Team building w sektorze HR: jak zwiększyć efektywność procesów rekrutacyjnych?
Team building w sektorze HR może być skuteczną strategią, aby zwiększyć efektywność procesów rekrutacyjnych. Ważne jest, aby każdy członek zespołu HR miał jasno określone cele i wiedział, jakie kroki należy podjąć, aby je osiągnąć. Wspólnie ustalona strategia pozwoli na skoordynowane działania i większą efektywność procesów rekrutacyjnych. Warto pamiętać, że techniki team buildingowe pomagają w integracji zespołu.
Pracownicy sektora HR mają do czynienia z wieloma wyzwaniami, które wymagają od nich zarówno umiejętności interpersonalnych, jak i wiedzy fachowej. Rekrutacja i selekcja pracowników to jedno z największych wyzwań dla pracowników sektora HR. Muszą oni przeprowadzać skutecznie oba te procesy, uwzględniając wymagania stanowiska, a także umiejętności, doświadczenie i wartości kandydatów.
Utrzymanie pracowników w firmie to kolejne wyzwanie, przed jakim stają pracownicy sektora HR. Muszą oni dbać o satysfakcję pracowników, tworząc odpowiednie warunki pracy, oferując możliwość podnoszenia kwalifikacji oraz rozwój kariery. Pracownicy sektora HR muszą dbać o to, aby wynagrodzenia były adekwatne do tych, jakie oferuje rynek pracy, a także zapewniać atrakcyjne benefity, które zachęcą pracowników do pozostania w firmie. Muszą także zarządzać zasobami ludzkimi w firmie, czyli odpowiednio planować szkolenia, rozwój kariery, ocenę pracowników, awanse i zwolnienia. Jak widać, przed pracownikami działów HR stoi wiele wyzwań.
Dlaczego warto zadbać o team building wśród pracowników działów HR?
Nie jest tajemnicą, że zintegrowany zespół pracuje lepiej i efektywniej wykonuje swoje obowiązki. Rynek HR w Polsce jest stosunkowo duży i dynamiczny, a jego rozwój można obserwować już od kilku lat. Wraz z rozwojem sektora usług, a w szczególności outsourcingu procesów biznesowych, rośnie również zapotrzebowanie na usługi HR. W Polsce działa wiele firm oferujących różnego rodzaju usługi z zakresu HR, takie jak rekrutacja i selekcja pracowników, doradztwo personalne, zarządzanie talentami, szkolenia czy outsourcing procesów HR.
- Powinniśmy zadbać o team building pracowników między innymi po to, by zatrzymać ich w firmie. Rynek HR dynamicznie rośnie i widzimy ogromne zapotrzebowanie na rekrutertów. Nie mamy w Polsce do czynienia z bezrobociem i nic nie wskazuje, by sytuacja miała się niebawem, diametralnie zmienić, zatem specjaliści od poszukiwania pracowników są na wagę złota – wyjaśnia Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy, który organizuje wyjazdy team buildingowe. – Z drugiej zaś strony zintegrowany zespół pracuje efektywniej. Warto zatem sprawić, by rekrutacje przebiegały owocnie i przynosiły oczekiwane rezultaty.
Co się sprawdza w ramach team buildingu?
Organizowanie wyjazdów integracyjnych jest bardzo ważne dla każdej organizacji i niesie wiele korzyści dla pracowników, jak i dla całej firmy.
– Wyjazdy integracyjne to doskonała okazja do team buildingu. Pozwalają na budowanie relacji między pracownikami, co przekłada się na lepszą komunikację i większą efektywność w pracy. Umożliwiają także oderwanie się od codziennej rutyny. Podczas wyjazdów integracyjnych można organizować różnego rodzaju aktywności, które pozwolą pracownikom na rozwój umiejętności takich jak współpraca, kreatywność czy przywództwo – wymienia Joanna Hoc-Kopiej, Dwór Korona Karkonoszy.
A jakie zabawy wybrać? Świetnie sprawdzają się turnieje kulinarne. Efektem wspólnej zabawy jest nie tylko pyszne danie, ale przede wszystkim zmotywowany zespół. Gotowanie pod presją czasu uczy współpracy i działania pod wpływem stresu, w trudnych warunkach. Jakie jeszcze atrakcje wybierają firmy? To m.in. spływ pontonem. Sport dostarcza adrenaliny i uczy koncentracji w trudnych warunkach. W ramach zabaw organizowane są również wieczory w kasynie. Wówczas sale konferencyjne zamieniają się w nocy klub, gdzie króluje ruletka czy poker.
Opcji jest wiele. Najważniejsze, by regularnie organizować wyjazdy team buildingowe i motywować zespół. Taka inwestycja z pewnością zaprocentuje.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.