej pory ponad 50 proc. tegorocznych zakupów świątecznych zrealizowaliśmy w sieci. Zakupy przez Internet równie chętnie robili mężczyźni jak i kobiety. Jednak najbardziej otwarte na tę formę zakupową są nadal osoby  młodsze, do 24 roku życia. Wielkość miejscowości zamieszkania nie ma już takiego znaczenia – równie chętnie przez Internet kupują osoby mieszkające na wsiach, jak i w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców.

Pandemia i związane z nią ograniczenia spowodowały przeniesienie części handlu do Internetu. W porównaniu z rokiem ubiegłym, aż 2/3 Polaków deklaruje, że zwiększyło ilość świątecznych zakupów w kanale e-commerce. Widać to najwyraźniej w grupie młodych między 18 a 24 rokiem życia – w tej grupie deklarowany wzrost udziału zakupów przez Internet wynosi aż 78% – przyznaje Klaudia Król, badacz IQS, zajmujący się badaniami rynku kurierskiego.

Główną metodą odbioru przesyłki dla aż 59 proc. badanych są Paczkomaty. Zdecydowanie mniej, bo 29 proc., jako główną metodę odbioru paczki, wskazuje standardową przesyłkę kurierską.

„Nie jest dla nas zaskoczeniem, że dla tak wielu respondentów głównym sposobem odbioru przesyłek są Paczkomaty -  zwłaszcza, że jest to metoda wciąż najczęściej wybierana przez ludzi młodych, którzy stosunkowo częściej kupują online. Warto jednak zauważyć, że Paczkomaty / automaty do odbioru paczek zyskują na popularności również w grupie osób powyżej 55 roku życia. Wpływać może na to wiele czynników, ale niewykluczone, że liczba użytkowników automatów w tej grupie wiekowej będzie nadal rosnąć.” – komentuje Klaudia Król z IQS.

Co ważne, aż 43% Polaków zdarzyło się zrezygnować z zakupów w wybranym sklepie internetowym ze względu na brak preferowanej metody dostawy paczki – zwłaszcza w grupie osób, dla których główną metodą odbioru przesyłki są Paczkomaty.


Covidowe zakupy świąteczne – badania zrealizowane przez IQS w terminie 4-8.12.2020 na panelu Opinie.pl (CAWI, N=800)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: IQS Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.