TXM otworzył 50 sklepów w galeriach
TXM w restrukturyzacji otworzył 50 sklepów w galeriach handlowych. Obecnie w ramach sieci działają wszystkie z 213 placówek, które są w pełni przygotowane do przyjęcia klientów. TXM mocno stawia na wsparcie polskich producentów. W ofercie sieci ponad 50% artykułów pochodzi od krajowych firm. Zarząd Spółki zaznacza, że pomimo otwarcia wszystkich sklepów oraz sprzedaży online spodziewa się spadku liczby klientów. Dlatego oczekuje obniżenia czynszów wynajmowanych powierzchni handlowych.
„Uruchomienie całej sieci sprzedaży w połączeniu z dostępnością oferty online pozwala nam zachować ciągłość funkcjonowania firmy, ale także stopniowo odbudowywać dynamikę sprzedaży sprzed pandemii. Jednakże długa droga przed nami. Klienci bardzo ostrożnie podchodzą do zakupów odzieży. Pomimo otwarcia sklepów w galeriach handlowych nadal notujemy istotny spadek wejść Klientów w porównaniu do okresu sprzed pandemii” - powiedział Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM S.A. w restrukturyzacji. Obecnie wszystkie z 213 sklepów sieci TXM działającej na polskim rynku jest otwartych.
„Do momentu wybuchu epidemii z sukcesami realizowaliśmy założony ponad rok temu program restrukturyzacji osiągając kolejne kamienie milowe procesu. Dziś, jak wiele innych firm, stanęliśmy w obliczu dramatycznego spadku przychodów i bez renegocjacji czynszów nie będziemy w stanie zachować skali działalności, pomimo uwolnienia przez rząd kolejnego etapu gospodarki” – dodaje Marcin Łużniak.
Pomimo wznowienia pełniej działalności operacyjnej priorytetem Spółki jest stabilizacja płynności oraz utrzymanie ciągłości funkcjonowania TXM. „Towarzyszy nam ostrożny optymizm. Nadal stoimy przed widmem recesji i spadkiem siły nabywczej dużej części konsumentów, dla których dyskonty odzieżowe staną się nowym miejscem zakupów. Dlatego też stawiamy na atrakcyjną ofertę w przystępnej cenie. Uważamy też, że szczególnie teraz patriotyzm lokalny jest ważny. Dlatego postanowiliśmy zwiększyć udział produktów polskich producentów w naszej ofercie do 50%. Produkty rodzimych firm od zawsze były dostępne w TXM i niejednokrotnie przewyższają pod względem jakości towar z zagranicy.” – mówi Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM S.A. w restrukturyzacji.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.