Komunikaty PR

The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland

2024-04-30  |  01:00
Biuro prasowe

Last week, the first OMODA&JAECOO show cars arrived in Poland. The Chinese car manufacturer is preparing to enter the Polish market with its flagship OMODA 5 model, which may happen as early as June.

The appearance of OMODA&JAECOO cars on the Polish market is only a matter of time. A few days ago, several OMODA 5 show cars arrived in Poland, in green, blue and gray colors. This is another milestone on the way to the Chinese manufacturer's official entry into the domestic market. The launch event is planned for June. At least two models will be presented: OMODA 5 with a petrol engine and OMODA E5 with an electric drive.

Poland's key role

Europe holds an important place in the company's development strategy. In February, the brand debuted in Spain, and in April, the local automotive company EV MOTORS and Chery Automobile (parent company of OMODA&JAECOO) signed a joint venture agreement at the EBRO factory in Barcelona. Both sides plan to leverage their strengths and share technology platforms to help revive the EBRO brand, which stopped producing cars several decades ago. The signing ceremony was attended by Spanish Prime Minister Pedro Sánchez. Poland is of key importance in OMODA&JAECOO's plans, it is here that one of the company's subsidiaries will be established and from here its local business operations will be conducted.

Technology, ecology and safety

OMODA strives to provide users with a technologically advanced, intelligent driving experience, while JAECOO focuses on offering urban off-road travel solutions.
The OMODA 5 model marked as "290T" is equipped with a 1.6-liter TGDi petrol engine with a maximum power of 185 HP and 290 Nm of torque, which is paired with a 7-speed dual-clutch gearbox. The car accelerates to 100 km/h in 7.9 seconds.

OMODA E5 is a crossover SUV that is the epitome of versatility and smart technologies. The E5 is equipped with a 61 kWh lithium iron phosphate battery, which not only provides a maximum range of 430 km in WLTP conditions (ranks first in its class in terms of range), but also supports fast charging capabilities. It can be charged from 30% to 80% in 28 minutes. The combination of these features ensures that users enjoy using green technology.

One of the company's priorities is safety. OMODA 5 has a five-star EURO NCAP (ENCAP) certificate. The model is equipped with 17 advanced driving assistance systems (ADAS) and the latest intelligent solutions.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe
2024-06-24 | 14:00

Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów

Toyota Leasing ogłasza wprowadzenie aplikacji mobilnej Portalu Klienta, dostępnej na systemy Android i iOS. Pierwsza tego typu aplikacja na polskim rynku, umożliwia łatwy i wygodny dostęp do
Motoryzacja Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
2024-06-19 | 09:10

Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA

Zespół Goodyear Racing EMEA uzyskał najwyższą, 3-gwiazdkową ocenę w programie akredytacji środowiskowej FIA. Wyróżnienie to przyznano za długoterminowe plany
Motoryzacja Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
2024-06-12 | 08:00

Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive

Universal Robots, duńska firma zajmująca się projektowaniem i produkcją robotów współpracujących (cobotów), wraz ze swoimi partnerami coraz śmielej wkracza w przemysł

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.