TOUS będzie zarządzać marką w bezpośredni sposób w Polsce
TOUS - wiodąca hiszpańska marka biżuterii i akcesoriów w sektorze przystępnych cenowo luksusowych produktów, po dziesięciu latach obecności w Polsce, postanawia rozpocząć bezpośrednie zarządzanie swoimi sklepami i pracownikami w tym kraju w celu umocnienia rozwoju marki w regionie oraz znalezienia się bliżej swoich zespołów, jak i klientów.
Pomimo obecnej niepewności spowodowanej pandemią koronawirusa, TOUS kontynuuje swój plan ekspansji i konsolidacji. W ciągu ostatnich miesięcy firma nieustannie pracowała nad porozumieniem z Oriens Bijou dotyczącym bezpośredniego zarządzania marką w Polsce, pokazując siłę firmy i jej zaangażowanie na rynku wschodnioeuropejskim.
Dziesięć lat temu firma jubilerska rozpoczęła swoją działalność w Polsce w ramach systemu franczyzowego, za pomocą którego działa również na innych rynkach. Dziesięć lat, w ciągu których marka konsolidowała się stopniowo dzięki zaangażowaniu partnerów, lokalnym talentom całkowicie utożsamiającym się z kulturą korporacyjną firmy oraz ogromnemu przyjęciu marki przez konsumentów. Ze względu na dojrzałość, jaką TOUS osiągnął w Polsce i silny rozwój marki, podjęto decyzję o konsolidacji zaangażowania na tym rynku i o bezpośrednim zarządzaniu całą działalnością.
W porozumieniu Oriens Bijou oraz w ramach naturalnej ewolucji marki w Polsce, zmiana, która wejdzie w życie od 1 czerwca 2020 r., obejmuje włączenie 190 pracowników do zespołów sklepów i zespołów korporacyjnych TOUS, które pracują dla marki, a także 45 sklepów TOUS w 20 polskich miastach, w tym 11 w stolicy - Warszawie.
Bezpośrednie zarządzanie umożliwi konsolidację operacyjnego celu, do którego dąży marka na tym rynku i zastosowanie protokołów, w jeszcze większym możliwie stopniu, w stosunku do klienta docelowego. Niniejsza operacja korporacyjna, która powstała w wyniku porozumienia pomiędzy obiema stronami, zbiega się z pojawieniem się w sklepach nowej kolekcji „Stulecie”, niezwykle wyjątkowej edycji biżuterii i dodatków, którą TOUS stworzył w celu upamiętnienia stulecia swojej historii i która z pewnością zachwyci polskich TOUSlovers.
Oprócz silnej obecności TOUS na terenie kraju, handel elektroniczny w Polsce jest również bardzo istotną działalnością, która odnotowała gwałtowny wzrost w ciągu ostatnich 3 lat, stanowiąc ponad 20% obrotów w kraju. Jest to przykład zaawansowanej wielokanałowości sprzedaży, którą wdrażamy strategicznie na całym świecie i która zyskała jeszcze większą wagę w obecnej sytuacji.
Firma zatrudniła Rafała Światłowskiego na stanowisko Country Managing Director do kierowania tym nowym etapem z biura handlowego na terytorium kraju i raportowania do centrali w Manresie. Rafał jest profesjonalistą z dużym doświadczeniem w firmach z branży, w których kompleksowo zarządzał wszelkimi operacjami biznesowymi, zapewniając doświadczenie w kanale handlu detalicznego i internetowego.
8 na 10 pracowników jest narażonych na wypalenie zawodowe
Odbudowa firm rodzinnych po powodzi
Dzień Bezpieczeństwa w Castorama Polska: Bezpieczeństwo w pracy i w czasie prywa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.