Ubezpieczenia komunikacyjne – najlepiej w pakiecie i zdalnie
Według raportu PIU „Ubezpieczenia w liczbach 2021. Rynek ubezpieczeń w Polsce“ składka przypisana do ubezpieczeń komunikacyjnych w 2021 roku liczyła 24,6 mld zł brutto. Z kolei łączna wartość odszkodowań i świadczeń komunikacyjnych wypłaconych przez ubezpieczycieli wyniosła 15,3 mld zł. Kierowcy kalkulują potencjalne straty i szukają rozwiązań, które pomogą im skutecznie i na różnych poziomach zabezpieczyć się przed ewentualnymi awariami. Jedną z możliwości zapewnienia sobie komfortu, także emocjonalnego, może być pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych.
Z reguły ten, kto nigdy jeszcze nie doświadczył kolizji drogowej, może mieć przekonanie, że temat wypadków go nie dotyczy. Że stłuczki to zdarzenia, o których się jedynie słyszy, które trafiają się wyłącznie innym ludziom. Dane z raportu PIU pokazują, że z wykazów ubezpieczeń OC PPM w Polsce w 2021 r. cztery samochody na sto doznały zniszczeń, a średni koszt 1 szkody wynosił prawie 8 500 zł. W poprzednim roku mechanicy zlikwidowali łącznie 1 mln uszkodzeń. Mówiąc o ubezpieczeniu AC, usterek doświadczyli kierowcy 9 na 100 pojazdów, a średni koszt jednej awarii wynosił 7 257 zł.
Pakiet dla chętnych
Oprócz obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego takiego jak OC, kierowcy mogą zapewnić sobie pełną ochronę od nieszczęśliwych wypadków. Na przykład właściciele aut z Grupy Volkswagen (np. SEAT, ŠKODA, Audi, Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze) mogą wykupić pakiety ubezpieczeń komunikacyjnych – również ci z klientów, którzy posiadają auto z „drugiej ręki”. Volkswagen Financial Services współpracuje w tym zakresie z Allianz Polska, Ergo Hestia, WARTA oraz HDI Ubezpieczenia. Z rozwiązania mogą skorzystać użytkownicy maksymalnie ośmioletnich pojazdów.
Wielu klientów samochodów względnie młodych – niekoniecznie nowych – wybiera bezpieczną opcję wykupu całego pakietu komunikacyjnego. Dla kierowców często liczy się komfort i pewność, że nawet w razie kradzieży nie poniosą bezpowrotnych strat.
Jak to wygląda w praktyce
Volkswagen Financial Services oferuje pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych – OC, AC, NNW, Assistance w zdalnym procesie sprzedaży. Ubezpieczenie Autocasco (AC) pokrywa koszty szkody wyrządzonej w wyniku kolizji lub wypadku drogowego, uszkodzenia auta przez osoby trzecie lub nieprzewidzianych warunków atmosferycznych. Przydaje się również w razie kradzieży pojazdu oraz jego pożaru. Ubezpieczenie NNW jest użyteczne na wypadek trwałego uszczerbku na zdrowiu albo śmierci w wypadku drogowym. Może objąć ochroną ubezpieczeniową zdarzenia z udziałem kierowcy, a także pasażerów, którzy ulegli nieszczęśliwemu wypadkowi. Ostatnie, ubezpieczenie Assistance, zapewnia usługi serwisowe, np. holowanie z miejsca awarii auta oraz samochód zastępczy na czas naprawy pojazdu.
Informacje o ubezpieczeniu komunikacyjnym można znaleźć na stronie internetowej Volkswagen Financial Services.
85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear
Europejska premiera Mazdy CX-80
Kobiety potrzebne od zaraz: branża motoryzacyjna traci przez stereotypy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.