Transformacja cyfrowa a zaufanie w biznesie i społeczeństwie
W ciągu kilku tygodni trwania pandemii świat zmienił się bardziej niż w ciągu ostatnich 10 lat. Transformacja cyfrowa przyspieszyła. Jakie będą tego biznesowe, gospodarcze i społeczne skutki? Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej zaprasza do udziału w bezpłatnym wykładzie online pt. „Trust in Digital World”, który 24 czerwca br. poprowadzi Achilles Georgiu, wykładowca Szkoły Biznesu PW oraz Central European University w Budapeszcie.
Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej, w ramach bezpłatnych spotkań edukacyjnych online, zaprasza do rozmów na ważne tematy społeczno-biznesowe uznanych praktyków biznesu oraz najlepszych wykładowców akademickich. Eksperci dzielą się wiedzą i opiniami w kwestiach, które są obecnie istotne dla osób działających w biznesie.
Tym razem Szkoła zaprosiła do przeprowadzenia otwartego wykładu online, Achillesa Georgiu, który jest wykładowcą w Szkole Biznesu PW na kierunkach MBA oraz dyrektorem programowym kierunku magisterskiego Technology Management & Innovation na Wydziale Ekonomii i Biznesu w CEU w Budapeszcie. Tematem spotkania pt. „Trust in Digital World” będzie wpływ technologii na rozwój społeczeństw i organizacji biznesowych pod kątem budowania społecznego zaufania.
Digitalizacja świata postępuje w coraz szybszym tempie, a wprowadzanie technologii takich jak np. przetwarzanie w chmurze sztuczna inteligencja, powodują intensywne zmiany w naszym świecie w obszarze życia społecznego i funkcjonowania biznesowego. Nowe technologie przyczyniają się często do przedefiniowywania całych modeli biznesowych, a przez to zmian w obszarze gospodarki i miejsc pracy. Transformacja cyfrowa ma również wpływ na pogłębianie się przepaści cyfrowej w biznesie i społeczeństwie. Przechodząca przez świat pandemia Covid-19 zmienia biznes i nasze codzienne funkcjonowanie w różnych obszarach społeczno-gospodarczych. Ewidentnie w sytuacji pandemii i łatwiej mają firmy, które już działają w oparciu o nowe technologie. Wyzwania przed jakimi stoją teraz i w przyszłości są zupełne różne od tych,, z którymi zmagają się firmy, które zostały „zmuszone” przez pandemię do cyfrowej transformacji.
Z jakimi wyzwaniami w trakcie i po pandemii mierzyły się i mierzyć będą firmy na świcie? Na te i wiele innych pytań spróbuje odpowiedzieć Achilles Georgiu, podczas spotkania online, które odbędzie się 24 czerwca, o godzinie 17.00.
Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie na: biznes.edu.pl

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.