Komunikaty PR

Transformacja cyfrowa a zaufanie w biznesie i społeczeństwie

2020-06-23  |  12:00
Biuro prasowe

W ciągu kilku tygodni trwania pandemii świat zmienił się bardziej niż w ciągu ostatnich 10 lat. Transformacja cyfrowa przyspieszyła. Jakie będą tego biznesowe, gospodarcze i społeczne skutki? Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej zaprasza do udziału w bezpłatnym wykładzie online pt. „Trust in Digital World”, który 24 czerwca br. poprowadzi Achilles Georgiu, wykładowca Szkoły Biznesu PW oraz Central European University w Budapeszcie.

Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej, w ramach bezpłatnych spotkań edukacyjnych online, zaprasza do rozmów na ważne tematy społeczno-biznesowe uznanych praktyków biznesu oraz najlepszych wykładowców akademickich. Eksperci dzielą się wiedzą i opiniami w kwestiach, które są obecnie istotne dla osób działających w biznesie.

Tym razem Szkoła zaprosiła do przeprowadzenia otwartego wykładu online, Achillesa Georgiu, który jest wykładowcą w Szkole Biznesu PW na kierunkach MBA oraz dyrektorem programowym kierunku magisterskiego Technology Management & Innovation na Wydziale Ekonomii i Biznesu w CEU w Budapeszcie. Tematem spotkania pt. „Trust in Digital World” będzie wpływ technologii na rozwój społeczeństw i organizacji biznesowych pod kątem budowania społecznego zaufania.

Digitalizacja świata postępuje w coraz szybszym tempie, a wprowadzanie technologii takich jak np. przetwarzanie w chmurze sztuczna inteligencja, powodują intensywne zmiany w naszym świecie w obszarze życia społecznego i funkcjonowania biznesowego. Nowe technologie przyczyniają się często do przedefiniowywania całych modeli biznesowych, a przez to zmian w obszarze gospodarki i miejsc pracy. Transformacja cyfrowa ma również wpływ na  pogłębianie się przepaści cyfrowej w biznesie i społeczeństwie. Przechodząca przez świat pandemia Covid-19 zmienia biznes i nasze codzienne funkcjonowanie w różnych obszarach społeczno-gospodarczych. Ewidentnie w sytuacji pandemii i łatwiej mają firmy, które już działają w oparciu o nowe technologie. Wyzwania przed jakimi stoją teraz i w przyszłości są zupełne różne od tych,, z którymi zmagają się firmy, które zostały „zmuszone” przez pandemię do cyfrowej transformacji.

Z jakimi wyzwaniami w trakcie i po pandemii mierzyły się i mierzyć będą firmy na świcie? Na te i wiele innych pytań spróbuje odpowiedzieć Achilles Georgiu, podczas spotkania online, które odbędzie się 24 czerwca, o godzinie 17.00.

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie na: biznes.edu.pl

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Trzynasta edycja EFNI już za trzy tygodnie Biuro prasowe
2024-09-27 | 12:00

Trzynasta edycja EFNI już za trzy tygodnie

Szymon Hołownia, marszałek Sejmu RP, Krzysztof Gawkowski, wicepremier, minister cyfryzacji, Paulina Hennig-Kloska, minister klimatu i środowiska, Radosław Sikorski, minister spraw
Gospodarka Długi w paczkach – rosną zaległości finansowe kurierów
2024-09-27 | 08:00

Długi w paczkach – rosną zaległości finansowe kurierów

Kurierzy mają pełne ręce roboty. Mimo że maleje wartość pojedynczych zakupów przez Internet, bo klienci szukają tańszych odpowiedników towarów, to transakcji jest
Gospodarka Mity powstrzymują 44 proc. przedsiębiorców przed upominaniem się o zapłatę
2024-09-23 | 08:00

Mity powstrzymują 44 proc. przedsiębiorców przed upominaniem się o zapłatę

Zapłaci, nie zapłaci? Z takimi obawami zmagają się przedsiębiorcy, gdy termin podany na fakturze minął, a klient ociąga się z uregulowaniem należności. Prowadzi to do zatorów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.