Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Sprzedaż w segmencie detalicznym wyniosła 94,8 mln zł (-1,1% r/r), a sprzedaż hurtowa (B2B) sięgnęła 17,3 mln zł (+18,7% r/r).
W całym pierwszym półroczu tego roku przychody Grupy Wittchen wyniosły 205,1 mln zł wobec 206,7 mln zł rok wcześniej (-0,8% r/r).
– W drugim kwartale tego roku odnotowaliśmy lekki wzrost przychodów ze sprzedaży, pomimo dużo bardziej wymagającego otoczenia rynkowego niż przed rokiem, o czym świadczą raportowane przez GUS kilkunastoprocentowe spadki r/r sprzedaży detalicznej w kategorii: tekstylia, odzież i obuwie. Obserwujemy utrzymującą się wysoką wrażliwość konsumentów na ceny, której towarzyszy agresywna polityka cenowa naszych konkurentów. Z kolei umocnienie się złotego wobec euro miało niekorzystny wpływ na wartość sprzedaży zagranicznej (wyrażonej w polskiej walucie), odpowiadającej za około 1/5 przychodów naszej grupy – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A.
Średni kurs euro wyrażony w złotych w pierwszym półroczu tego roku był o blisko 7% niższy niż w analogicznym okresie 2023 roku.
– Na tym tle stabilną sprzedaż Grupy Wittchen należy uznać za dobry rezultat. Jest on jednak poniżej naszych ambicji. Naszym celem pozostaje wzrost sprzedaży w całym 2024 roku. Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju, skupiając się na rozwoju w kanale e-commerce i ekspansji na rynkach zagranicznych. W tym roku uruchomiliśmy już własny e-sklep w Austrii, a także pierwsze sklepy stacjonarne z logo Wittchen w Niemczech i Austrii, wzmacniając tym samym naszą obecność krajach niemieckojęzycznych. Niebawem zamierzamy też otworzyć kolejne salony w Rumunii – zapowiada Jędrzej Wittchen.
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.
Prawo
Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.
Prawo
W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.