Standard sanitarny wpływa na decyzje zakupowe
Good One PR
Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl| |arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl
504 354 106
https://www.goodonepr.pl/
Wymagania współczesnego konsumenta dalece wykraczają poza sam produkt czy usługę. Dziś to opakowanie, źródło pochodzenia produktów, a nawet czystość i higiena sklepów, lokali usługowych, części wspólnych galerii handlowych są ważnym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe klientów. Często przesądzają też o chęci powrotu do danego miejsca. Badania wprost dowodzą, że aż 66% nabywców skróciłoby czas robienia zakupów, po to by uniknąć nieodpowiednich standardów higieny. Najemcy galerii wiedzą o tym, z tego względu nie szczędzą na środkach poprawiających standard sanitarny w lokalu, co jest również niezwykle istotne w walce z wirusem Covid-19.
Niehigieniczne i źle utrzymywane pomieszczenia sklepowe wpływają negatywnie na opinię klientów o sklepach i powodują zmniejszenie prawdopodobieństwa dokonania w nich zakupów. Dziś klienci odwiedzający sklepy w galeriach handlowych mają coraz większą wiedzę, świadomość i możliwość wyrażania własnej opinii na temat standardów higieny oraz ich wpływu na własne zdrowie. Popularność oceny w Google, stale rosnąca liczba stron internetowych poświęconych recenzowaniu, jak również grup w social mediach sprawiają, że negatywna opinia poparta fotografiami może stać się podstawą do rozpętania kryzysu wizerunkowego. Bywa, że jego gaszenie pochłania więcej środków niż przeciwdziałanie.
- W momencie wysokiej konkurencyjności rynkowej i powolnego przenoszenia sprzedaży w obszar e-commerce najemcy nie mogą sobie pozwolić, by bagatelizować sferę komfortowego przebywania w lokalu. W branży sprzedaży detalicznej, gdzie generowanie zysków to klucz do rentowności, potencjalny wpływ złych warunków higieny może przełożyć się na realne straty dla firmy. Szczególnie w dobie Internetu, gdy wysoki standard jest czymś oczywistym i nie powoduje szczególnego poruszenia, natomiast sytuacje mało komfortowe szybko roznoszą się po sieci, wystawiając na szwank całą reputację – wskazuje Jacek Bylicki, ekspert Rentokil Initial.
Konsekwencji niskiego stanu sanitarnego w lokalu jest wiele. W najlepszym wypadku spowoduje to skorzystanie ze sprzedaży online, w najgorszym odejście klienta do konkurencji. Z całą pewnością skróci czas pobytu w lokalu, a w konsekwencji zmniejszy ewentualną kwotę wydaną na zakupy. Wprost zniechęci nowych klientów, którzy na start oczekują odpowiednich czyli komfortowych warunków.
Jak zadbać o standardy higieny w lokalu?
Pierwszą wizytówką sklepu lub lokalu są schody lub drzwi. Należy zadbać o to, żeby było to miejsce zachęcające do wizyty i budujące renomę marki. Drzwi, poręcze, klamki, lady i w końcu kasy powinny być wolne od smug, kurzu i odcisków palców. Poza walorami estetycznymi wiąże się z tym aspekt sanitarny. Zanieczyszczone ręce z łatwością przenoszą zarazki, które na powierzchni mogą przebywać do 48 godzin. Systematycznie dezynfekując wspomniane miejsca niwelujemy ryzyko zakażeń, zatruć pokarmowych, również wśród własnego personelu.
- Poza oczywistą pielęgnacją podłóg i powierzchni płaskich, nikogo dziś nie dziwią środki do dezynfekcji rąk mające na celu ograniczenie wzajemnych zakażeń. Idąc dalej, chcąc się wyróżnić, lokale inwestują w odświeżacze powietrza, aby wzmocnić pozytywne doznania konsumentów, uprzyjemnić czas spędzony w sklepie, a w końcu budować wizerunek marki wzbogacony o marketing zmysłów – mówi Jacek Bylicki.
W galerii handlowej nie należy również zapominać o standardzie higienicznym w łazienkach, nienależących bezpośrednio do najemcy. W tej kwestii odpowiedzialność leży po stronie zarządzającego obiektem, niemniej stan sanitarnych pomieszczeń bezpośrednio będzie wpływać na utargi najemców. Tym bardziej, że w przeprowadzonym badaniu aż 75% ankietowanych osób stwierdziło, że sanitariaty w sklepach sprzedaży detalicznej są bardzo ważne. Warunki higieniczne w łazienkach mają więc istotny wpływ na ogólne wrażenia w trakcie robienia zakupów i decydują o długości czasu spędzonego w lokalu oraz o poniesionych wydatkach.
- W częściach wspólnych galerii handlowych, jakimi bezsprzecznie są łazienki, należy bezwzględnie dbać o czystość i dobre zaopatrzenie sanitariatów, aby klienci mogli za każdym razem bezpiecznie umyć i osuszyć ręce oraz zutylizować odpady sanitarne. Z naszych obserwacji bardzo pozytywnie na odczucia klientów wpływają automatyczne, bezdotykowe dozowniki, które ograniczają przenoszenie zarazków. Standardem stają się wysokiej jakości kompozycje zapachowe, które dają poczucie komfortu i odświeżenia – wylicza Jacek Bylicki.
Łazienka to nie tylko komfort, ale także skuteczna walka z bakteriami, zarazkami i eliminacja możliwości zakażeń krzyżowych poprzez wspólne użytkowanie pomieszczeń przez tysiące osób. W tym celu sprawdzą się, poza wspomnianymi dozownikami mydła, także dozowniki do papieru toaletowego oraz ręczników papierowych, w specjalnie zaprojektowanej, integralnej obudowie antybakteryjnej. Idąc w stronę eco, warto przemyśleć instalację suszarki do rąk, dzięki której zaoszczędzimy setki tysięcy listków ręcznika papierowego.
Oczyszczacze powietrza – wyższy poziom sanitarny
Funkcjonując w covidowej rzeczywistości właściciele galerii oraz najemcy, w trosce o bezpieczeństwo klientów oraz ciągłość pracy w lokalach, mocniej pochylili się nad sferą higieny powietrza, co obejmuje jego oczyszczanie i monitorowanie jakości. W tym celu powoli na popularności zyskują stacjonarne oczyszczacze powietrza. Usuwają one niebezpieczne cząsteczki, patogeny i zanieczyszczenia gazowe z powietrza, poprawiając bezpieczeństwo środowiska oraz fizyczne i psychiczne samopoczucie pracowników i odwiedzających.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.