Dlaczego warto wybrać kamień naturalny i zrezygnować z płytek ceramicznych w sw
Płytki kamienne czy ceramiczne – to jeden z największych dylematów, z którymi borykamy się podczas budowy domu czy też remontu. Choć oba materiały na pozór wyglądają podobnie i mają wspólne zalety, to jednak różni je bardzo wiele istotnych elementów, które warto poznać przed dokonaniem finalnego wyboru. Jakie mają właściwości i czym charakteryzują się płytki kamienne i ceramiczne?
Jednym z najważniejszych czynników przy wyborze materiałów wykończeniowych jest trwałość – zwłaszcza przy wyborze płytek podłogowych, czy też dekoracyjnych na elewację domu. Płytki w założeniu powinny służyć nam wiele lat, właśnie dlatego warto postawić na sprawdzonych producentów, którzy oferują jakościowe produkty. Ceramiczne płytki charakteryzują się wysoką wytrzymałością i odpornością na wilgoć. W porównaniu do kamienia naturalnego, są mniej podatne na zarysowania i pęknięcia. Jednak ewentualne uszkodzenia na kamiennych płytkach są zdecydowanie mniej widoczne, gdyż materiał ten, posiada taki sam kolor w środku, co na zewnątrz, dzięki czemu wygląda to naturalnie i nie wrzuca się w oczy. Kamień naturalny jest jednym z najtrwalszych materiałów, jakie stworzyła natura. Zatem kamienne płytki są bardzo trwałe, a dodatkowo są ponadczasowe – moda na wzory płytek przemija, a kamień naturalny niezmiennie od lat jest modny i chętnie wybierany przez projektantów wnętrz.
Oceniając aspekt estetyczny nie do końca możemy być obiektywni, gdyż z pewnością każdy ma swoje własne upodobania. Pewne jest, że kamień naturalny posiada zdecydowanie więcej opcji do wyboru. Płytka kamienna może być polerowana, matowa, szczotkowana czy też płomieniowana, a wykończenie jej krawędzi cięte na prosto, fazowane lub młotkowane.
Kamień naturalny wykonany jest przez naturę, dzięki czemu charakteryzuje się niepowtarzalną kolorystyką i strukturą. Płytki z jednej palety mogą się nieznacznie różnić odcieniem czy też układem żył
i smug, dzięki czemu materiał ten jest wyjątkowy.
Zastosowanie kamienia naturalnego jest bezsprzecznie o wiele lepszym rozwiązaniem w przypadku ogrzewania podłogowego. Kamień zdecydowanie dłużej trzyma ciepło, dzięki czemu jest idealnym rozwiązaniem w budownictwie energooszczędnym. Posadzki kamienne to inwestycja na pokolenia, gdyż jest ona odporna na uszkodzenia mechaniczne, chemiczne i ścieranie.
Bardzo ważnym aspektem, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, przy wyborze nowych płytek jest aspekt ceny. Często poszukujemy promocji i tańszych rozwiązań. KLINK International, wiodący dostawca kamienia naturalnego w Polsce, posiada bardzo bogaty wybór wyrobów z kamienia, które często można zakupić w cenie płytek ceramicznych. Wyroby z kamienia naturalnego są gotowe i znajdują się w magazynach, dzięki czemu dostawa do domu realizowana jest w zaledwie 72 godziny. Dostępne na rynku kamienie naturalne dostarczane są z całego świata – od Chin, przez Indie, RPA aż po Europę.
Kamień naturalny jest materiałem szlachetniejszym od ceramiki. Nada on każdemu wnętrzu elegancji i przestronności, tworząc oryginalną aranżację. Bogata kolorystyka, niepowtarzalny wygląd, bardzo duża wytrzymałość i długotrwały efekt solidnego piękna – to główne cechy, które stanowią przewagę kamienia naturalnego nad ceramicznymi wyrobami.
Kamień naturalny charakteryzuje się bardzo dużą wytrzymałością, trwałością i niepowtarzalnymi walorami estetycznymi. Z kolei płytki ceramiczne to wyrób sztuczny, którego imitacje mogą jedynie przypominać kamień naturalny.
KLINK International to wiodący dostawca kamienia naturalnego w Polsce. Firma posiada 20 salonów sprzedaży oraz rozwinięty sklep online. W ofercie znajdują się m.in.: granity, marmury, łupki, kwarcyty, wapienie, trawertyny, piaskowce. Oferta obejmuje również płytki, mozaiki, stopnice, parapety, panele, forniry, palisady, kostki, krawężniki, bloki, pasy i slaby. KLINK aktywnie współpracuje z inwestorami prywatnymi, instytucjonalnymi, firmami wykonawczymi, kamieniarskimi, architektami oraz projektantami wnętrz i krajobrazu. Regularnie uczestniczy także w międzynarodowych targach, dzięki czemu oferta jest na bieżąco uaktualniana i podąża za światowymi trendami.
Więcej na: www.klink.pl

Wkrótce w Europie powstanie nowoczesna zielona huta. Wybuduje ją Metinvest

Rollercoaster cen ropy naftowej

Gotowanie na gazie – ani zdrowe, ani eko
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.