Technologia SwipBox Infinity
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Polska plasuje się na pierwszym miejscu pod względem liczby automatów paczkowych w Unii Europejskiej. Dane Unlimited Parcel Intelligence wskazują, że w zasięgu 10 tys. mieszkańców jest zlokalizowanych około 38 potencjalnych miejsc przeznaczonych do odbioru e-zakupów. Tak bogaty wachlarz możliwości sprzyja rozwojowi sektora e-commerce. Wyzwanie stanowi utrzymanie czystości automatów na możliwie najwyższym poziomie, a także skuteczna implementacja bezdotykowych rozwiązań technologicznych.
Naukowcy z Uniwersytetu Medycznego w Lublinie zbadali, jakie drobnoustroje występują na automatach paczkowych. Większość z nich to niegroźne dla człowieka grzyby i bakterie pochodzące z naturalnego środowiska miejskiego. Przy niektórych przyciskach i ekranach dotykowych wykryto natomiast między innymi gronkowce i bakterie oportunistyczne, mogące wywołać zakażenia przy osłabionym układzie odpornościowym oraz zatrucia pokarmowe.
Bezekranowe automaty paczkowe pojawiły się na rynku jako odpowiedź na wyzwania związane z pandemią COVID-19. Lockdown wymusił wiele zmian w nawykach konsumentów. Niemal trzy miesiące, podczas których Polacy pozostawali w domach, przełożyły się na znaczny wzrost przesyłek. Pierwszy z zewnętrznych automatów w ramach sieci DPD Pickup został uruchomiony w czerwcu 2021 roku, czyli w trakcie pandemii. Urządzenia, oparte na technologii SwipBox, nie posiadają przycisków, ekranów oraz nie potrzebują zewnętrznego źródła zasilania czy stałego łącza online.
Zewnętrzne automaty najnowszej generacji nie wymagają podłączenia do prądu, co znacznie ułatwia ich możliwości instalacyjne oraz obniża koszty, ponieważ na samym akumulatorze ich żywotność wynosi dziesięć lat. Ponadto, nie posiadają ekranu, a jako swój interfejs wykorzystują aplikację użytkownika, która pozwala na odbiór i nadanie przesyłki, a także prowadzi konsumenta do urządzenia, w którym przesyłka się znajduje. Wykorzystanie aplikacji jako interfejsu automatów sprawiło, że to urządzenie mobilne stało się jednostką sterującą boxem – mówi Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.
Korzystanie z aplikacji DPD Mobile stanowi dodatkowe udogodnienie dla konsumentów. Mogą między innymi wygodnie zarządzać paczką, nawiązać kontakt z kurierem oraz śledzić status przesyłki. Same automaty są natomiast regularnie myte, a także konserwowane co najmniej dwa razy w roku. Ponadto, na etapie produkcji są spryskiwane farbą o parametrach bakteriobójczych.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.