Toyota i Amazon zacieśniają współpracę
Toyota Motor Corporation oraz należąca do Amazona spółka Amazon Web Services (AWS) połączą siły w rozwijaniu usług mobilnych dla użytkowników samochodów i partnerów biznesowych. Współpraca z AWS rozszerzy możliwości należącej do Toyoty cyfrowej platformy Mobility Services Platform (MSPF).
MSPF to cyfrowa platforma, na której Toyota oferuje wiele różnych usług mobilnych opartych na chmurze i Big Data. Służy ona także do rozwijania i wprowadzania do użytku nowej generacji aplikacji i usług dla kierowców i pasażerów. Korzystają z niej już m.in. firmy taksówkarskie, wypożyczalnie samochodów czy serwisy ride-sharingowe.
Platforma MSPF Toyoty otrzyma wsparcie od AWS za sprawą globalnej infrastruktury amerykańskiego koncernu oraz doświadczeniu Amazona w rozwoju systemów cyfrowych. Ta współpraca pomoże Toyocie w efektywnym przetwarzaniu i analizowaniu danych spływających codziennie z ogólnoświatowej floty samochodów Toyoty połączonych w sieci. Dane te służą za cenne źródło wiedzy przy projektowaniu nowych modeli oraz udoskonalaniu aktualnych. Jednocześnie cyfrowa platforma Toyoty pozwala rozwijać usługi mobilne takie jak car-sharing, ride-sharing, wynajem długoterminowy oraz serwisy do zarządzania flotami i aplikacje dla użytkowników samochodów.
„Łączność samochodów w sieci napędza wszystkie procesy projektowania, produkcji, sprzedaży i obsługi samochodów oraz wszelkiego rodzaju usługi i relacje z klientem w branży motoryzacyjnej. Poszerzenie naszej współpracy z AWS pozwoli nam szybciej się rozwijać na polu połączenia samochodów w sieci (connected cars) i usług mobilnych w chmurze” – powiedział Shigeki Tomoyama Chief Information & Security Officer oraz Chief Production Officer w Toyota Motor Corporation.
W Polsce system Toyota Connected Car pojawił się w 2019 roku w nowych modelach marki – Corolli, RAV4 i Camry. Jest dostępny za pośrednictwem aplikacji Toyota MyT, którą można za darmo pobrać w AppStore oraz Google Play. Obecnie oferuje pięć usług mobilnych, a w nadchodzących latach będzie systematycznie rozbudowywany. Usługa „Mój styl jazdy” pozwala zapisywać i przeglądać parametry dotyczące stylu jazdy, takie jak średnia i maksymalna prędkość, przyspieszenie czy przebyty dystans. „Z Toyoty do celu” przesyła na telefon dane z systemu nawigacji i prowadzi do celu, kiedy ostatni fragment trasy trzeba pokonać pieszo. „Znajdź moją Toyotę” wskazuje miejsce zaparkowania samochodu przy użyciu danych z Google Maps. „Wyślij do auta” pozwala zaplanować przejazd samochodem jeszcze przed wyjściem z domu i wysłać do systemu nawigacji w samochodzie współrzędne miejsca docelowego. „Moje podróże” umożliwia śledzenie trasy każdego przejazdu oraz odtworzenie jej ze wszystkimi szczegółami. Funkcja „Przypomnienia o przeglądzie” – analizuje rzeczywisty przebieg auta i na tej podstawie wysyła powiadomienia o zbliżającym się przeglądzie.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.