Standardy odpowiedzialnego biznesu - Grupa Tubądzin
Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki” to nie tylko przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju, lecz również swoisty barometr postępów i wyzwań, jakie stoją przed polskimi firmami. W jego 22. edycji zaprezentowano aż 1046 działań podjętych przez 266 firm, co potwierdza rosnące zaangażowanie przedsiębiorstw w kwestie społeczne i środowiskowe. Raport nie tylko podsumowuje aktywność firm w obszarze ESG (Environmental, Social, Governance) w minionym roku, ale także stanowi podręcznik wiedzy i inspiracji dla całego sektora. Dokumentuje on postępy, lecz również wyznacza kierunki działań na przyszłość, wskazując, jakie wartości są naprawdę istotne w biznesie XXI wieku.
Zdrowie na pierwszym miejscu
Walka z chorobami nowotworowymi to jedno z najważniejszych wyzwań współczesnego społeczeństwa. Grupa Tubądzin podjęła wysiłki mające na celu poprawę zdrowia i dobrostanu swoich pracowników oraz ich rodzin poprzez wczesne wykrywanie chorób nowotworowych. Organizacja badań profilaktycznych, edukacja na temat zdrowego stylu życia oraz zapewnienie dostępu do opieki zdrowotnej to tylko niektóre z elementów wdrożonego programu profilaktycznego. Ponadto firma zapewnia transport na badania, eliminując tym samym barierę dostępu do opieki zdrowotnej.
Neutralność klimatyczna jako priorytet
Grupa Tubądzin poprzez zarządzanie zasobami i emisją konsekwentnie zmniejsza swój ślad węglowy. Działania są planowane kompleksowo - od zamkniętego obiegu wody i własnych oczyszczalni ścieków w fabrykach, po budowę farm fotowoltaicznych i minimalizację odpadów produkcyjnych. To nie tylko osiągnięcie biznesowe, lecz również wkład w ochronę środowiska dla przyszłych pokoleń.
Inspiracja dla innych
Sukces Grupy Tubądzin to nie tylko historia jednej firmy, lecz również inspiracja dla całej branży. Ich podejście do biznesu, łączące celowe działania biznesowe z troską o społeczność i środowisko, staje się wzorcem do naśladowania dla innych przedsiębiorstw. Grupa Tubądzin pokazuje, że odpowiedzialny biznes, to przede wszystkim konkretne działania.

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.