Steinhof unowocześnia linie produkcyjne do wytwarzania klocków hamulcowych
Okoliczności 2020 roku nie zatrzymały firmy Steinhof na drodze do rozwoju i zwiększania oferty w obszarze klocków hamulcowych. Spółka unowocześniła linie produkcyjne i zwiększyła ich wydajność poprzez zakup maszyn do szlifowania klocków marki COMEC oraz rozbudowę instalacji do wygrzewania tunelowego. Wprowadzono także nowe referencje w gamie klocków dla samochodów osobowych.
Wewnątrzzakładowe laboratorium Steinhof, które pełni również rolę Ośrodka Badawczo-Rozwojowego, czuwa nad jakością produkowanych wyrobów. Kontrola rozpoczyna się już w momencie dostawy surowców do produkcji mieszanki ciernej. Następnie realizowany jest proces jej mieszania, prasowania i wygrzewania. Etapy końcowe polegają na wykańczaniu i pakowaniu gotowego wyrobu. Dzięki zakupowi nowych maszyn oraz rozbudowaniu dotychczasowych instalacji, firma zwiększyła możliwości produkcyjne, unowocześniła procesy oraz wprowadziła kolejne zastosowania w obszarze klocków hamulcowych.
„Jedną z najważniejszych inwestycji w 2020 roku był dla nas zakup szlifierki do klocków marki COMEC. Jest to specjalistyczne urządzenie o wydajności znacznie przewyższającej dzisiejsze możliwości produkcyjne firmy, zapewniające zmienną geometrię warstwy szlifowanej (przecinanie, fazowanie, szlifowanie wstępne i końcowe). Szlifierka ta posiada również dodatkowy element - czyszczenie klocków i demagnetyzację, jako przygotowanie do kolejnego etapu procesu wykańczania klocków. To wysoce specjalistyczna maszyna, przeznaczona do budowy w pełni zautomatyzowanej linii produkcyjnej. Jesteśmy przekonani, że zastosowanie tego rodzaju rozwiązań umożliwi zwiększenie skali produkcji oraz pomoże jeszcze lepiej kontrolować jakość wyborów” – wyjaśnia Adam Kurek z działu produkcji klocków hamulcowych w firmie Steinhof.
Dzięki unowocześnieniu linii produkcyjnej oraz pracom wewnątrzzakładowego laboratorium Steinhof, wprowadzono także kolejne referencje w gamie klocków do samochodów osobowych. Firma wyszczególnia trzy pozycje ze względu na szeroki wachlarz zastosowań w różnych markach i modelach:
- Klocek o numerze katalogowym SM0001 przeznaczony do: Audi: A1, A3, A4, A6, A8, TT, VW: Beetle, Bora, Caddy, Polo, Golf, Jetta, Passat, Scirocco, Skoda: Fabia, Octavia, Praktik, Rapid, Yeti, Superb, Seat: Altea, Ibiza, Leon, Toledo Peugeot: 1007, 307, 308, Partner, Citreon: Berlingo, C2, C3, C4, DS4, Elysee, Renault: Clio, Fluence, Scenic, Megane, Modus.
- Klocek o numerze katalogowym SM0002 przeznaczony do: Audi: A2, A3, VW: Beetle, Bora, Caddy, Polo, Golf, Jetta, Seat: Altea, Ibiza, Leon, Toledo, Skoda: Fabia, Octavia, Praktik, Rapid, Roomster.
- Klocek o numerze katalogowym SM0003 przeznaczony do: Audi: A4, A6, Skoda: Superb, VW: Golf, Passat, Seat: Exeo.
Produkcja klocków oraz haków holowniczych w Steinhof odbywa się w oparciu o System Zarządzania Jakością ISO. Wszystkie wykonane produkty posiadają wymagane certyfikaty i homologacje wydane przez angielską jednostkę VCA (Vehicle Certification Agency) a także certyfikat polski, wydany przez PIMOT (Przemysłowy Instytut Motoryzacji). Oferta klocków hamulcowych znajduje się w internetowym katalogu Steinhof na stronie: https://steinhof.pl/oferta/klocki-hamulcowe.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.