Twoja firma dba o środowisko? Sprawdź, czy drukujesz ekologiczne.
Co piąty Polak dba o środowisko i myśli o ekologii – wskazują najnowsze badania[1]. Aż 50 proc. konsumentów wybiera wyłącznie opakowania, które można później poddać recyklingowi. A w jaki sposób Polacy wybierają firmy, od których zakupią produkty? Dla 35 proc. z nich istotne jest, czy przedsiębiorstwo dba o aspekty środowiskowe i jest społecznie odpowiedzialne. Jeśli drukujesz i reklamujesz swoje produkty np. w OOH – koniecznie postaw na ekologiczne technologie druku. Czas zapomnieć o szkodliwym solwencie i wybrać neutralne ekologicznie alternatywy, np. tusz wodny.
W ostatnich latach coraz więcej firm zaczęło zwracać uwagę na swoje oddziaływanie na środowisko naturalne i podjęło działania w celu jego ochrony. Jednym z powodów jest zwiększająca się świadomość społeczna na temat zmian klimatu, zanieczyszczenia środowiska i ograniczonych zasobów naturalnych. Firmy, które chcą być postrzegane jako odpowiedzialne społecznie, muszą uwzględniać te kwestie w swojej strategii biznesowej.
Wiele przedsiębiorstw wprowadza innowacje i technologie, które pomagają im zmniejszyć zużycie energii, wody i innych zasobów naturalnych, a także ograniczyć emisję gazów cieplarnianych do atmosfery. Firmy, które korzystają z druków reklamowych, coraz częściej zwracają uwagę na to, czy ten jest ekologiczny.
Tusze wodne zamiast solwentowych
Kampanie na billboardach są coraz bardziej popularne, także w firmach należących do MŚP. Wynika to ze strategii biznesowej, a także konieczności dotarcia do odpowiedniej grupy odbiorców. Jak drukować ekologicznie?
– Doradzamy i polecamy naszym klientom zakup plakatów zadrukowanych tuszami na bazie wody. Ich komponenty nie są inwazyjne dla środowiska naturalnego. Niestety nadal najpopularniejsze są druki solwentowe, ponieważ kojarzą się z niedrogim plakatem wykorzystywanym w reklamie zewnętrznej. My jednak rekomendujemy tusze wodne, które nie posiadają toksycznych rozpuszczalników. Co ważne, nasze produkty są tak samo trwałe, a nasycenie ich barw nie traci na intensywności ani w miesiącach słonecznych, ani deszczowych. Ponadto należy zauważyć, że druki cyfrowe tuszami wodnymi nie są droższe od nieekologicznych produkcji wielkoformatowych – mówi Magdalena Lech-Chuchała, LFP Director w Recevent.
Druk solwentowy jest niebezpieczny dla zdrowia. Wdychanie oparów szkodzi układowi zdrowotnemu, a nadmierny kontakt z tą substancją może prowadzić do trwałego uszczerbku na zdrowiu. Można też wybrać druk latexowy czy UV, w zależności od podłoża.
Czym są tusze wodne i jakie są ich właściwości?
Tusze wodne stosuje się w wielkoformatowym druku cyfrowym. Są to tusze pigmentowe, z których składu wyeliminowano toksyczny rozpuszczalnik. Tusze te powstają na bazie wody i z wegańskich barwników. Ich trwałość wynosi około 6 miesięcy w zmiennych warunkach atmosferycznych. Jest to czas wystarczający, by świetnie się sprawdzać kampaniach billboardowych drukowanych na papierze blueback. Tusze wodne stosuje się także do druku citylightów na papierze whiteback. Ponadto techniką tą można drukować wszelkie postery do biura czy domu, ponieważ tusze wodne nie zawierają toksycznych składników.
– Nietoksyczne tusze wodne mają wiele zalet. Przede wszystkim są bezzapachowe, co zdecydowanie ułatwia pracę drukarzy i monterów reklam. Są nietoksyczne zarówno dla ludzi, jak i dla środowiska naturalnego. Zapewniają przy tym doskonałą jakość wydruków. Tusze, które sami wykorzystujemy, posiadają certyfikat Light Fastness i lokują się na 7 poziomie na skali odporności na światło. Oznacza to, że przez wiele dni kolory plakatu nie tracą na intensywności – dodaje Magdalena Lech-Chuchała.
W reklamie wielkoformatowej stosuje się także druki offsetowe, które są opłacalne przy wysokich nakładach, zaś nieopłacalne przy niższych, np. kilkaset sztuk. Dlaczego? Z powodu kosztów przygotowania do druku, które nie pojawiają się w przypadku opcji cyfrowej. Przy druku cyfrowym nie zużywa się dodatkowych zasobów, gdyż nie są konieczne próby ani naświetlanie, które generują zbędny prąd czy zużycie papieru.
Jak stać się firmą z wyboru? Mając na uwadze ekopobudki Polaków i coraz większe dążenie do wybierania rozwiązań przyjaznych środowisku warto postawić na ekologiczne działania i informować konsumentów o tym, że działamy na rzecz środowiska naturalnego. Reklama wielkoformatowa może te działania wspierać, a nawet potęgować.
[1] /news/proekologiczne-oczekiwania,p1045835952

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.