Komunikaty PR

Świąteczne zakupy Polaków!

2024-11-27  |  14:45
Biuro prasowe

Wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Zabiegani i zmęczeni staniem w długich kolejkach do kas coraz częściej wybieramy zakupy przez internet. Obok standardowych kosmetyków, ciuchów, słodyczy i elektroniki pojawiają się vouchery na przeżycia lub kursy internetowe. Co jeszcze można znaleźć pod choinką i jak wyglądają świąteczne zakupy Polaków? Sprawdźmy to!


 

Lubimy robić prezenty

 

Święta Bożego Narodzenia nierozerwalnie kojarzą się z prezentami – to powszechnie pielęgnowana tradycja. Jak wynika z raportu PayPo, Polacy lubią robić prezenty. Ponad 90% ankietowanych przyznaje, że obdarowuje bliskich upominkami, a 70% zgodnie przyznaje, że czynność ta sprawia im przyjemność. Tylko 24% respondentów uznaje to za męczące lub nudne. Okazuje się, że kobiety (75%) czerpią większą radość z kupowania prezentów niż mężczyźni. 32% ankietowanych panów uważa tę czynność za przykry obowiązek. 

 

Gdzie kupujemy?

 

Zmęczeni staniem w długich kolejkach do kas, coraz częściej zamiast na wycieczkę do pobliskiej galerii handlowej, decydujemy się na zrobienie świątecznych zakupów przez internet. Potwierdza to m.in. badanie przeprowadzone przez CBRE Polska – Przedświąteczne zakupy Polaków. Aż 74% respondentów biorących udział w sondzie stwierdziło, że w sieci kupuje m.in. książki, kosmetyki, odzież, czy vouchery np. na kursy angielskiego lub niemieckiego online. To bardzo szybkie i wygodne rozwiązanie dla zabieganych. Zakupy online umożliwiają szybkie porównanie cen, przeglądanie różnych produktów i sklepów bez konieczności opuszczania domu. Dodatkowo sklepy internetowe mają niejednokrotnie bogatszą i ciekawszą ofertę, a my nie musimy tracić czasu na dojazd i nosić ciężkich toreb. 

 

Co najczęściej kupujemy?

 

Zgodnie z ubiegłorocznymi danymi PayPo, wśród prezentów świątecznych dla dorosłych najczęściej królowały kosmetyki i perfumy – taką odpowiedź wskazało 67% respondentów. Dość popularne były również zestawy prezentowe (44%) i słodycze, po które sięgało niespełna 40% ankietowanych. Zapytani wskazywali również m.in. na książki, gry lub filmy (37%), biżuterię i zegarki (33%), akcesoria domowe (30%), artykuły dekoracyjne (29%), vouchery prezentowe (26%). Co ciekawe, jedynie 13% konsumentów decyduje się na bardziej oryginalne prezenty świąteczne, takie jak bilet na koncert czy kursy wybranych języków. Jak się okazuje, zwykle na prezenty średnio wydawaliśmy między 400 a 800 zł. Jak będzie w tym roku? Wszystko wskazuje na to, że podobnie, bo świąteczne preferencje zakupowe Polaków co roku wyglądają podobnie. 

 

Prezenty od Millenialsów i Gen Z

 

Wśród Millenialsów i Gen Z panuje trend na obdarowywanie bliskich prezentami DIY. Badania przeprowadzone w 2023 roku przez markę Klarna pokazują, że nawet co trzecia osoba (32%) wykonuje prezenty własnoręcznie. Spośród tych osób 25% decyduje się na zrobienie swetrów, czapek czy szalików, 39% przygotowuje domowe przysmaki, takie jak pierniczki lub przetwory, a 20% tworzy biżuterię DIY. Największą popularność własnoręcznie wykonane prezenty cieszą się wśród osób w wieku od 27 do 58 lat.


 

Prezenty last-minute!

 

Kiedy Polacy rozpoczynają zakupy świąteczne? Najwięcej osób, bo 37% respondentów, planuje kupić prezenty w pierwszych dwóch tygodniach grudnia. 35% ankietowanych poświęca na to zadanie listopad. Na ostatnią chwilę, czyli w drugiej połowie grudnia, zakupy odkłada 13% ankietowanych. Wśród propozycji prezentów last minute królują vouchery elektroniczne do sklepów lub na różnego rodzaju kursy np. kursy językowe Preply. Platforma umożliwia naukę angielskiego online (oraz innych języków obcych) we własnym domu z native speakerem. Możemy uczyć się w dowolnym momencie na komputerze, tablecie lub telefonie, niezależnie od tego, gdzie jesteśmy – w domu czy za granicą. Wystarczy dostęp do internetu. Dodatkowymi zaletami tego rodzaju kursu jest dostosowanie tempa nauki do Twoich indywidualnych potrzeb i ogromna wygoda. Sprawdź kursy na Preply. Ucz się, jak lubisz i mów, co myślisz w dowolnym języku!


 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Złodzieje nie mają Świąt Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,
Konsument Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
2024-12-11 | 11:00

Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili

Dwóch na trzech opiekunów zwierząt planuje kupić swoim pupilom świąteczne prezenty, a aż jedna trzecia z nich rozważa w tym roku zakup specjalnego kalendarza adwentowego.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ochrona środowiska

Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce

Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.

Konsument

Systemy żywnościowe będą się zmieniać w kierunku bardziej zrównoważonym. Transformacja czeka nie tylko rolników

Europejski Zielony Ład budzi wiele kontrowersji i sprzeciwów, w szczególności w Polsce. Jak przyznaje ekspert zespołu Team Europe powołanego do wyjaśniania polityk Unii Europejskiej, choć w strategii „Od pola do stołu” można poprawić pewne elementy, to jest ona konieczna, by ratować kurczące się zasoby naturalne w Europie. Polska jest dużym producentem rolnym UE i zarazem krajem mocno zagrożonym suszą, więc transformacja systemów żywnościowych jest dla nas szczególnie istotna.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.