Szykuje się rewolucja w częściach zamiennych. Produkcja „na żądanie”

Ilona Urbańczyk
Seifert Polska
Kosztowska 21
41-409 Mysłowice
i.urbanczyk|seifert-logistics.com| |i.urbanczyk|seifert-logistics.com
+48 327 317 110
www.seifert-logistics.com
Produkcja „na żądanie” w sklepie z licencjami na druk 3D
Produkcja addytywna (nazywana drukiem 3D) trwale zmieni system zaopatrzenia w części zamienne dla niektórych grup produktów. Produkcja części zamiennych tylko wtedy, gdy są one potrzebne, zmniejszy pojemnościowo zapotrzebowanie magazynowe przy jednoczesnym oszczędnym wykorzystaniu zasobów. Ponadto produkcja za pomocą drukarek 3D niesie również korzyść w postaci lokalnej elastyczności, dzięki czemu w przyszłości części zamienne będą mogły być produkowane bezpośrednio tam, gdzie będą potrzebne.
Daimler Buses i Seifert Logistics Group będą w ramach wspólnego pilotażu drukować podzespoły i sprzedawać za pośrednictwem Daimler Buses eShop.
Grupa Logistyczna Seifert jest zaangażowana w pilotażowy projekt testowania i wdrażania zdecentralizowanej produkcji dla Daimler Buses. Aby móc drukować części zamienne wymagane przez Daimler Buses w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca, wymagany jest bezpieczny cyfrowy system licencjonowania w celu ochrony własności intelektualnej, który Daimler Buses wdrożył w formie eShopu z licencją na drukowanie.
Komponenty będą przekazywane klientom online jako zaszyfrowane pliki do pobrania. W ten sposób otrzymują oni wstępną licencję na wykorzystanie zaszyfrowanego modelu 3D do pracy lub przygotowania do druku oraz faktyczną licencję na druk wymaganej części zamiennej, za pomocą której można wydrukować dokładnie tyle egzemplarzy, ile klient zażyczy sobie i zakupi.
Jest to możliwe dzięki rozwiązaniu szyfrującemu i licencjonującemu "CodeMeter" firmy Wibu-System oraz certyfikowanym drukarkom 3D firmy Farsoon Technologies, które od dwóch lat są używane przez firmę logistyki kontraktowej z Ulm.
Cały proces, od uzyskania licencji do ostatecznego wydruku części zamiennej, został przetestowany przez dział druku 3D w Seifert pod kątem funkcjonalności i możliwości optymalizacji, w wyniku czego wydrukowane komponenty spełniają wszystkie wymagania jakościowe. W przyszłości Grupa Logistyczna Seifert oprócz usług produkcyjnych w zakresie druku 3D będzie pozycjonować się również jako partner serwisowy Daimler Buses i w możliwie najkrótszym czasie wyprodukuje potrzebną część zamienną.
Oznacza to, że zaszyfrowane licencje mogą być bezpiecznie zakupione online w dowolnym czasie, niezależnie od lokalizacji, a następnie wydrukowane na certyfikowanych urządzeniach, takich jak te wykorzystywane przez Seifert Logistics Group. Druk 3D znacznie redukuje czas i wysiłek wymagany do konwencjonalnej produkcji.
Innowacyjna i bezpieczna produkcja części zamiennych na żądanie jest w zasięgu ręki, co zrewolucjonizuje logistykę części zamiennych. Wraz z Daimler Buses, Seifert Logistics Group stoi na czele tej ewolucji.
„Szerokie portfolio, jako efekt dywersyfikacji od zawsze stanowi solidny fundament i atut naszej Grupy. Strategicznie też zawsze jesteśmy o krok do przodu i otwarcie wchodzimy na nowe rynki. Naszym motorem napędowym jest wyspecjalizowany sektor logistyki kontraktowej dla branży AUTOMOTIVE. Jako operator logistyczny od lat równolegle rozwijaliśmy się wraz z nią. Nie inaczej jest i teraz, w kierunku elektromobilności oraz produkcji części zamiennych „na żądanie” właśnie” – podsumowuje Jan Brachmann, Prezes Seifert Polska.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.