Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia mieszkańcy Szczecina otrzymali od Browaru Bosman i Miasta Szczecin wyjątkowy eko-prezent. Browar opracował koncepcję parku przy ulicy Budziszyńskiej i w grudniu nasadził pierwsze wiśnie odmiany Accolade.
Koncepcja nowego parku dotyczy terenu w dzielnicy Pomorzany po dawnym boisku przy ulicy Budziszyńskiej, niedaleko Browaru Bosman. Miejsce to ma potencjał, aby w przyszłości zyskać nowe oblicze: z alejkami spacerowymi, ławkami do odpoczynku w cieniu drzew i nowymi nasadzeniami roślin, które stworzą malownicze otoczenie w mieście. Miejsce z dużym potencjałem na aktywny relaks czy rodzinny wypoczynek. Jako inicjator tego przedsięwzięcia - Browar Bosman przygotował koncepcję zagospodarowania tego terenu, która w przyszłości może być wykorzystana przez Miasto, a także wykonał pierwsze nasadzenia drzew.
- Zieleń przełamuje miejską architekturę, tworzy zdrowy mikroklimat, oczyszcza powietrze, redukuje hałas, a w lecie obniża temperaturę. Jest też miejscem, gdzie każdy z nas może szukać relaksu i odpoczynku. Pomysł parku i pierwsze nasadzenia przy ulicy Budziszyńskiej, to nasz prezent dla mieszkańców. Browar współtworzy przestrzeń Pomorzan. Dziewięć ozdobnych wiśni to dopiero początek, ale wierzymy, że ta przestrzeń będzie się rozwijać. Jesteśmy dumni, że wspólnie z miastem możemy działań na rzecz lokalnej społeczności i środowiska. Dziękujemy panu prezydentowi za wsparcie naszej inicjatywy – mówi Katarzyna Kieronożycka, Dyrektor Browaru Bosman.
- Współpraca miasta z biznesem jest ważnie nie tylko w kontekście ekonomiczno-gospodarczym, ale również zrównoważonego rozwoju – powiedział Piotr Krzystek, Prezydent Szczecina. – Cieszę się, że Browar Bosman dostrzega potrzebę lokalnych inicjatyw, w różnych obszarach i chce z nami tworzyć Szczecin.

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.