Komunikaty PR

Stora Enso i Tetra Pak planują budowę linii do recyklingu

2020-11-12  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Krzywańska
Grayling Poland sp. z o.o.

al. Jerozolimskie 96
00-807 Warszawa
agnieszka.krzywanska|grayling.com| |agnieszka.krzywanska|grayling.com
605 407 747
grayling.com

Stora Enso i Tetra Pak łączą siły, aby zbadać możliwości budowy nowej linii do recyklingu zużytych opakowań kartonowych po napojach. Celem jest znaczące zwiększenie poziomu recyklingu tego typu opakowań w Europie Środkowej i Wschodniej.

W ramach prac nad studium wykonalności projektu partnerzy przenalizują rentowność i wydajność budowy wielkoskalowej linii recyklingu zużytych kartonów po napojach w zakładzie Stora Enso w Ostrołęce.

Projekt przewiduje, że zakład Stora Enso w Ostrołęce zajmie się rozwłóknianiem zużytych opakowań kartonowych po napojach, a odseparowane w procesie włókna celulozowe będą wykorzystywane jako surowiec do produkcji papieru. Natomiast firma Tetra Pak byłaby odpowiedzialna za recykling i ponowne wykorzystanie polimerów i aluminium, które będą przetwarzane przez dedykowanego partnera.

W przypadku realizacji roczna wydajność nowej linii do recyklingu wynosiłaby 50 000 ton zużytych kartonów do płynnej żywności (UBC), co znacząco podniosłoby zdolność do recyklingu tego typu opakowań w całej Europie. Obecnie w Europie współczynnik odzysku kartonów po płynnej żywności wynosi ok. 51%. W początkowej fazie zużyte opakowania kartonowe po napojach pochodziłyby z krajów Europy Środkowej i Wschodniej.

 

Nowa linia byłaby kolejnym krokiem w obiegu materiałów opakowaniowych, pomagającym uczynić marki naszych klientów cyrkularnymi. Zużyte opakowania kartonowe po napojach są obecnie przetwarzane na szeroką skalę w Europie. Chcemy wykorzystać naszą wiedzę na temat włókien i kartonu, aby promować ideę recyklingu i selektywnej zbiórki kartonowych opakowań po napojach. W chwili obecnej nasz zakład w Ostrołęce poddaje recyklingowi odpady opakowaniowe z tektury falistej (OCC). Jesteśmy zainteresowani rozwojem obecnego, dobrze funkcjonującego systemu recyklingu i wykorzystywaniem do produkcji wysokiej jakości włókna z UBC – mówi Markku Luoto, Dyrektor Business Line Aseptic LPB & CKB w Stora Enso.

 

Naszym priorytetem jest współpraca z partnerami w zgodzie z całym łańcuchem wartości w zakresie zbiórki i recyklingu opakowań kartonowych do płynnej żywności. Jesteśmy przekonani, że to partnerstwo pozwoli nam usprawnić infrastrukturę recyklingu w Europie i zwiększyć współczynnik recyklingu UBC w regionie. Wierzę, że współpraca ta pozwoli nam stać się liderem transformacji w zakresie zrównoważonego rozwoju i osiągnąć cel, którym jest niskowęglowa gospodarka obiegu zamkniętego – mówi Guillaume Latourrette, Dyrektor Zarządzający Tetra Pak w Europie Wschodniej.

 

Studium wykonalności inwestycji ma być gotowe za pół roku. Po tym terminie firmy podejmą kolejne decyzje w sprawie projektu.

 

O Tetra Pak

Tetra Pak to światowy lider w zakresie przetwarzania i pakowania żywności. Współpracujemy ściśle z naszymi klientami i dostawcami, zapewniając bezpieczne, innowacyjne i przyjazne środowisku rozwiązania. Każdego dnia spełniają one potrzeby setek milionów ludzi w ponad 160 krajach. Zatrudniając ponad 25 000 pracowników na całym świecie, dbamy o zrównoważone podejście do biznesu. Tetra Pak „CHRONI TO, CO DOBRE” – hasło to odzwierciedla naszą wizję dobrze zabezpieczonej, dostępnej dla wszystkich żywności.

Więcej informacji o firmie znajduje się na stronie https://www.tetrapak.com/pl. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Surowce W jaki sposób przedsiębiorstwa mogą zabezpieczyć się przed podwyżkami energii Biuro prasowe
2021-06-29 | 15:00

W jaki sposób przedsiębiorstwa mogą zabezpieczyć się przed podwyżkami energii

Cena energii w Polsce rosną. Skala podwyżki na przyszły rok dla przedsiębiorstw to niemal 70-80 proc. w stosunku do 2020 roku – przewiduje Grzegorz Onichimowski z NODES i Columbus
Surowce Bawełna Fairtrade na Dzień Dziecka
2021-06-01 | 01:00

Bawełna Fairtrade na Dzień Dziecka

Bawełnę uprawia się w ponad 60 krajach świata. To najważniejsza roślina w przemyśle włókienniczym, a rynek jej sprzedaży sięga już 38 miliardów dolarów. Mimo to,
Surowce Chrońmy lasy, aby zachować różnorodność biologiczną i powstrzymać zmianę klimatu
2021-05-21 | 14:00

Chrońmy lasy, aby zachować różnorodność biologiczną i powstrzymać zmianę klimatu

Międzynarodowy Dzień Różnorodności Biologicznej, obchodzony 22 maja, skłania do refleksji nad stanem obszarów leśnych w Polsce i na świecie, które są naturalnym

Więcej ważnych informacji

Firma

Handel

Spożycie piwa najniższe od dekady, a udział w strukturze konsumpcji alkoholu najniższy od 2003 roku. Trend spadkowy kontynuowany w 2021 roku

W 2020 roku Polacy wypili najmniej piwa od dekady – wynika z najnowszych statystyk opublikowanych przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. To m.in. skutek lockdownów i nieczynnej przez wiele miesięcy gastronomii. Trend spadkowy jest kontynuowany w 2021 roku. Spadła też całkowita ilość alkoholu spożywana w postaci piwa, a jego udział w strukturze spożycia alkoholu spadł do najniższego poziomu od 2003 roku. Wynika to m.in. ze spadku zainteresowania piwami mocnymi i szybkiego rozwoju segmentu piw bezalkoholowych.

Handel

Polskie firmy rzadko decydują się na zagraniczną ekspansję. Najłatwiej przychodzi to branży technologicznej

– Każda firma już na początku swojej działalności powinna myśleć o zagranicznej ekspansji – mówi Nobu Ota, partner w firmie konsultingowej Oxygy. Statystyki pokazują, że rodzime przedsiębiorstwa mają z tym jednak problem i choć relacja eksportu do PKB systematycznie rośnie, wciąż relatywnie niewiele firm myśli o sprzedaży swoich produktów i usług za granicę. Najłatwiej przychodzi to start-upom i przedsiębiorstwom z branży technologicznej, które już na starcie są gotowe na skalowanie swojego biznesu poza rodzimym rynkiem.

Handel

Na ponad tysiąc zielonych budynków w Polsce tylko 17 to hotele. Ekologia wchodzi jednak na stałe do hotelarstwa

W Polsce zielone budownictwo zyskuje na popularności z każdym rokiem. Odzwierciedlają to statystyki Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego, według których powierzchnia użytkowa budynków objętych zielonymi certyfikatami wzrosła aż o 35 proc. na przestrzeni ostatniego roku. Ten zielony trend widać już nie tylko w biurach, ale i innych segmentach rynku nieruchomości, także w hotelach. I choć na 1,1 tys. certyfikowanych budynków w Polsce tylko 17 to hotele, to z każdym rokiem ich przybywa. Najnowszą taką inwestycją jest hotel Mercure Katowice Centrum, którego fasadę pokrywa jedna z największych w Polsce, blisko 18-metrowa ściana z żywych roślin. Inwestorem nowego hotelu jest uznany austriacki deweloper, firma UBM Development.