STILL Polska podsumowuje rok 2022
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Radość z postpandemicznych powrotów do spotkań na żywo, widoczny wzrost znaczenia automatyzacji i cyfryzacji oraz nacisk na systemy zarządzania energią i zrównoważony rozwój – to najważniejsze elementy 2022 roku w perspektywie STILL Polska.
Gdy już jako społeczeństwo i uczestnicy gospodarki spodziewaliśmy się postpandemicznego nowego startu, w lutym rozpoczął się konflikt w Ukrainie. I choć sytuacja kładzie się cieniem na sektor energetyczny, łańcuchy dostaw oraz gospodarkę i nastroje w ogóle, podsumowując 2022 rok, warto zwracać uwagę na to, co dobre. W ciągu minionych 12 miesięcy firma STILL korzystała ze zniesienia epidemicznych obostrzeń i współtworzyła najistotniejsze we współczesnej logistyce trendy.
Postpandemiczny powrót do targów, konferencji i spotkań
Podczas lockdownu firma STILL szybko zaadaptowała się do zdalnego kontaktu i podtrzymywania relacji z klientami. Choć udało się wówczas udowodnić, że wiele spraw można bez przeszkód procedować za pośrednictwem komputera, sytuacja była zarazem okazją, by docenić „zwykłą” możliwość spotkania, wypicia kawy i zobaczenia konkretnych rozwiązań na własne oczy. W związku z tym, w 2022 roku firma STILL wróciła do uczestnictwa i organizacji zawieszonych na czas epidemii wydarzeń stacjonarnych:
- Na przełomie maja i czerwca organizacja wzięła udział w powracających po epidemicznej przerwie targach LogiMAT.
- We wrześniu odbyła się w Hamburgu konferencja prasowa firmy, na której ogłoszono strategiczne cele w zakresie definiowania portfolio, automatyzacji, systemów zarządzania energią, serwisu i zrównoważonego rozwoju.
- W październiku miał miejsce cieszący się zainteresowaniem i znakomitą frekwencją klientów STILL Innovation Day w Łodzi z namacalną prezentacją innowacyjnych produktów, stoiskami i prelekcjami partnerów oraz gościnnym występem Pawła „Navala” Mateńczuka.
Automatyzacja i AMR na wyciągnięcie ręki
Ważnym elementem konferencyjnych, targowych i eventowych spotkań na żywo była kwestia automatyzacji i poszerzania portfolio STILL o nowe autonomiczne rozwiązania. Podczas LogiMAT swoją fizyczną premierę miały pojazdy klasy AMR serii STILL ACH. Jesienią ogłoszono dalsze poszerzanie portfolio w kierunku prostej, skalowalnej automatyzacji, m.in. poprzez zacieśnienie współpracy ze specjalistyczną firmą idealworks i włączenie do oferty STILL kolejnych autonomicznych robotów mobilnych działających w oparciu o innowacyjną technologię partnera – w tym system AnyFleet. Ta działająca w chmurze platforma umożliwia współpracę zautomatyzowanych urządzeń transportowych różnych dostawców w standardzie VDA 5050.
Zrównoważony rozwój i wodorowa rewolucja
- Troska o środowisko naturalne i minimalizowanie oddziaływania na nie przez rozwiązania transportu wewnętrznego są wpisane w DNA firmy STILL. Kreowanie zwiększających efektywność energetyczną w intralogistyce trendów technologicznych, poddawanie dużej części komponentów recyklingowi i angażowanie się w proekologiczne akcje jest dla nas normą – mówi Paweł Włuka, Dyrektor Marketingu STILL Polska. – Jednak w ostatnim roku nasze „zielone” dążenia były szczególnie intensywne i widoczne – dodaje. W ramach akcji „Drzewo za wózek” firma STILL Polska zasadziła przy wsparciu swoich klientów około 6 tys. mkw. lasu. Ekologiczne działania na miarę dzisiejszych potrzeb energetycznych podejmowane są także na centralnym poziomie. Zapowiedziano, że w 2023 r. ruszy produkcja ogniw paliwowych STILL, a dzięki współpracy z przedsiębiorstwem Hydrogentle, hamburski dostawca rozwiązań transportu wewnętrznego będzie w stanie kompleksowo obsługiwać swoich klientów także w zakresie zasilania wózków zielonym wodorem.
Choć więc w świetle sytuacji geopolitycznej trudno spoglądać w przyszłość z niezmąconym optymizmem, warto pamiętać o tym, że zarazem dzieje się wiele dobrego. Wiele wskazuje na to, że dzięki rozwojowi technologicznemu uda się co najmniej w pewnej mierze zaradzić kwestii emisji CO2 oraz problemom rosnącej luki kadrowej w magazynowaniu. Tego życzmy sobie na 2023 rok.

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.