Stawka większa niż biznes. Odpowiedzialne decyzje rodzin biznesowych
Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego
ul. Paderewskiego, 8
61770 Poznań
dkrakowka|ibrpolska.pl| |dkrakowka|ibrpolska.pl
608107977
www.ibrpolska.pl
VIII Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych powraca stacjonarnie do Poznania już 27-28 września 2021 r. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania jest odpowiedzialność właścicielska rozumiana jako tworzenie profesjonalnych mechanizmów Ładu Rodziny, a więc odpowiedzialność szeroko ujmująca to, co ważne biznesowo teraz i w przyszłości, odpowiedzialność za firmę i za rodzinę, społeczność lokalną i szeroki kontekst globalny. Wymiar odpowiedzialności Rodzin biznesowych będzie osią całej agendy ramowej - mówi Adrianna Lewandowska - Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego i inicjator Kongresu.
Niezwykle ciekawie zapowiada się panel pokazujący doświadczenia rodziny biznesowej, ale również osób z zewnątrz zaangażowanych w zmianę pokoleniową. O dobrych praktykach w budowaniu nadzoru właścicielskiego i profesjonalizacji w zakresie ładu korporacyjnego oraz rodzinnego z opowiedzą Zbigniew Sosnowski, Kacper Sosnowski i Maciej Sosnowski, prezes zarządu Filip Wojciechowski oraz przewodniczący rady nadzorczej Piotr Nowjalis. Wśród prelegentów także m. in. dr Adam Mokrysz - Prezes Grupy Mokate, Barbara Woźniak - Prezes Ovotek, Włodzimierz Olejniczak - Prezes Pałuckiej Drukarni Opakowań i Karolina Olejniczak - Wiceprezes Pałuckiej Drukarni Opakowań, Roman Wieczorek - były wiceprezes zarządu światowego Grupa Skanska, a dziś Szef Zespołu Ekspertów IBR.
Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych jest platformą wymiany wiedzy z zakresu zarządzania biznesem rodzinnym. Co roku w gronie prelegentów znajdują się właściciele największych polskich i zagranicznych firm rodzinnych oraz międzynarodowi eksperci wspierający przedsiębiorców, którzy dzielą się swoją wiedzą doświadczeniem oraz inspirują siebie i innych. Poza indywidulanymi prelekcjami planowane jest również na każdy dzień forum dyskusyjne, w ramach którego każdego dnia właściciele firm rodzinnych będą dyskutowali o aktualnych wyzwaniach i trudnościach oraz podzielą się swoimi doświadczeniami.
W części wieczornej aktorzy Teatru Nowego w Poznaniu zaprezentują dalsze losy rodziny Smarczyńskich, która stanęła przed wyzwaniem sukcesji, w spektaklu perfomatywnym „W rodzinnym zwierciadle” według scenariusza dr Adrianny Lewandowskiej.
Szczegółowy program Kongresu oraz rejestracje na stronie: https://kongresfirmrodzinnych.pl/
Instytut Biznesu Rodzinnego to Centrum Wiedzy o Firmach Rodzinnych w Polsce i za granicą. Wiodącą misją działań Instytutu jest profesjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych poprzez doradztwo w zakresie procesu sukcesji, strategii międzypokoleniowych i Konstytucji Firm Rodzinnych, szerzenie wiedzy, dobrych praktyk, prowadzenie i publikowanie wyników badań naukowych oraz wymianę doświadczeń krajowych i zagranicznych. Każdego roku Instytut organizuje szereg wydarzeń́ dedykowanych firmom rodzinnym, które zawsze są unikatową platformą wymiany doświadczeń́ i okazją do nawiązania bezcennych relacji biznesowych.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.