Standardy odpowiedzialnego biznesu - Grupa Tubądzin
Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki” to nie tylko przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju, lecz również swoisty barometr postępów i wyzwań, jakie stoją przed polskimi firmami. W jego 22. edycji zaprezentowano aż 1046 działań podjętych przez 266 firm, co potwierdza rosnące zaangażowanie przedsiębiorstw w kwestie społeczne i środowiskowe. Raport nie tylko podsumowuje aktywność firm w obszarze ESG (Environmental, Social, Governance) w minionym roku, ale także stanowi podręcznik wiedzy i inspiracji dla całego sektora. Dokumentuje on postępy, lecz również wyznacza kierunki działań na przyszłość, wskazując, jakie wartości są naprawdę istotne w biznesie XXI wieku.
Zdrowie na pierwszym miejscu
Walka z chorobami nowotworowymi to jedno z najważniejszych wyzwań współczesnego społeczeństwa. Grupa Tubądzin podjęła wysiłki mające na celu poprawę zdrowia i dobrostanu swoich pracowników oraz ich rodzin poprzez wczesne wykrywanie chorób nowotworowych. Organizacja badań profilaktycznych, edukacja na temat zdrowego stylu życia oraz zapewnienie dostępu do opieki zdrowotnej to tylko niektóre z elementów wdrożonego programu profilaktycznego. Ponadto firma zapewnia transport na badania, eliminując tym samym barierę dostępu do opieki zdrowotnej.
Neutralność klimatyczna jako priorytet
Grupa Tubądzin poprzez zarządzanie zasobami i emisją konsekwentnie zmniejsza swój ślad węglowy. Działania są planowane kompleksowo - od zamkniętego obiegu wody i własnych oczyszczalni ścieków w fabrykach, po budowę farm fotowoltaicznych i minimalizację odpadów produkcyjnych. To nie tylko osiągnięcie biznesowe, lecz również wkład w ochronę środowiska dla przyszłych pokoleń.
Inspiracja dla innych
Sukces Grupy Tubądzin to nie tylko historia jednej firmy, lecz również inspiracja dla całej branży. Ich podejście do biznesu, łączące celowe działania biznesowe z troską o społeczność i środowisko, staje się wzorcem do naśladowania dla innych przedsiębiorstw. Grupa Tubądzin pokazuje, że odpowiedzialny biznes, to przede wszystkim konkretne działania.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.