Komunikaty PR

Technologia 3D ułatwi realizację założeń uchwały krajobrazowej Gdańska

2020-05-13  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania 3d ( 0.66 MB )

2 kwietnia 2020 r. zakończył się okres dostosowawczy w ramach tzw. uchwały krajobrazowej Gdańska. Teraz za nieprzestrzeganie regulacji można spodziewać się wysokich kar – nawet
244 zł za każdy dzień łamania zapisów. Pomocna w dostosowaniu się do nowych wytycznych, jak i ich weryfikacji, okazuje się technologia skanowania laserowego 3D przestrzeni publicznej.

Uchwała krajobrazowa Gdańska dokładnie określa zasady umieszczania w przestrzeni publicznej nośników reklamowych – opisuje ich typ, zasady sytuowania oraz dozwolone gabaryty. Dotyczy obiektów małej architektury, ogrodzeń, szyldów, reklam na budynkach i wolnostojących. Zabronione jest np. zaklejanie całej powierzchni witryny sklepowej, umieszczanie wielkoformatowych banerów na budynkach czy świecących ekranów LED przy drogach. 2 kwietnia 2020 r. zakończył się dwuletni okres przejściowy – czas, w którym właściciele nośników reklamowych, a także sklepów, lokali czy różnego rodzaju punktów usługowych mieli dostosować się do nowych wytycznych. Teraz zapisy uchwały umożliwiają egzekwowanie wskazanych regulacji od wszystkich przedsiębiorców umieszczających reklamy w przestrzeni miejskiej. Dla przykładu umieszczenie nielegalnej reklamy o powierzchni 18 m kw. (to odpowiednik dużego billboardu) wiąże się z nałożeniem kary w wysokości 244 zł za każdy dzień.

Inwentaryzacja 3D i dostosowanie się do zapisów uchwały

Zweryfikowanie tradycyjnymi metodami wszystkich nośników reklamowych pod kątem zgodności z zapisami uchwały miejskiej, np. w przypadku sieci sklepów czy lokali rozproszonych po całym mieście, nie zawsze jest proste, za to na pewno bardzo czasochłonne. Kluczowa dla realizacji uchwały krajobrazowej może okazać się technologia skanowania laserowego przestrzeni publicznej. To metoda pomiaru alternatywna do tradycyjnych rozwiązań geodezyjnych. Jest szybka, bezinwazyjna, a sama obróbka i wymiana danych może być realizowana w sposób zdalny i bezpieczny.

Wykorzystując mobilny skaner laserowy oraz obrotową kamerę 360, w czasie jednego przejazdu przez miasto, uzyskujemy trójwymiarowy, precyzyjny obraz wszystkich obiektów przestrzeni miejskiej – mówi Krzysztof Wojciechowski, dyrektor rozwoju obszaru Industrial Services w Grupie Impel. – To sposób na dokładne zinwentaryzowanie wybranych elementów. Powstała dzięki skanowaniu chmura punktów, wraz ze zdjęciami panoramicznymi, umożliwia szczegółowe pomiary i analizy przestrzenne, bez konieczności wielokrotnego wyjścia w teren oraz bez kontaktu z innymi osobami bądź przedmiotami. Pozwala na bezpieczną i szybką ocenę sytuacji, co dla właścicieli nośników reklamowych i przedsiębiorstw ma dziś kluczowe znaczenie, jeśli jeszcze nie przeprowadzili niezbędnej inwentaryzacji i są narażeni na kontrole oraz kary – komentuje Krzysztof Wojciechowski i podkreśla, że usługa jest już realizowana w Gdańsku. – Cały proces weryfikacji obejmuje zarówno skanowanie nośników i kontrolę ich zgodności z uchwałą miejską, jak również utylizację tych nieprawidłowych, tworzenie nowych, poprawnych zamienników oraz ich montaż – dodaje dyrektor Wojciechowski.

Technologia z korzyścią dla przedsiębiorstw, gmin i mieszkańców

Skanowanie laserowe przestrzeni miejskiej pomaga przedsiębiorcom dostosować się do obowiązujących regulacji zawartych w uchwałach krajobrazowych, z kolei miastom umożliwia prowadzenie kontroli i weryfikację zapisów. Dane zebrane podczas jednego przejazdu pomiarowego, mogą być wykorzystywane do zdalnego sprawdzenia wielu podmiotów. Taka metoda pomiaru pozwala też na analizę przestrzenną lokalizacji istniejących nośników i zarządzanie krajobrazem gminy poprzez wytyczenie stref o odrębnych regułach i zasadach ekspozycji urządzeń reklamowych. Kolejnym, choć pośrednim, beneficjentem technologii są mieszkańcy i turyści, dla których estetyka przestrzeni publicznej ma coraz większe znaczenie.

www.impel.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.