Wpływ pandemii na firmy produkujące ekologiczne paliwo
Europejska Rada Pelletu (EPC) opublikowała wyniki ankiety dotyczące wpływu pandemii koronawirusa na producentów pelletu drzewnego w Europie i na świecie.
Ankieta miała dostarczyć informacji o możliwych przyszłych wahaniach na rynku wysokiej jakości pelletów drzewnych. Wyniki pokazały, że 75% producentów ucierpiało na skutek pandemii, a 2 na 3 firmy planują wprowadzenie wyższych cen pelletu drzewnego. Ponad połowa producentów dotkniętych negatywnymi skutkami COVID-19 wskazuje zmniejszenie popytu ze strony użytkowników końcowych.
Można przypuszczać, że to główna przyczyna spadku produkcji i handlu, którego ponad połowa ankietowanych firm spodziewa się w najbliższych miesiącach. Ankieta EPC wykazała również, że z pomocy rządowej, dostępnej w większości krajów tj. Włochy, Hiszpania, Polska, Holandia, Wielka Brytania, Belgia, Węgry, Chorwacja i inne, skorzystało lub planuje się o nią ubiegać większość producentów pelletu drzewnego.
Oprócz negatywnego trendu należy również zauważyć, że pandemia przyniosła pewne szanse, które dostrzegliśmy tuż po jej wybuchu. Firmy, które zadziałały szybko i wdrożyły niestandardowe pomysły na promocję swoich produktów, dziś mogą cieszyć się wzrostem popytu ze strony klientów, nawet pomimo ogólnie trudnej sytuacji rynkowej – powiedział Marcin Łazicki, Dyrektor Produkcji Maximer.
Chcąc zwrócić uwagę na potwierdzony certyfikatem jakości produkt i przekonać ludzi do czystego, ekologicznego, drzewnego biopaliwa stałego, przeznaczonego do spalania w nowoczesnych, dedykowanych do tego rodzaju paliwa kotłach, kominkach oraz palnikach w celu wytworzenia energii cieplnej na potrzeby grzewcze, firmy próbują na przykład obniżać cenę bądź proponować rabaty.
My postanowiliśmy wyjść naprzeciw kryzysowi, który zataczał coraz szersze kręgi, powodując trudniejszy dostęp do surowca, ograniczenia w przemieszczaniu się, sprzedaży detalicznej, obostrzenia sanitarne panujące w zakładzie produkcji. Postanowiliśmy udoskonalić jakość pelletu drzewnego i uwierzytelnić funkcjonujący system zakładowej kontroli produkcji certyfikatem ENplus w klasie jakości A1 – dodaje Marcin Łazicki.
Jakie są zatem cechy jakościowego pelletu i na co należy zwracać uwagę przy jego wyborze?
-
Powoduje niską emisję CO2
-
Nie zawiera substancji szkodliwych
-
Nie emituje przykrych zapachów
-
Nie powoduje alergii
-
Jest czysty i bezpieczny w użytkowaniu i łatwy w przechowywaniu
-
Jest wysokokaloryczny ≥ 5 kWh z kilograma pelletu
-
Pozostawia po spalaniu niewielką ilość popiołu - ≤0,50 %
-
Pozostawia ekologiczny popiół do wykorzystania jako nawóz

Wkrótce w Europie powstanie nowoczesna zielona huta. Wybuduje ją Metinvest

Rollercoaster cen ropy naftowej

Gotowanie na gazie – ani zdrowe, ani eko
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.