Komunikaty PR

Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności

2024-06-27  |  19:10
Biuro prasowe
Kontakt

Monika Bielkiewicz
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
monika.bielkiewicz|goodonepr.pl| |monika.bielkiewicz|goodonepr.pl
+48 881 575 502
https://goodonepr.prowly.com/
Do pobrania inf.pras. ( 0.06 MB )

Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem globalnym, jednak dzisiejsze pokolenie Silver, znacząco różni się od niegdysiejszych seniorów. Osoby starsze coraz częściej są dłużej aktywne zawodowo, realizują swoje pasje i poszukują nowoczesnych rozwiązań, które pozwolą im utrzymać niezależność i energię życiową. Prawie połowa osób w wieku 55 lat i starszych (49%) ma pozytywne nastawienie do swojej codzienności. Najnowsze badanie przeprowadzone przez markę Electroride pokazuje, że są także gotowi do korzystania z innowacji technologicznych, w tym z mikromobilności. Współczesny senior jest nowoczesny i otwarty na niekonwencjonalne formy transportu.

Coraz większy odsetek populacji to osoby w wieku senioralnym. Większość państw europejskich przekroczyła próg starczości demograficznej, który został określony przez ONZ na poziomie 14% udziału obywateli 65+[1]. W związku z tym gospodarka wielu krajów również się zmienia, dostosowując swoje działania do ewoluujących potrzeb społecznych w zakresie opieki zdrowotnej, zatrudnienia czy transportu.

Dodatkowo, jak wynika z raportu „Nastroje Polaków 2024”[2], 49% respondentów w wieku 55+ ma pozytywne nastawienie do swojej codzienności – deklaruje poczucie bezpieczeństwa i zadowolenia, co przekłada się na ich aktywność społeczną i otwartość na nowe technologie oraz rozwiązania, które mogą znacząco poprawić ich jakość życia. Sprzyja to także większej gotowości do adaptacji i eksperymentowania z nowoczesnymi formami transportu, takimi jak mikromobilność, co może znacząco zwiększyć ich samodzielność.

Badania potwierdzają niezależność seniorów

Badanie[3] przeprowadzone na zlecenie marki Electroride przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna ukazuje seniorów jako niezależnych i chętnych do korzystania z nowoczesnych technologii. Aż 90% ankietowanych twierdzi, że nie potrzebuje pomocy innych osób, aby wyjść z domu. Co więcej, seniorzy nie deklarują poczucia wykluczenia komunikacyjnego, co świadczy o ich dużej samowystarczalności.

Odkąd w 2017 roku założyliśmy markę Electroride, obserwujemy rosnącą zmianę zachodzącą w nawykach komunikacyjnych osób starszych. Coraz większa liczba naszych klientów, to właśnie seniorzy, którym zależy na własnej niezależności i mobilności. Chętnie wybierają zarówno pojazdy czterokołowe o otwartym nadwoziu, jak również elektryczne minicary, które zastępują im tradycyjne samochody. Silversi coraz śmielej adaptują nowe rozwiązania, które umożliwiają im aktywne uczestnictwo w życiu społecznym i kulturalnym. Chętnie jeżdżą do parku, na spotkania z przyjaciółmi, czy samodzielnie załatwiają prywatne sprawy, nie będąc zależnymi od innych członków rodziny – podsumowuje Maciej Płatek, Prezes Zarządu firmy Electroride.

Mikromobilność rozwiązaniem dla pokolenia Silver

63% respondentów w wieku 55+ korzysta z samochodu jako głównego środka transportu, a wśród mieszkańców terenów wiejskich odsetek ten rośnie do 76%. Wskazuje to na duże zapotrzebowanie na rozwiązania mobilne, które są zarówno praktyczne, jak i powszechnie dostępne. Mikromobilność stanowi doskonałą alternatywę, oferując elastyczność w przemieszczaniu się, co jest szczególnie cenne w miejscach o ograniczonej infrastrukturze publicznego transportu. Z badania wynika, że aż 57% seniorów chciałoby korzystać z pojazdów elektrycznych, gdyby miało taką możliwość, co dowodzi, że jest to pokolenie otwarte na nowinki, szczególnie gdy ich dodatkowym atutem jest ekonomiczność oraz mniejszy wpływ na środowisko.

– Mikromobilność wpisuje się w trend ekologicznego i ekonomicznego podejścia do życia, co jest szczególnie ważne dla nowoczesnych seniorów dbających o swoje zdrowie i środowisko. Pojazdy elektryczne są odpowiedzią na te potrzeby, oferując prostotę obsługi, niższe koszty utrzymania oraz minimalny wpływ na środowisko. Badanie wykazało, że 51% seniorów uważa, iż takie pojazdy idealnie wpisują się w ich potrzeby komunikacyjne, co wyraźnie wskazuje na gotowość adaptacji tej grupy do nowych form transportowych – podsumowuje Maciej Płatek, Prezes Zarządu firmy Electroride.

Jak wynika z badania, na terenach wiejskich, gdzie komunikacja publiczna często nie istnieje lub jest bardzo ograniczona, entuzjazm do nowych technologii jest jeszcze większy – 64% respondentów jest zainteresowanych taką formą przemieszczania się.

Seniorzy stają się coraz bardziej mobilni i niezależni, co stanowi doskonałą okazję dla branży mikromobilności do dostosowania swojej oferty do potrzeb tego rosnącego segmentu rynku. Dostępność i wygoda pojazdów elektrycznych, spełniają oczekiwania osób starszych, oferując im komfort i ekonomiczne rozwiązania, które są dla nich kluczowe. Mikromobilność nie tylko odpowiada na potrzeby seniorów, ale również umożliwia im utrzymanie aktywnego i niezależnego stylu życia, będąc jednocześnie przyjaznym środowisku i nowoczesnym wyborem.

 


[1] https://books.google.pl/books?hl=pl&lr=&id=LXhMEAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PP1&dq=pokolenie+silver&ots=pZZHqFiGhj&sig=uuYAaEn3zNTQ27c-_Zj9iXHj_Cc&redir_esc=y#v=onepage&q=pokolenie%20silver&f=false

[2] Badanie Nastroje Polaków 2024 przeprowadzone przez Open Research, Kwiecień 2024, metodą CAWI na reprezentatywnej grupie N=1088

[3] Badanie przeprowadzone przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna w kwietniu 2024 r. Badanie przeprowadzono metodą CAWI na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie liczącej N=315 osób w wieku od 55 lat wzwyż.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.