STILL Polska podsumowuje rok 2022
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Radość z postpandemicznych powrotów do spotkań na żywo, widoczny wzrost znaczenia automatyzacji i cyfryzacji oraz nacisk na systemy zarządzania energią i zrównoważony rozwój – to najważniejsze elementy 2022 roku w perspektywie STILL Polska.
Gdy już jako społeczeństwo i uczestnicy gospodarki spodziewaliśmy się postpandemicznego nowego startu, w lutym rozpoczął się konflikt w Ukrainie. I choć sytuacja kładzie się cieniem na sektor energetyczny, łańcuchy dostaw oraz gospodarkę i nastroje w ogóle, podsumowując 2022 rok, warto zwracać uwagę na to, co dobre. W ciągu minionych 12 miesięcy firma STILL korzystała ze zniesienia epidemicznych obostrzeń i współtworzyła najistotniejsze we współczesnej logistyce trendy.
Postpandemiczny powrót do targów, konferencji i spotkań
Podczas lockdownu firma STILL szybko zaadaptowała się do zdalnego kontaktu i podtrzymywania relacji z klientami. Choć udało się wówczas udowodnić, że wiele spraw można bez przeszkód procedować za pośrednictwem komputera, sytuacja była zarazem okazją, by docenić „zwykłą” możliwość spotkania, wypicia kawy i zobaczenia konkretnych rozwiązań na własne oczy. W związku z tym, w 2022 roku firma STILL wróciła do uczestnictwa i organizacji zawieszonych na czas epidemii wydarzeń stacjonarnych:
- Na przełomie maja i czerwca organizacja wzięła udział w powracających po epidemicznej przerwie targach LogiMAT.
- We wrześniu odbyła się w Hamburgu konferencja prasowa firmy, na której ogłoszono strategiczne cele w zakresie definiowania portfolio, automatyzacji, systemów zarządzania energią, serwisu i zrównoważonego rozwoju.
- W październiku miał miejsce cieszący się zainteresowaniem i znakomitą frekwencją klientów STILL Innovation Day w Łodzi z namacalną prezentacją innowacyjnych produktów, stoiskami i prelekcjami partnerów oraz gościnnym występem Pawła „Navala” Mateńczuka.
Automatyzacja i AMR na wyciągnięcie ręki
Ważnym elementem konferencyjnych, targowych i eventowych spotkań na żywo była kwestia automatyzacji i poszerzania portfolio STILL o nowe autonomiczne rozwiązania. Podczas LogiMAT swoją fizyczną premierę miały pojazdy klasy AMR serii STILL ACH. Jesienią ogłoszono dalsze poszerzanie portfolio w kierunku prostej, skalowalnej automatyzacji, m.in. poprzez zacieśnienie współpracy ze specjalistyczną firmą idealworks i włączenie do oferty STILL kolejnych autonomicznych robotów mobilnych działających w oparciu o innowacyjną technologię partnera – w tym system AnyFleet. Ta działająca w chmurze platforma umożliwia współpracę zautomatyzowanych urządzeń transportowych różnych dostawców w standardzie VDA 5050.
Zrównoważony rozwój i wodorowa rewolucja
- Troska o środowisko naturalne i minimalizowanie oddziaływania na nie przez rozwiązania transportu wewnętrznego są wpisane w DNA firmy STILL. Kreowanie zwiększających efektywność energetyczną w intralogistyce trendów technologicznych, poddawanie dużej części komponentów recyklingowi i angażowanie się w proekologiczne akcje jest dla nas normą – mówi Paweł Włuka, Dyrektor Marketingu STILL Polska. – Jednak w ostatnim roku nasze „zielone” dążenia były szczególnie intensywne i widoczne – dodaje. W ramach akcji „Drzewo za wózek” firma STILL Polska zasadziła przy wsparciu swoich klientów około 6 tys. mkw. lasu. Ekologiczne działania na miarę dzisiejszych potrzeb energetycznych podejmowane są także na centralnym poziomie. Zapowiedziano, że w 2023 r. ruszy produkcja ogniw paliwowych STILL, a dzięki współpracy z przedsiębiorstwem Hydrogentle, hamburski dostawca rozwiązań transportu wewnętrznego będzie w stanie kompleksowo obsługiwać swoich klientów także w zakresie zasilania wózków zielonym wodorem.
Choć więc w świetle sytuacji geopolitycznej trudno spoglądać w przyszłość z niezmąconym optymizmem, warto pamiętać o tym, że zarazem dzieje się wiele dobrego. Wiele wskazuje na to, że dzięki rozwojowi technologicznemu uda się co najmniej w pewnej mierze zaradzić kwestii emisji CO2 oraz problemom rosnącej luki kadrowej w magazynowaniu. Tego życzmy sobie na 2023 rok.

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.