The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
Last week, the first OMODA&JAECOO show cars arrived in Poland. The Chinese car manufacturer is preparing to enter the Polish market with its flagship OMODA 5 model, which may happen as early as June.
The appearance of OMODA&JAECOO cars on the Polish market is only a matter of time. A few days ago, several OMODA 5 show cars arrived in Poland, in green, blue and gray colors. This is another milestone on the way to the Chinese manufacturer's official entry into the domestic market. The launch event is planned for June. At least two models will be presented: OMODA 5 with a petrol engine and OMODA E5 with an electric drive.
Poland's key role
Europe holds an important place in the company's development strategy. In February, the brand debuted in Spain, and in April, the local automotive company EV MOTORS and Chery Automobile (parent company of OMODA&JAECOO) signed a joint venture agreement at the EBRO factory in Barcelona. Both sides plan to leverage their strengths and share technology platforms to help revive the EBRO brand, which stopped producing cars several decades ago. The signing ceremony was attended by Spanish Prime Minister Pedro Sánchez. Poland is of key importance in OMODA&JAECOO's plans, it is here that one of the company's subsidiaries will be established and from here its local business operations will be conducted.
Technology, ecology and safety
OMODA strives to provide users with a technologically advanced, intelligent driving experience, while JAECOO focuses on offering urban off-road travel solutions.
The OMODA 5 model marked as "290T" is equipped with a 1.6-liter TGDi petrol engine with a maximum power of 185 HP and 290 Nm of torque, which is paired with a 7-speed dual-clutch gearbox. The car accelerates to 100 km/h in 7.9 seconds.
OMODA E5 is a crossover SUV that is the epitome of versatility and smart technologies. The E5 is equipped with a 61 kWh lithium iron phosphate battery, which not only provides a maximum range of 430 km in WLTP conditions (ranks first in its class in terms of range), but also supports fast charging capabilities. It can be charged from 30% to 80% in 28 minutes. The combination of these features ensures that users enjoy using green technology.
One of the company's priorities is safety. OMODA 5 has a five-star EURO NCAP (ENCAP) certificate. The model is equipped with 17 advanced driving assistance systems (ADAS) and the latest intelligent solutions.
BAROMETR FLOTOWY 2024: POLSKIE FLOTY SAMOCHODOWE CIĄGLE ROSNĄ, ALE ELEKTRYFIKUJĄ
Ekspert Flotowy – rusza 12. edycja szkoleń dla menedżerów flot
Nowa opona wyścigowa od Goodyear na nowy sezon mistrzostw ciężarówek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Gabinety stomatologiczne dostosowują się do specjalnych potrzeb pacjentów. Powstają placówki przystosowane do osób otyłych, niepełnosprawnych czy cierpiących na dentofobię
Polacy wciąż w zdecydowanej większości korzystają z usług prywatnych klinik stomatologicznych i mają wobec nich coraz wyższe wymagania. Liczy się nie tylko nowoczesność i kompleksowy zakres usług, ale też to, czy gabinet stomatologiczny jest przyjazny i komfortowy. – Ważne jest też to, żeby gabinety były dostępne dla osób, które borykają się także z innymi problemami zdrowotnymi, np. z otyłością – mówi Alicja Chowaniec-Prażuch, dyrektor LUX MED Stomatologia.
Prawo
Składka zdrowotna i inne podatki zbyt dużym obciążeniem dla przedsiębiorców. Część z nich będzie musiała zamknąć działalność i przejdzie do szarej strefy
Rząd chce ulżyć prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą i wprowadzić nowe regulacje poboru i naliczania składki zdrowotnej. Zamierza wprowadzić zmiany, które poprawią sytuację przedsiębiorców, zwiększą pewność rozliczeń i pozwolą na sfinansowanie wydatków systemu ochrony zdrowia. Zdaniem szefa związku zawodowego skupiającego samozatrudnionych w obliczu zmian demograficznych i istniejących obciążeń publicznoprawnych rozwiązań należy szukać w budowaniu na nowo relacji społecznych. W przeciwnym razie powiększą oni szarą strefę i grono wykluczonych.
Konsument
Greenwashing to powszechne zjawisko wśród firm. UE chce z nim skutecznie walczyć i nakłada na nie nowe obowiązki
Nawet 50 proc. deklaracji środowiskowych, z którymi spotykają się konsumenci w Europie, jest niepełnych lub wprowadzających w błąd. Teraz Bruksela chce uszczelnić prawo, aby wyeliminować zjawisko, w którym firmy pozycjonują się jako ekologiczne, choć faktycznie nie podejmują żadnych działań poza pustymi deklaracjami. Już wiadomo, że na przedsiębiorców nałożone będą nowe obowiązki. Stanie się to prawdopodobnie już od 2026 roku.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.