Komunikaty PR

Bawełna Fairtrade na Dzień Dziecka

2021-06-01  |  01:00
Biuro prasowe

Bawełnę uprawia się w ponad 60 krajach świata. To najważniejsza roślina w przemyśle włókienniczym, a rynek jej sprzedaży sięga już 38 miliardów dolarów. Mimo to, uprawiający ją rolnicy codziennie walczą o przetrwanie i godne życie. Tegoroczny Dzień Dziecka to dobra okazja, by nie tylko wesprzeć rolników i ich rodziny w najbiedniejszych regionach świata, ale także pomóc dzieciom w Polsce.

 

Szacuje się, że w produkcji bawełny uczestniczy 100 milionów rodzin rolniczych. 90% z nich to drobni rolnicy w krajach rozwijających się, żyjący w skrajnym ubóstwie. Rolnicy uprawiający bawełnę zmagają się ze zmianami klimatu, niskimi cenami skupu ziaren, nierówną konkurencją ze strony producentów w zamożnych krajach. Mimo, że ich praca jest kluczowa w budowaniu przemysłu odzieżowego, pozostają na samym końcu łańcucha dostaw, codziennie walcząc o godne życie dla swoich rodzin.

 

 

– Z potrzeby dbałości o rolników powstał system certyfikacji Fairtradeotwiera się w nowej karcie. Dzięki pracy lokalnych przedstawicieli organizacji, wprowadzaniu audytów i standardów, tysiące pracowników rolnych w Azji czy Afryce, otrzymuje szansę na lepszą, zawodową rzeczywistość. Dzięki Fairtrade spółdzielnie producentów działają sprawniej, produkcja rolna staje się bardziej wydajna, a kobiety zyskują równe prawa. Zrzeszeni w spółdzielniach, czyli działając w grupie, rolnicy są w stanie negocjować o wiele lepsze warunki z pośrednikami i dystrybutorami – tłumaczy Maria Huma, ekspertka ds. bawełny i tekstyliów Fundacji Fairtrade Polska. – To, czy drobni rolnicy w Indiach, Senegalu czy w Ugandzie mają zapewnione bezpieczne źródło dochodu, nie są narażeni na kontakt z toksycznymi chemikaliami a ich dzieci mogą chodzić do szkoły, to nasza wspólna odpowiedzialność. Bo każdy z nas, zakładając koszulkę czy spodnie, korzysta z ciężkiej pracy drobnych rolników pracujących na polach bawełny – dodaje Huma.

 

Charytatywne koszulki z bawełny Fairtrade dostępne w TK Maxx

Dla konsumentów w Europie, wyraźnym sygnałem, że produkt powstał w odpowiedzialny sposób jest znak Fairtrade umieszczony na metce lub opakowaniu. Od 1 czerwca we wszystkich sklepach TK Maxx w Polsce pojawi się nowa kolekcja charytatywnych koszulek powstała we współpracy z Disney. Z okazji Dnia Dziecka sieć wprowadza do sprzedaży koszulki damskie, dziecięce oraz unisex z nadrukiem Myszki Mickey lub Minnie. Zysk z ich sprzedaży zostanie przekazany Akademii Przyszłości, Stowarzyszenia WIOSNA.

Program wspiera dzieci w lokalnych społecznościach w Polsce. Charytatywne koszulki zostały wyprodukowane z bawełny Fairtrade uprawianej przy użyciu wody deszczowej przez rolników z Rwenzori Farmers Marketing Co-operative Society w Ugandzie. Spółdzielnia powstała jako efekt działania stowarzyszenia rodziców walczących o lepszą przyszłość dla swoich dzieci. Obecnie zrzesza około 600 rolników i rolniczek. Wsparcie edukacji dzieci pozostaje głównym priorytetem spółdzielni do dziś. Jest to kontynuacja Programu Zrównoważonego Handlu TK Maxx, który umożliwia zwiększenie zarobków rolników, tak by mogli zapewnić dzieciom odpowiednią edukację oraz perspektywy na lepszą przyszłość.

Więcej o sytuacji pracowników plantacji bawełny oraz produktach ze znakiem Fairtrade znajduje się na stronie www.fairtrade.org.plotwiera się w nowej karcie.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Surowce W jaki sposób przedsiębiorstwa mogą zabezpieczyć się przed podwyżkami energii Biuro prasowe
2021-06-29 | 15:00

W jaki sposób przedsiębiorstwa mogą zabezpieczyć się przed podwyżkami energii

Cena energii w Polsce rosną. Skala podwyżki na przyszły rok dla przedsiębiorstw to niemal 70-80 proc. w stosunku do 2020 roku – przewiduje Grzegorz Onichimowski z NODES i Columbus
Surowce Chrońmy lasy, aby zachować różnorodność biologiczną i powstrzymać zmianę klimatu
2021-05-21 | 14:00

Chrońmy lasy, aby zachować różnorodność biologiczną i powstrzymać zmianę klimatu

Międzynarodowy Dzień Różnorodności Biologicznej, obchodzony 22 maja, skłania do refleksji nad stanem obszarów leśnych w Polsce i na świecie, które są naturalnym
Surowce Klimat na działania.
2021-05-21 | 13:15

Klimat na działania.

W tym roku na matury nie zakwitły kasztanowce i choć powiązanie kwestii powodzenia na egzaminach maturalnych z kwitnieniem konkretnej rośliny można uznać za nieszkodliwą „miejską

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Firma

Handel

Spożycie piwa najniższe od dekady, a udział w strukturze konsumpcji alkoholu najniższy od 2003 roku. Trend spadkowy kontynuowany w 2021 roku

W 2020 roku Polacy wypili najmniej piwa od dekady – wynika z najnowszych statystyk opublikowanych przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. To m.in. skutek lockdownów i nieczynnej przez wiele miesięcy gastronomii. Trend spadkowy jest kontynuowany w 2021 roku. Spadła też całkowita ilość alkoholu spożywana w postaci piwa, a jego udział w strukturze spożycia alkoholu spadł do najniższego poziomu od 2003 roku. Wynika to m.in. ze spadku zainteresowania piwami mocnymi i szybkiego rozwoju segmentu piw bezalkoholowych.

Handel

Polskie firmy rzadko decydują się na zagraniczną ekspansję. Najłatwiej przychodzi to branży technologicznej

– Każda firma już na początku swojej działalności powinna myśleć o zagranicznej ekspansji – mówi Nobu Ota, partner w firmie konsultingowej Oxygy. Statystyki pokazują, że rodzime przedsiębiorstwa mają z tym jednak problem i choć relacja eksportu do PKB systematycznie rośnie, wciąż relatywnie niewiele firm myśli o sprzedaży swoich produktów i usług za granicę. Najłatwiej przychodzi to start-upom i przedsiębiorstwom z branży technologicznej, które już na starcie są gotowe na skalowanie swojego biznesu poza rodzimym rynkiem.

Handel

Na ponad tysiąc zielonych budynków w Polsce tylko 17 to hotele. Ekologia wchodzi jednak na stałe do hotelarstwa

W Polsce zielone budownictwo zyskuje na popularności z każdym rokiem. Odzwierciedlają to statystyki Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego, według których powierzchnia użytkowa budynków objętych zielonymi certyfikatami wzrosła aż o 35 proc. na przestrzeni ostatniego roku. Ten zielony trend widać już nie tylko w biurach, ale i innych segmentach rynku nieruchomości, także w hotelach. I choć na 1,1 tys. certyfikowanych budynków w Polsce tylko 17 to hotele, to z każdym rokiem ich przybywa. Najnowszą taką inwestycją jest hotel Mercure Katowice Centrum, którego fasadę pokrywa jedna z największych w Polsce, blisko 18-metrowa ściana z żywych roślin. Inwestorem nowego hotelu jest uznany austriacki deweloper, firma UBM Development.