Komunikaty PR

Te elementy powinna zawierać strona internetowa firmy z branży przemysłowej

2023-11-20  |  01:00
Biuro prasowe

Jakie elementy powinna zawierać strona internetowa firmy z branży przemysłowej? Co jest kluczowe dla klientów? Warto zwrócić uwagę na fakt, że branża przemysłowa jest obecnie w trudnej sytuacji. Jak informuje Główny Urząd Statystyczny, spadek produkcji sprzedanej odnotowano w wielu kategoriach, np. meble zanotowały spadek o 15,7 proc., urządzenia elektryczne o 15 proc., papier i wyroby z papieru o 14,1 proc., a komputery, wyroby elektroniczne i optyczne o 10,4 proc. Jak – mając na uwadze te dane – zbudować stronę internetową, by zwiększyć sprzedaż? Oto kilka sposobów.

Strona internetowa to ważne narzędzie w procesie sprzedażowym. Zdaniem ekspertów firmy Strategy&Polska, w okresie od 2021 do 2027 roku wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie o 94 miliardy złotych. Jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej, odsetek internautów kupujących w sieci wzrósł w ciągu ostatniej dekady z 45 proc. do 87 proc., czyli bez mała 2-krotnie. Wzrost liczby sklepów internetowych osiągnął dynamikę rzędu 14 proc. rocznie, co stawia Polskę w czołówce najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Na coraz bardziej zatłoczonym rynku warto więc się wyróżnić. W jaki sposób zbudować stronę internetową, by była ona ciekawa dla odbiorców? Podpowiadamy.

Postaw na Web Usability

Strona internetowa to narzędzie do komunikacji z klientami, a także realizowania procesów sprzedażowych. Aby konsumenci wykonali określone kroki, strona musi być dla nich użyteczna i prowadzić ich na kolejnych etapach ścieżki zakupowej. Co wpływa na Web Usability? 5 kluczowych elementów:

  • learnability, czyli stopień trudności w wykonywaniu podstawowych zadań;
  • efficiency, czyli czas potrzebny użytkownikowi na wykonanie konkretnych zadań, np. dodania produktu do koszyka;
  • memorability, czyli szybkość dojścia do wprawy w poruszaniu się po stronie internetowej;
  • satisfaction, czyli stopień satysfakcji w trakcie korzystania ze strony;
  • errors, czyli liczba błędów popełnianych przez użytkowników.

Wzięcie pod uwagę tych elementów sprawi, że strona będzie przyjazna dla odbiorcy – uważa Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace.

 – Dobre Web Usability sprawia, że strona jest atrakcyjniejsza dla użytkowników. Odbiorcy preferują strony, które są łatwe w nawigacji, intuicyjne i dostarczają pozytywnego doświadczenia. Dzięki temu mogą szybko i efektywnie znaleźć potrzebne informacje lub wykonać zamierzone akcje, takie jak zakupy online. Użyteczność przekłada się na skuteczność strony. Użytkownicy, którzy mogą łatwo znaleźć to, czego szukają, są bardziej skłonni do podejmowania pożądanych działań, takich jak dokonywanie zakupów lub rejestracja na stronie. Dobrej jakości Web Usability jest więc kluczowym czynnikiem wpływającym na konwersje – wyjaśnia Sebastian Kopiej.

Reasumując: dobra strona dla firmy z branży przemysłowej powinna być użyteczna, prosta w nawigacji, atrakcyjna wizualnie i przejrzysta. Należy pamiętać, że branża przemysłowa często trafia do odbiorcy B2B, czyli klienta biznesowego. Ten chce szybko uzyskać informacje o produktach i dokonać zakupów bez zbędnych komplikacji.

Zbadaj eyetracking użytkownika

Przed opublikowaniem strony internetowej warto wykonać analizy. Jedną z nich jest ta eyetrackingowa, czyli badanie ścieżki wzrokowej klienta. W ten sposób można zbadać proces decyzyjny klienta.

 – Za pomocą tej metody określimy, gdzie klient skupia wzrok po wejściu na stronę internetową, a także które elementy przykuwają jego uwagę. Istotne są także informacje, jakie elementy pomija wzrokiem. W efekcie badania powstaje mapa cieplna, która odzwierciedla zainteresowanie użytkownika konkretnymi obszarami – dodaje Sebastian Kopiej.

Podsumowując, strona internetowa firmy z branży przemysłowej powinna spełniać kilka istotnych kryteriów, zwłaszcza w obliczu obecnej sytuacji na rynku. Branża przemysłowa boryka się z wyzwaniami, takimi jak spadek produkcji sprzedanej, dlatego skoncentrowanie się na efektywnym wykorzystaniu strony internetowej może być kluczowe dla wsparcia sprzedaży.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.