Komunikaty PR

„Tramwaj zwany Pożądaniem” profilaktyka HIV na ulicach Szczecina

2024-05-06  |  01:30
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania docx ( 0.36 MB )

Rusza trzynasta edycja ogólnopolskiej kampanii „Tramwaj zwany Pożądaniem” organizowanej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland. Pierwszy tegoroczny tramwaj ze studentami medycyny na pokładzie edukującymi rówieśników o chorobach przenoszonych drogą płciową, w tym HIV, pojedzie w Szczecinie 10 maja. Cel: zmienić sposób myślenia Polaków i zachęcić ich do podejmowania bezpieczniejszych zachowań oraz do testowania się w kierunku zakażeń. Kampania finansowana jest z grantu uzyskanego przez IFMSA w konkursie Pozytywnie Otwarci.

Tramwaj zwany pożądaniem pojedzie na trasie linii nr 7 z zajezdni Pogodno. Będzie można do niego wsiąść od 17:00 do 19:30. Oczywiście przejazd będzie bezpłatny. Na pasażerów czeka mnóstwo dobrej zabawy, rozmowy z wolontariuszami – edukatorami z IFMSA-Poland, którzy będą mówić o drogach przenoszenia HIV oraz profilaktyce, a także poinformują, gdzie można bezpłatnie i anonimowo zrobić test w kierunku zakażenia tym wirusem. Będzie można dostać ulotki, prezerwatywy, a także specjalnie na tę okazję przygotowane jednorazowe tatuaże autorstwa studentów Akademii Sztuk Pięknych.

To niezwykle ważna akcja, ponieważ liczba osób z diagnozą infekcji przenoszonych drogą płciową, w tym szczególnie HIV, rośnie z roku na rok. Wstępne dane NIZP PZH PIB pokazują, że w 2023 r. stwierdzono niemal 3 tysiące nowo wykrytych przypadków HIV! Co gorsza, osoby seropozytywne często nie zdają sobie sprawy ze swojego zakażenia, a jak mówią specjaliści przebadało się w kierunku tego zakażenia nadal niewiele więcej niż 10% Polek i Polaków. Tymczasem szybka diagnoza i podjęcie terapii to klucz do sukcesu, jeśli chodzi o zdrowie pacjenta.

„Wielu zakażonych HIV Polaków nadal nie zdaje sobie sprawy, że są seropozytywni, nie leczy się i może roznosić wirus. Dlatego zachęcam każdego do zrobienia testu na HIV chociaż raz w życiu. Skuteczne leczenie antyretrowirusowe i jego upowszechnienie sprawiło, że pozytywny wynik testu na HIV przestał być wyrokiem śmierci, a sam wirus stał się jedną z wielu chorób przewlekłych. Test wykonany podczas akcji profilaktycznych takich jak Tramwaj zwany Pożądaniem, czy bezpłatnie i anonimowo w Punktach Konsultacyjno-Diagnostycznych, może uratować życie. Warto dodać, że punkty te można znaleźć praktycznie w każdym większym mieście (w Szczecinie przy ul. Broniewskiego 2), a ich adresy są na stronach www.aids.gov.pl oraz www.leczhiv.pl – mówi Szymon Grzesik z IFMSA-Poland, Koordynator Ogólnopolski projektu Tramwaj Zwany Pożądaniem.

„Tramwaj zwany Pożądaniem to ważna akcja. Skierowana do młodzieży, ale popularna nie tylko wśród młodych. Dzięki niej co roku o tym, jak unikać HIV oraz jak leczyć zakażenie dowiadują się tysiące ludzi w całej Polsce. Cieszę się, że możemy ponownie wspierać studentów kierunków medycznych w ich akcji łączącej edukację z dobrą zabawą” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

 

Tramwaje i autobusy zwane pożądaniem pojadą w tym roku poza Szczecinem w następujących miastach:

·       10-11 maja – Toruń

·       14 maja – Kielce

·       17 i 18 maja – Kraków

·       17 i 22 maja – Warszawa

·       18 maja – Gdańsk

·       23 maja – Wrocław

·       23-25 maja – Opole

·       24 maja – Lublin, Olsztyn, Radom i aglomeracja śląska

·       25 maja – Białystok i Łódź

·       29 maja – Elbląg

·       31 maja – 1 czerwca – Bydgoszcz

·       3 czerwca – Zielona Góra

·       7 czerwca - Poznań

Materiały na temat wydarzenia oraz galerie zdjęć z poprzednich edycji akcji dostępne są na profilu Facebookowym wydarzenia: https://www.facebook.com/TramwajZwanyPozadaniemPolska/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie „MAMY czas na zdrowie” na Dzień Matki Biuro prasowe
2024-05-27 | 14:00

„MAMY czas na zdrowie” na Dzień Matki

Pracujące mamy łącząc obowiązki domowe i służbowe, zmagają się na co dzień z wieloma wyzwaniami. Wyniki badań społecznych pokazują, że 60% z nich kontynuuje
Zdrowie Tramwaj zwany pożądaniem - profilaktyka HIV w Bydgoszczy
2024-05-27 | 10:00

"Tramwaj zwany pożądaniem" - profilaktyka HIV w Bydgoszczy

To już trzynasta edycja ogólnopolskiej kampanii „Tramwaj zwany Pożądaniem” organizowanej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland! Nie
Zdrowie „Tramwaj zwany Pożądaniem” profilaktyka HIV na ulicach Zielonej Góry
2024-05-27 | 10:00

„Tramwaj zwany Pożądaniem” profilaktyka HIV na ulicach Zielonej Góry

To już trzynasta edycja ogólnopolskiej kampanii „Tramwaj zwany Pożądaniem” organizowanej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland! Nie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

European Financial Congress 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Prawo

Składka zdrowotna i inne podatki zbyt dużym obciążeniem dla przedsiębiorców. Część z nich będzie musiała zamknąć działalność i przejdzie do szarej strefy

Rząd chce ulżyć prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą i wprowadzić nowe regulacje poboru i naliczania składki zdrowotnej. Zamierza wprowadzić zmiany, które poprawią sytuację przedsiębiorców, zwiększą pewność rozliczeń i pozwolą na sfinansowanie wydatków systemu ochrony zdrowia. Zdaniem szefa związku zawodowego skupiającego samozatrudnionych w obliczu zmian demograficznych i istniejących obciążeń publicznoprawnych rozwiązań należy szukać w budowaniu na nowo relacji społecznych. W przeciwnym razie powiększą oni szarą strefę i grono wykluczonych.

Konsument

Greenwashing to powszechne zjawisko wśród firm. UE chce z nim skutecznie walczyć i nakłada na nie nowe obowiązki

Nawet 50 proc. deklaracji środowiskowych, z którymi spotykają się konsumenci w Europie, jest niepełnych lub wprowadzających w błąd. Teraz Bruksela chce uszczelnić prawo, aby wyeliminować zjawisko, w którym firmy pozycjonują się jako ekologiczne, choć faktycznie nie podejmują żadnych działań poza pustymi deklaracjami. Już wiadomo, że na przedsiębiorców nałożone będą nowe obowiązki. Stanie się to prawdopodobnie już od 2026 roku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.