Supreme Energy w październiku wkroczy na niemiecki rynek OZE
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Supreme Energy, polska firma specjalizująca się w odnawialnych źródłach energii, ogłasza plan ekspansji na rynek niemiecki. Spółka tworzy nowy oddział – Supreme Energy Deutschland z biurem operacyjnym w Berlinie, który jeszcze w październiku włączy się w struktury holdingu Supreme Global. Ten strategiczny krok to wynik dogłębnych analiz rynku i wizji dalszej ekspansji na rynki ościenne. Tegoroczny rok przynosi firmie znakomite wyniki również na rodzimym rynku. Tylko w ciągu I półrocza 2023 r. przychody netto ze sprzedaży spółki przekroczyły 15,4 mln zł, co dało 21% wzrost rdr. Lipiec tego roku okazał się rekordowy, z 587 podpisanymi umowami sprzedażowymi o łącznej mocy 3553,72 kWp. We wrześniu spółka podpisała 565 umów, z czego 51 zawarto w ciągu zaledwie jednego dnia. Istotna dynamika wzrostu jest wynikiem odpowiednio obranej strategii, opartej na optymalizacji i automatyzacji procesów sprzedażowych. Supreme Energy w 2024 roku chce wejść na warszawską Giełdę, wcześniej rozważa udział w IPO.
- Na rodzimym rynku działamy zaledwie od dwóch lat, a już staliśmy się czołowym graczem w sektorze OZE, szybko osiągając rentowność i dynamiczny wzrost, zarówno w ilości zawieranych umów, jak i wyników finansowych. Chcąc wykorzystać globalny potencjał branży OZE, już wkrótce zwiększymy nasz zasięg, dzięki ekspansji na rynek niemiecki. Jest to możliwe dzięki nowo powstającej spółce Supreme Energy Deutschland, jako część holdingu Supreme Global. Oficjalna sprzedaż usług ruszy w listopadzie, pracownicy są już zrekrutowani.– mówi Mateusz Wróbel, prezes zarządu Supreme Energy. – Niemcy były dla nas naturalnym wyborem. Rynek ten jest zdecydowanie bardziej dojrzały niż polski i daje możliwość osiągnięcia wysokich marż. Do tego regulacje sprzyjają atrakcyjnym inwestycjom w OZE. Na tym nie koniec, w dalszych planach mamy ekspansję na pozostałe rynki ościenne. Pod uwagę bierzemy Czechy, a docelowo chcemy zająć strategiczne miejsce w TOP3 firm UE – dodaje.
Supreme Energy Deutschland swoje biuro operacyjne będzie miało w Berlinie, w prestiżowej dzielnicy Mitte.
- Naszą ideą jest ciągłe udoskonalenie procesu rekrutacji i pozyskiwania nowych talentów. Do tej pory przyciągnęliśmy wyjątkowych kandydatów i dostarczyliśmy zespołowi narzędzia i umiejętności niezbędne dla długoterminowego sukcesu. Nowe programy motywacyjne, cykliczne szkolenia dla kadry managerskiej, czy też współpraca ze specjalistą Jakubem Bączkiem to elementy strategii, które pozwalają nam skutecznie rozwiązywać trudne wyzwania i osiągać znakomite wyniki. – mówi Jan Zając, członek zarządu Supreme Energy.
Supreme Energy specjalizuje się w handlu systemami fotowoltaicznymi, pompami ciepła oraz magazynami energii, adresowanymi do MŚP i klientów indywidualnych. Firma jest powiązana kapitałowo z firmą Supreme Global, założoną w marcu 2023 roku.
Tylko w I półroczu 2023 roku spółka odnotowała przychody netto ze sprzedaży przekraczające 15,4 mln zł, kiedy to w analogicznym okresie roku poprzedniego wyniosły one 12,7 mln zł. Zaś od stycznia do grudnia 2022 r. wypracowano ponad 30,3 mln zł przychodów, notując przy tym 126% wzrost rdr. W tym czasie zysk operacyjny EBIT wyniósł prawie 4,5 mln zł, a zysk netto liczył ponad 3,5 mln zł, dało to ponad 5-krotne wzrosty rdr.
Ostatnie miesiące również pozwoliły spółce osiągnąć znakomite wyniki. Lipiec 2023 roku okazał się rekordowy, z 587 podpisanymi umowami o łącznej mocy 3553,72 kWp (+19 proc. w porównaniu do poprzedniego miesiąca). Jednocześnie, we wrześniu Supreme Energy zawarło 565 umów sprzedażowych, z czego 51 podpisano tylko w jeden dzień.
W ramach rozbudowy portfolio, Supreme Energy planuje zwiększyć skalę sprzedaży pomp ciepła, równolegle kontynuując sprzedaż magazynów energii. Na kolejnym etapie przystąpi do budowy farm fotowoltaicznych.
Jednocześnie Supreme Energy wkrótce planuje rozpoczęcie procesu upublicznienia. Spółka chce zadebiutować na warszawskiej Giełdzie już w 2024 roku. Wcześniej rozważany jest udział w IPO.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.