Wpływ pandemii na firmy produkujące ekologiczne paliwo
Europejska Rada Pelletu (EPC) opublikowała wyniki ankiety dotyczące wpływu pandemii koronawirusa na producentów pelletu drzewnego w Europie i na świecie.
Ankieta miała dostarczyć informacji o możliwych przyszłych wahaniach na rynku wysokiej jakości pelletów drzewnych. Wyniki pokazały, że 75% producentów ucierpiało na skutek pandemii, a 2 na 3 firmy planują wprowadzenie wyższych cen pelletu drzewnego. Ponad połowa producentów dotkniętych negatywnymi skutkami COVID-19 wskazuje zmniejszenie popytu ze strony użytkowników końcowych.
Można przypuszczać, że to główna przyczyna spadku produkcji i handlu, którego ponad połowa ankietowanych firm spodziewa się w najbliższych miesiącach. Ankieta EPC wykazała również, że z pomocy rządowej, dostępnej w większości krajów tj. Włochy, Hiszpania, Polska, Holandia, Wielka Brytania, Belgia, Węgry, Chorwacja i inne, skorzystało lub planuje się o nią ubiegać większość producentów pelletu drzewnego.
Oprócz negatywnego trendu należy również zauważyć, że pandemia przyniosła pewne szanse, które dostrzegliśmy tuż po jej wybuchu. Firmy, które zadziałały szybko i wdrożyły niestandardowe pomysły na promocję swoich produktów, dziś mogą cieszyć się wzrostem popytu ze strony klientów, nawet pomimo ogólnie trudnej sytuacji rynkowej – powiedział Marcin Łazicki, Dyrektor Produkcji Maximer.
Chcąc zwrócić uwagę na potwierdzony certyfikatem jakości produkt i przekonać ludzi do czystego, ekologicznego, drzewnego biopaliwa stałego, przeznaczonego do spalania w nowoczesnych, dedykowanych do tego rodzaju paliwa kotłach, kominkach oraz palnikach w celu wytworzenia energii cieplnej na potrzeby grzewcze, firmy próbują na przykład obniżać cenę bądź proponować rabaty.
My postanowiliśmy wyjść naprzeciw kryzysowi, który zataczał coraz szersze kręgi, powodując trudniejszy dostęp do surowca, ograniczenia w przemieszczaniu się, sprzedaży detalicznej, obostrzenia sanitarne panujące w zakładzie produkcji. Postanowiliśmy udoskonalić jakość pelletu drzewnego i uwierzytelnić funkcjonujący system zakładowej kontroli produkcji certyfikatem ENplus w klasie jakości A1 – dodaje Marcin Łazicki.
Jakie są zatem cechy jakościowego pelletu i na co należy zwracać uwagę przy jego wyborze?
-
Powoduje niską emisję CO2
-
Nie zawiera substancji szkodliwych
-
Nie emituje przykrych zapachów
-
Nie powoduje alergii
-
Jest czysty i bezpieczny w użytkowaniu i łatwy w przechowywaniu
-
Jest wysokokaloryczny ≥ 5 kWh z kilograma pelletu
-
Pozostawia po spalaniu niewielką ilość popiołu - ≤0,50 %
-
Pozostawia ekologiczny popiół do wykorzystania jako nawóz
Gotowanie na gazie – ani zdrowe, ani eko
Jak impregnować kamień naturalny?
BRUTALNA PRAWDA O KOSZTACH OGRZEWANIA DOMU – JAK PRZETRWAĆ ZIMĘ?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.