Sprzedaż bezpośrednia z rekordami... w online!
Sprzedaż bezpośrednia to bezprecedensowy przykład branży, która wydawałoby się, że mogła zostać mocno dotknięta kryzysem ekonomicznym ostatnich miesięcy. Nic bardziej mylnego. To model biznesowy, któremu warto się bliżej przyjrzeć. Wcześniejsze przejście na zastosowanie nowoczesnych technologii, sprawna reorganizacja i adaptacja do nowej sytuacji przyniosły zaskakujące efekty. Firmy sprzedaży bezpośredniej biją rekordy sprzedaży i stale rekrutują, kiedy inni redukują etaty.
Sprzedaż bezpośrednia ma się ostatnio całkiem dobrze. Dzięki szybkiej adaptacji i systematycznemu wprowadzaniu zmian już od dłuższego czasu, branża umocniła swoją pozycję. Zdalne przyjmowanie zamówień, bezpieczny sposób dostarczania produktów do paczkomatów, warsztaty i konsultacje online dla współpracowników, stałe wsparcie klienta przy pomocy komunikatorów lub telefonicznie, czy indywidualne programy tworzone dla klientów, to przykłady tego, jak branża dostosowała się do wyzwań chwili i potrzeb konsumenta. Najciekawsze jest jednak to, że branża od samego początku lockdown’u notuje znaczące, a nawet rekordowe wzrosty sprzedaży.
Mimo utrudnień związanych z bezpośrednim kontaktem z konsumentami branża doskonale sobie poradziła z nową rzeczywistością. Jeszcze bardziej widać, że sprzedaż bezpośrednia to model, na który warto postawić. Dynamiczny, nowoczesny i przede wszystkim stabilny biznes, który pozwala nie tylko na rozwój, ale i bezpieczeństwo – komentuje Mirosław Luboń, Dyrektor Generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.
Od początku marca do końca maja br. branża notuje sprzedaż średnio o 30% wyższą niż w roku poprzednim. To pokazuje, że konsumenci nie tylko ufają oferowanym produktom, ale także doskonale odnajdują się w konwersji sprzedaży do kanałów online.
Analizując poszczególne miesiące sprzedaży we wspomnianym okresie, dostrzegamy bezprecedensowe rezultaty. Dla wielu firm członkowskich Stowarzyszenia okres marzec – maj okazał się wręcz przełomowym. Zanotowały bowiem w tym miesiącu swoje rekordowe sprzedaże w całej historii danej firmy. Niektóre z nich o blisko 55%, a nawet niemal 85% wyższą sprzedaż w porównaniu do tego samego okresu roku 2019 – dodaje Mirosław Luboń.
Wyniki pokazują, że konsumenci chcą i potrzebują takiego modelu zakupowego, jakim jest sprzedaż bezpośrednia. Mimo przestawienia się na niemal całkowitą komunikację on line, konsumenci wciąż mają wsparcie w swoich partnerach, konsultantach, sprzedawcach. Wciąż mogą liczyć na ich rady także po zakupie. Serwis posprzedażowy to unikalna wartość tej branży dla konsumentów. Klienci dostrzegli także potencjał w produktach oferowanych przez rynek. Sprawdzone i jakościowo doskonałe produkty gospodarstwa domowego, kosmetyki, czy suplementy okazały się niezbędne w codziennym funkcjonowaniu.
Oprócz zadowalających wyników sprzedażowych branża - jako jedna z niewielu - prowadzi aktywnie rekrutację. W czasach gdy bezrobocie znacząco rośnie, sprzedaż bezpośrednia oferuje współpracę oraz daje szansę na „Krok we własny biznes”. Pod taką też nazwą Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej z firmami członkowskimi zachęca zwłaszcza młodych do skorzystania z możliwości rozwojowych i biznesowych tego rynku – dodaje Dyrektor Generalny PSSB.
Niemal wszystkie firmy członkowskie PSSB nawet w czasie pierwszych dni lockdown’u nie zaprzestały rekrutacji. Wiele z nich odnotowuje ogromne zainteresowanie. Rekordziści donoszą o ponad czterokrotnie wyższym poziomie rekrutacji niż w roku 2019 w tym samym okresie. Także raport Światowej Federacji Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA) przygotowany na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród firm pokazuje, że branża prognozuje utrzymanie oraz stabilizację obecnego trendu rynkowego.

Złodzieje nie mają Świąt

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
Szybki rozwój gospodarczy ostatnich 20–30 lat Polska zawdzięcza dobrze wykwalifikowanej, ale i taniej sile roboczej, dzięki której produkty i usługi z naszego kraju konkurowały ceną z zachodnimi przy nie gorszej, a czasem i lepszej jakości. Ten etap dobiega końca. Polscy pracownicy zarabiają coraz więcej, muszą więc wnieść większą wartość dodaną, by rozwój mógł postępować, a same firmy podjąć walkę o konsumenta z globalnymi markami.
Polityka
Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat

Wybuch wojny w Ukrainie i obecna sytuacja geopolityczna oznaczają dla UE konieczność podnoszenia swojego bezpieczeństwa. Zwłaszcza że atak Rosji na kraj unijny nie jest niemożliwy. Oceny NATO, Niemiec, Polski, Danii i państw bałtyckich wskazują, że Rosja jest gotowa do ataku w ciągu od trzech do dziesięciu lat. – Priorytetem Europy powinno być dalsze wspieranie Ukrainy – przekonuje europoseł Dariusz Joński.
Handel
Kaucja na butelki i puszki już od października tego roku. Eksperci ostrzegają: to może podnieść koszty gospodarki odpadami

Polska przygotowuje się do jednej z największych zmian w systemie gospodarowania odpadami – od 1 października br. zacznie obowiązywać system kaucyjny. Wprowadzenie kaucji na butelki PET, puszki aluminiowe i szklane butelki wielorazowe ma na celu zwiększenie poziomu recyklingu i ograniczenie ilości odpadów w środowisku. Jednak, jak wskazują eksperci, nowe przepisy mogą się wiązać z wieloma wyzwaniami, w tym z wysokimi kosztami wdrożenia oraz możliwymi konsekwencjami dla konsumentów i samorządów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.