Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia mieszkańcy Szczecina otrzymali od Browaru Bosman i Miasta Szczecin wyjątkowy eko-prezent. Browar opracował koncepcję parku przy ulicy Budziszyńskiej i w grudniu nasadził pierwsze wiśnie odmiany Accolade.
Koncepcja nowego parku dotyczy terenu w dzielnicy Pomorzany po dawnym boisku przy ulicy Budziszyńskiej, niedaleko Browaru Bosman. Miejsce to ma potencjał, aby w przyszłości zyskać nowe oblicze: z alejkami spacerowymi, ławkami do odpoczynku w cieniu drzew i nowymi nasadzeniami roślin, które stworzą malownicze otoczenie w mieście. Miejsce z dużym potencjałem na aktywny relaks czy rodzinny wypoczynek. Jako inicjator tego przedsięwzięcia - Browar Bosman przygotował koncepcję zagospodarowania tego terenu, która w przyszłości może być wykorzystana przez Miasto, a także wykonał pierwsze nasadzenia drzew.
- Zieleń przełamuje miejską architekturę, tworzy zdrowy mikroklimat, oczyszcza powietrze, redukuje hałas, a w lecie obniża temperaturę. Jest też miejscem, gdzie każdy z nas może szukać relaksu i odpoczynku. Pomysł parku i pierwsze nasadzenia przy ulicy Budziszyńskiej, to nasz prezent dla mieszkańców. Browar współtworzy przestrzeń Pomorzan. Dziewięć ozdobnych wiśni to dopiero początek, ale wierzymy, że ta przestrzeń będzie się rozwijać. Jesteśmy dumni, że wspólnie z miastem możemy działań na rzecz lokalnej społeczności i środowiska. Dziękujemy panu prezydentowi za wsparcie naszej inicjatywy – mówi Katarzyna Kieronożycka, Dyrektor Browaru Bosman.
- Współpraca miasta z biznesem jest ważnie nie tylko w kontekście ekonomiczno-gospodarczym, ale również zrównoważonego rozwoju – powiedział Piotr Krzystek, Prezydent Szczecina. – Cieszę się, że Browar Bosman dostrzega potrzebę lokalnych inicjatyw, w różnych obszarach i chce z nami tworzyć Szczecin.

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.